Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Når trene?????

Medlem Skinny Pete sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30

Når trene?????

Heia:-)))) Bare lite spørsmål.... Sitter her og funderer, hvis jeg for eksempel har vært på fylla igår... bare helt hypotetisk... og skal på fylla igjen imorgen... når er det lurest å slenge inn treningsøkta mi??? i ettermiddag (er sikkert ikke helt i balanse enda, hvis jeg hadde vært på fylla vel og merke...), eller imorgen (restitusjon blir ikke optimal hvis jeg finner på noe så tåpelig som å drikke meg fulll....)

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    I overimorgen.

Alkohol har prioritet over karbo osv i kroppen og musklene dine kan ikke nyttegjøre seg av energien fra alkohol.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    I overimorgen.

Alkohol har prioritet over karbo osv i kroppen og musklene dine kan ikke nyttegjøre seg av energien fra alkohol.
    Det blir vel det samme som å trene idag???? er litt i ubalanse... samt har besøk da... tenkte mest på om det var lurest å trene dagen derpå, eller tidligere på dagen, den dagen man skal ut...

Teorien::
    Trene dagen derpå:
    Har litt mindre å gi, grunnet er litt slapp fra dagen derpå, men man får i seg bra mat etterpå og restitusjonen blir god, får iallefall et døgn på å restituere..

Tidligere på dagen man skal drikke:
    Har jo godt med energi, tenker på at man skal ut, og da er det kult å være litt opppumpa (hmmmm, skal jo trene bein da, så den stemmer ikke helt..)... Men da man kun får i seg et par måltid før alkoholiseringen begynner blir ikke restitusjonen noe bra..

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Trene dagen derpå: Får noe igjen for økta, da du kan fylle opp med prottiser og karbo slik at du faktisk bygger muskler.

Trene dagen du drikker: Taper på å trene, da du ikke får i dag noe næring til at musklene kan vokse etterpå.

Konklusjon: tren dagen derpå (såfremt du ikke er i elendig form. Da skipper du hele greia)

Medlem
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala

Trene dagen du drikker: Taper på å trene, da du ikke får i dag noe næring til at musklene kan vokse etterpå.
    Dette vil jeg påstå er feil. Ihvertfall i mitt tilfelle. Jeg drekker en god del, og jeg trener alltid noen timer før jeg drar på fylla... men samtidig passer jeg på spise litt mat også...
    Dagen etterpå, har jeg fortsatt "pump" i musklene og føler meg i fin form
    Hola hola ufatfuck!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Doccc
    Dette vil jeg påstå er feil. Ihvertfall i mitt tilfelle. Jeg drekker en god del, og jeg trener alltid noen timer før jeg drar på fylla... men samtidig passer jeg på spise litt mat også...
    Dagen etterpå, har jeg fortsatt "pump" i musklene og føler meg i fin form
    Uten å ha noen form for ekspertise eller forskningsrapporter å "gjemme" meg bak, vil jeg påstå at dersom du trener hardt, drar hjem å spiser litt for så å dra på byen å shotte jagermaister og vodka, vil du IKKE få særlig igjen for den treningen... Musklene får jo ikke noe næring å vokse på. (aldri hørt om "alkoholdietten").

Men det går jo an å spise en 2-3 gode måltider mellom trening og bytur, samt ikke ta helt av ute. Kanskje hive i seg en proteinshake når man kommer hjem. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet!

Ps: (litt off topic) noen som har hatt med seg dame hjem, for så å be henne vente i senga di, du skal bare helle ned en proteinshake og litt linfrøolje

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Uten å ha noen form for ekspertise eller forskningsrapporter å "gjemme" meg bak, vil jeg påstå at dersom du trener hardt, drar hjem å spiser litt for så å dra på byen å shotte jagermaister og vodka, vil du IKKE få særlig igjen for den treningen... Musklene får jo ikke noe næring å vokse på. (aldri hørt om "alkoholdietten").

Men det går jo an å spise en 2-3 gode måltider mellom trening og bytur, samt ikke ta helt av ute. Kanskje hive i seg en proteinshake når man kommer hjem. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet!

Ps: (litt off topic) noen som har hatt med seg dame hjem, for så å be henne vente i senga di, du skal bare helle ned en proteinshake og litt linfrøolje
    Har prestert å dumpe en meget bra dame som ville ha meg med hjem til seg, fordi jeg var sulten og hadde lyst på prot og mat. Til forsvar skal det sies at jeg var bra ute på viddene akkurat da etter en laaaaang dag med festing og nachspiel. Angret som en hund dagen etter når hjernen begynte å virke igjen. Av en eller mystisk grunn var hun damen sur og pga av det

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    For meg er det vel heller slik jeg angrer på det motsatte

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2004
    Trening og alkohol passer ikke sammen. Iallefall ikke hvis du trener på hardcore nivå

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Amund
    Trening og alkohol passer ikke sammen. Iallefall ikke hvis du trener på hardcore nivå
    Fanken asså, det viste eg ikje , hmm, kanskje slutte å tren, ehhh drikke...

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    drikke er fint for motivasjonen... ser ingen grunn til å træshe vekk yngre dager...

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Alkohol har høyrer prioritet enn karb/prot i kroppen og om du trener i dag og drikker i kveld så kommer ikke kroppen til å restituere seg sålenge du har alkohol i kroppen og dermed går du katabol hele natten.
    Velg selv

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Alkohol har høyrer prioritet enn karb/prot i kroppen og om du trener i dag og drikker i kveld så kommer ikke kroppen til å restituere seg sålenge du har alkohol i kroppen og dermed går du katabol hele natten.
    Velg selv
    drakk igår,... prøvde å holde kaloribudsjettet mitt, men det røk til helvete... trente idag ja... skal ikke drikke idag, spist ordentli, står opp relativt tidlig imorgen, har egentli spisedag lørdag, men grunnet gårsdagen tror jeg at jeg bare tar halve dagen... skal drikke igjen da, kroppen har da iallfall hatt et døgn til å restituere før nedbryting...

For å bygge opp må man bryte ned

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    NK, hva bruker kroppen alkohol-energien til dersom ikke musklene kan benytte seg av det?

Energien blir jo ikke bare borte

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    gutter: drikk når dere føler for en motivasjonsboost.. men prøv å hold det til 1 gang i måneden! dette fungerer supert for meg! fungerer sikkert bra for dere også! i kveld skal jeg ikke drikke, skal til fest nå edru, det går ann det også

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    gutter: drikk når dere føler for en motivasjonsboost.. men prøv å hold det til 1 gang i måneden! dette fungerer supert for meg! fungerer sikkert bra for dere også! i kveld skal jeg ikke drikke, skal til fest nå edru, det går ann det også
    Gjør det??

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wannabe
    Gjør det??
    Mamma pleide også å si det...

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    hehe.. det er vel det beste for formen ja..

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    hehe.. det er vel det beste for formen ja..
    Faen foreclose, få deg en ny avatar, hadde mareritt i nått om at det dyret var etter meg

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    HEHE! det er penis dyret skal få skifta den ut snart

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    drikker hver helg selv, som oftest fredag og lørdag.. så trener jeg 4 splitts program..jeg liker å trene, og jeg liker å feste da blir det bare sånt.. party hard, train hard!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    det er jo gøy å hive seg på "gruppepresset" når hele gjengen skal på flaska, men jeg får dårlig samvittighet dagen derpå og føler hele kroppen skjemmes over meg selv. og jeg trener ihvertfall aldri dagen derpå, føles helt jævli å føler kroppen opplever det som om å puste på nervegass. kroppen sliter allerede med ugangen man påførte seg kvelden før å så skal man atpåtil gå og rippe opp i musklene enda mer. nei takk tror heller jeg tar en dag fri og så trener som en helt dagen etterpå. vet ikke om det eg korrekt engang men det psykiske sier meg at man vil ikke kompensere med noe som helst fordi at man går og trener dagen derpå,? kroppen sliter fremdeles så selv om man gjør en "god" gjerning så trives ikke kroppen med det for det, ihvertfall slik jeg føler det.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Trener bestandig dagen derpå !
    !burger: !burger: !burger: !burger:

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Beste du kan gjøre dagen derpå er kanskje å ta litt lett kardio?

Lignende tråder

1. Ørsting på vei...
    By Ørsting in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 2226
    Nyeste innlegg: 08-11-10, 21:36
  2. Svar: 10
    Nyeste innlegg: 02-11-05, 16:05
  3. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  4. Hvordan få "vinger"?