Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Nedtrekk! Foran/Bak? Smalt/Bredt?

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004

Nedtrekk! Foran/Bak? Smalt/Bredt?

Hei!

På mitt rygg program så kjører jeg først nedtrekk bak nakke med relativt bredt grep(eller chins) og nedtrekk foran med smalt grep. Og har vært "fornøyd" med dette, men føler at jeg ikke får "kontakt" med lats'en. Men så sitter jeg å leser litt på nett og finner denne artikkelen - vet den er noen år gammel, men stemmer d som står der???

Hva gjør dere?? Foran eller bak?? Smalt eller bredt grep??
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Jeg kjører først nedtrekk forann med bredt grep, deretter tar jeg nedtrekk forann med smalt, omvendt grep. Liker sistnevnte best, det syns jeg tar skikkelig godt på lats.

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Jeg kjører først nedtrekk forann med bredt grep, deretter tar jeg nedtrekk forann med smalt, omvendt grep. Liker sistnevnte best, det syns jeg tar skikkelig godt på lats.
    Lurte litt på den med smalt grep foran - har hørt at den skal være bra... Kanskje jeg skal ta å bytte til disse 2 øvelsene jeg også. Skal snart gjøre om litt på programmet mitt alikavel.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    heisann.

Når du tar med bredt grep, så gjør du noe som heter en adduksjon i skulder. Det vil si at du drar albuene ovenifra og nedover. Dette er bevegelsen du gjør i chins og nedtrekk med bredt grep både foran og bak nakken. Det å trekke bak nakken er ikke bra for skuldrene, da de er veldig utoverroterte da.

Så har man nedtrekk med smalt grep da. Her begynner man med albuene foran kroppen og drar dem mot kroppen. Dette kalles ekstensjon i skulder. Det er dette du også gjør i ro-øvelser. Bare at i ro øvelser drar du armene også bak kroppen, så den tar på en litt annen del av bevegelsesbanen.

Hvis du er ute etter hypertrofi (større muskler) så lønner det seg å trene en muskels ulike funksjoner. Altså bør du bruke øvelser som både aktiverer latissimus dorsi (den store brede ryggmuskelen) både ved ekstensjon og adduksjoon i skulder.

Forresten får man også en fin strekk i latsen ved smal nedtrekk, det kan også være gunstig for hypertrofi.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Lignende tråder

1. Forskjell på nedtrekk øvelser?
    By Xvani in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 04-11-04, 19:22
  2. Nedtrekk foran, bredt grep
    By Tjalala in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 27-07-04, 12:43
  3. Omvendt nedtrekk?
    By Knut1 in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 29-05-04, 15:05
  4. strake armer ved nedtrekk
    By craq in forum Trening
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 16-09-03, 04:41
  5. Sittende kabelroing og nedtrekk..Hjelp!!
    By forecloseradream in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 28-04-03, 23:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.