Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Nedtrekk front

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Nedtrekk front

Jeg ser en del (noen) her inne på forumet har veldig mye vekter på denne øvelsen, rundt 140-150kg ++ eller noe. Da lurer jeg litt på hvordan teknikk dere har på denne øvelsen. Jeg ser mange, igrunn nesten alle, på forskjellige gym jeg har trent på, lener seg en del bak på denne øvelsen når de trekker ned. Jeg selv kjører rimelig strikt, prøver å etterligne chins mest mulig på en måte. Er da ikke i nærheten av 150kgs vekter på denne øvelsen...

Hvordan kjører dere denne øvelsen? Hva synes dere er best?

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg kjører på samme måte som deg. Prøver å ha minst mulig bevegelse i ryggen. Ser ofte 15åringer og eldre også for den saks skyld som beveger alt for mye på ryggen. Da er det jo klart det blir lettere å få ned stanga, men jeg setter en femmer på at ryggen liker det dårlig!

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gulliksen Vis post
    Jeg kjører på samme måte som deg. Prøver å ha minst mulig bevegelse i ryggen. Ser ofte 15åringer og eldre også for den saks skyld som beveger alt for mye på ryggen. Da er det jo klart det blir lettere å få ned stanga, men jeg setter en femmer på at ryggen liker det dårlig!
    Enig. Dessuten tror jeg kontakten med latsen blir heftig mye bedre. Er en stund siden jeg prøvde den svingeteknikken da, men synes å huske at jeg ikke fikk den helt store kontakten...

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Håkon Vis post
    Jeg ser en del (noen) her inne på forumet har veldig mye vekter på denne øvelsen, rundt 140-150kg ++ eller noe. Da lurer jeg litt på hvordan teknikk dere har på denne øvelsen. Jeg ser mange, igrunn nesten alle, på forskjellige gym jeg har trent på, lener seg en del bak på denne øvelsen når de trekker ned. Jeg selv kjører rimelig strikt, prøver å etterligne chins mest mulig på en måte. Er da ikke i nærheten av 150kgs vekter på denne øvelsen...

Hvordan kjører dere denne øvelsen? Hva synes dere er best?
    Hehe, ser en del som måker på med vekter og bruker ryggen for alt den er verdt, det vil si å svaie og rykke som en fåkkings magedanser når de trekker ned slik at de ligger tilnærmet vannrett når stanga når brystkassa.
    Jeg kjører nedtrekk uten rykk og napp, prøver å holde en liten svai og bevege (kors)ryggen minst mulig. Bruker pinglevekter på 50-70kg.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Som deg så prøver jeg å etterligne chins så mye som mulig, kjører gaylordvekt på ca 70kg.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Silver Member korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Er litt uenig her. Føler jeg får bedre kontakt ved å legge meg litt bakpå. Synes det tar bedre på hele ryggmusklaturen inkludert lats. Ved å dra den rett ned så synes jeg faktisk at chins er et bedre alternativ. Når jeg legger meg litt bakpå tar jeg og mindre vekter enn da når jeg drar den rett ned.
    All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    har vel en liten vinkel men ikke merkverdig stor, prøver å konsentrere meg om å bruke latsa og får ganske god kontakt. Har noen jungelaper på gymmet som napper så hardt at de ligger vannrett og hiver seg opp etter stanga igjen
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    har vel en liten vinkel men ikke merkverdig stor, prøver å konsentrere meg om å bruke latsa og får ganske god kontakt. Har noen jungelaper på gymmet som napper så hardt at de ligger vannrett og hiver seg opp etter stanga igjen
    Artig å se de som ikke greier å holde igjen stanga, men blir slengt opp Ler godt inni meg da!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gulliksen Vis post
    Artig å se de som ikke greier å holde igjen stanga, men blir slengt opp Ler godt inni meg da!
    Ja, samtidig tenker jeg: " hva i faen er det der godt for". Hvem er det de prøver å lure egentlig?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Hehe.. Det verste er at det er ganske mange av akkurat den typen der. Blir jo nesten redd for at de skal stange hodet i selve stativet når jeg ser de blir dratt opp igjen.

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny Vis post
    Synes det tar bedre på hele ryggmusklaturen inkludert lats.
    Jeg bruker nedtrekk for å ta vingene, finnes bedre øvelser for å ta resten av ryggen.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Et tilleggsspørsmål. Dere som trener med 150kg på denne øvelsen, hvordan får dere faenskapet ned?

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Bruker naturlig rørelse, lener meg litt tilbake når jeg drar ned og litt fram når jeg vekten skal opp igjen. Bruker moment for å starte nedtrekket, men ikke noe unormal stor vinkel på ryggen når jeg kjører , da går jeg heller litt ned på vektene. For meg treffer jeg mye bedre med å lene meg litt tilbake enn chins stilen dere beskriver.

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Jeg har også lurt litt på dette

en annen ting jeg lurer på er; hvor langt ned skal stanga?

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av LxY Vis post
    Jeg har også lurt litt på dette

en annen ting jeg lurer på er; hvor langt ned skal stanga?
    Til øvre del av brystkassen på nedtrekk front. Trekk skulderbladene sammen bak for full kontraksjon.

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hepp

Sitter rett "opp å ned". Men svaier litt i ryggen for ikke å smelle stanga i haken(bøyer meg ikke bakover,men skyter brystet frem). Kjører stanga til halsen/brystet. Holder også stangen litt rolig når den er strekt helt ut på topp.
    Da går det ok med ca 10 x 110.

I hammerstrenght maskin derimot går det litt mere voldsomt for seg, der har jeg hatt 180kg og kjørt 8ere.

Er ganske stor forskjell på maskin til maskin synes jeg.
    Fair trade?

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline Vis post
    Sitter rett "opp å ned". Men svaier litt i ryggen for ikke å smelle stanga i haken(bøyer meg ikke bakover,men skyter brystet frem). Kjører stanga til halsen/brystet. Holder også stangen litt rolig når den er strekt helt ut på topp.

Akkurat slik jeg kjører det også. Synes det funker best, bra noen sterkinger er enig

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Incline Vis post

I hammerstrenght maskin derimot går det litt mere voldsomt for seg, der har jeg hatt 180kg og kjørt 8ere.

Er ganske stor forskjell på maskin til maskin synes jeg.
    Ikke lett altså?
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Hehe

Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Ikke lett altså?
    Jeg har grovt revurdert min bruk av ordet LETT

Før betydde det at alle vekter som man klarte 10 reps eller flere var lett
    Nå betyr det "har man flere en 4reps IGJEN etter endt sett, så er det lett"
    Fair trade?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Har kjørt med 150 i hammer, men med bredt grep, Med hammer grep kunne jeg vel smelt på enda 10-15 kg, da det er lenger ute og blir mere vektarm, lener meg litt bakover da, men ikke noe slenging. Kjørt med 125-130 i cabel, da bak hod og rolig ned. På de vektene må jeg ha hjelp for å få lårene under stengsel på kontrolert vis. Klarer kanskje med god fart få det ned selv, men da med stor fare for å få edle deler osv i klem.

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    bra dette temaet ble tatt opp, jeg har også spekulert i dette.
    jeg kjører ikke så mye vekt men tar det rolig og prøver å få best kontakt (akuratt det sier vel alle her inne at de gjør da men)
    men ser ofte små pinglete 14 åringer som bruker mye men som bare jokker det til.

men ser man på filmer me de store gutta så virke det som de gir faen hvordan de gjør akuratt denne øvelsen så lenge de får ned stanga og blir slitne.
    så på jay cutler film seinest i dag hvor dette var tilfelle.. men klart dette er jo mildt sagt erfarne karer så de vet jo hva som funker for dem

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Jeg ser mye rart ang denne øvelsen. Denne øvelsen anbefaler jeg ikke til folk som ikke har trent en del. Denne øvelsen provoserer frem ego trening. Den er veldig lett å juke på.

Ser ofte en del løkskaller som bokstavlig talt har armene rett ut og _lener_ seg tilnærmet vanrett bakover og kaster seg opp til stanga. De klarer ikke å holde igjen engang. Folk bruker så veldig forskjellig teknikk på dette at sammenlignigsgrunnlaget blir helt surrealistik.

Her spiller vinkelen på ryggen inn, hvor bredt grep man bruker osv. Er jo stort sett bare den aller første delen av øvelsen som gir god kontakt med latsa, så tar bicepsen mye over (dette samspiller jo med hvor bredt man holder) ..

Jeg bruker samme stilling som Incline. Sitter i vater og skyter frem kassen. Bruker også reimer her pga jeg liker ikje å bruke "tommelgrep" når jeg holder stanga for da føler jeg at jeg involverer armene for mye..

Liker mye bedre å bruke kabler på denne.. Samme oppsett som cabelcross.. Setter meg på knærne et lite stykke lengre frem, skyter frem kassen og trekker armene inn bak ryggen kroppen. (knotete forklart ) Føler jeg får mye bedre kontakt med denne øvelsen enn nedtrekk.
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.