Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Negative

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30

Negative

Vet at det er no no å telle, men lurer bare på hvor langt tid folk her bruker. Vær ærlige nå!!!

Jeg bruker ca 3 sek.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Medlem Bingokongen sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    Ca 3-4. Prøver å være nøye, men hender at jeg snubler litt. Som regel hvis jeg tar for tunge vekter.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Negativene må ikke være for trege for da gjør de øvelsen lettere. 3-4 sekunder er nok optimalt for de fleste øvelsene, øvelser med kort ROM 2sek (tåhev) og øvelser med lengre ROM (pullover) 5-6 sekunder.

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Negativene må ikke være for trege for da gjør de øvelsen lettere. 3-4 sekunder er nok optimalt for de fleste øvelsene, øvelser med kort ROM 2sek (tåhev) og øvelser med lengre ROM (pullover) 5-6 sekunder.

Åssen blir det lettere? Negativene er det som sliter meg mest ut ihvertfall.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg synes det er viktig å være positiv! Treningen skal være lystbetont!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    3-4, uten at jeg teller. Kan aldri tenke meg at jeg holder noe lengre.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06
    Åssen blir det lettere? Negativene er det som sliter meg mest ut ihvertfall.

Når du trener så er den positive styrken svakest og den negative sterkest. Det blir sagt at hvis man kan bruke 100kg i feks benkpress for reps så kan man senke 140kg under kontroll.

Hvis man da bruker lite tid i den fasen man er svakest og mye tid i den fasen man er sterkest så er det ikke alltid det er optimalt.

Her er et eksempel: Jeg brukte før 2-3sekunder på den positve delen og 5-6sekunder på den negative delen. Jeg trodde at jeg trente på den mest optimale og mest slitsomme måten før en påpekte at jeg "lurte" meg selv. Jeg tilbringer mange sekunder av den totale TUT'en i en fase hvor jeg er sterkest og kort tid av den totale TUT'en i en fase hvor jeg er svakest. Løsningen var å senke tempoet i den positive delen og øke tempoet i den negative. Etter dette rådet så bruker jeg 4 sekunder positivt og 4 sekunder negativt med en "smooth turnaround"!

Så kontroller den negative, ikke "hvil" deg i den fasen.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    The boi says 2-5sek

TEAM BODYTECH

Medlem
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    På noen øvelser (som nedtrekk/HM-maskin for lats&skuldre) bruker jeg sånn 5-6 sekunder ÆRLIG. Resten er sånn 4, unntatt ryggtykkelse osv så klart.

Ble medlem
    03-2002

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Bruker vel 2-3 sekunder i øvelser som knebøy og roing, 3-5 sekunder på de andre, bortsett fra markløft hvor jeg ikke har noen spesielt rolig negativ fase pga skaderisiko. Legger blir 5 sek negativ + 15 sek static.

H

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Har kontroll. 2-3 sekunder, vil jeg tippe.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Når du trener så er den positive styrken svakest og den negative sterkest. Det blir sagt at hvis man kan bruke 100kg i feks benkpress for reps så kan man senke 140kg under kontroll.

Hvis man da bruker lite tid i den fasen man er svakest og mye tid i den fasen man er sterkest så er det ikke alltid det er optimalt.

Her er et eksempel: Jeg brukte før 2-3sekunder på den positve delen og 5-6sekunder på den negative delen. Jeg trodde at jeg trente på den mest optimale og mest slitsomme måten før en påpekte at jeg "lurte" meg selv. Jeg tilbringer mange sekunder av den totale TUT'en i en fase hvor jeg er sterkest og kort tid av den totale TUT'en i en fase hvor jeg er svakest. Løsningen var å senke tempoet i den positive delen og øke tempoet i den negative. Etter dette rådet så bruker jeg 4 sekunder positivt og 4 sekunder negativt med en "smooth turnaround"!

Så kontroller den negative, ikke "hvil" deg i den fasen.
    Litt rart dette du kommer med her egentlig.. vet du hvordan styrkeløftere ofte trener for å bli sterkere ?
    "lette" vekter, si 60% av maks og enormt eksplosivt i den positive delen. De bruker all kraft som om de skulle løfte maksløft på hver rep.
    Dette skal visstnok gi sinnsykt bra styrkeøkninger.
    Se på programmet av Wolf eller hva han heter på www.styrkeloft.no

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Litt rart dette du kommer med her egentlig.. vet du hvordan styrkeløftere ofte trener for å bli sterkere ?
    "lette" vekter, si 60% av maks og enormt eksplosivt i den positive delen. De bruker all kraft som om de skulle løfte maksløft på hver rep.
    Dette skal visstnok gi sinnsykt bra styrkeøkninger.
    Se på programmet av Wolf eller hva han heter på www.styrkeloft.no

Egentlig veldig bra at du kommer med det du skriver nå Jeg tror de fleste som trener DC her på forumet er ute etter muskeløkninger ikke bare styrkeøkninger.. Styrkeøkninger og muskeløkninger går ikke alltid hånd i hånd.

Lignende tråder

1. Gjettekonkurranse!
    By HITFrank in forum Utøvere
    Svar: 84
    Nyeste innlegg: 02-02-08, 10:27
  2. Accentuate The Negative
    By Stoneman in forum Artikler
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 06-01-04, 11:35
  3. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm
    By NK in forum Trening
    Svar: 23