Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: No pain no gain

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Cool No pain no gain

Det skal jo gjøre litt vondt - men hvor vondt er "nok"?

Jeg tror kanskje jeg har sperrer litt før jeg burde - det vil si at jeg stopper for fort pga fysisk smerte. Hvor mye presser dere dere under trening mtp smerte?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Smerte stopper meg aldri. Selvfølgelig, hvis det er smerte jeg tror kan være en skade stopper jeg med en gang. Men ellers føler jeg ikke at jeg trener skikkelig før smerten er intens. Det blir jo ikke smerte heller på en måte, siden man vet at den gjør deg godt. Når det sier stopp er det fordi muskelen ikke klarer å jobbe mer, og ikke fordi det gjør "for" vondt.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Smerte stopper meg aldri. Selvfølgelig, hvis det er smerte jeg tror kan være en skade stopper jeg med en gang. Men ellers føler jeg ikke at jeg trener skikkelig før smerten er intens. Det blir jo ikke smerte heller på en måte, siden man vet at den gjør deg godt. Når det sier stopp er det fordi muskelen ikke klarer å jobbe mer, og ikke fordi det gjør "for" vondt.
    Jo, det er jo forskjell på skade-smerte og fy-faen-dette-er-tungt-smerte. Det er det siste jeg sikter til.

Hvor mange av repsene gjør vondt? Jeg spør ikke for å få et nøyaktig svar her, men slik cirka, selvfølgelig. For å se hvor mye jeg må skjerpe meg, så og si.

Men f.eks. i knebøy; holder du på til du detter sammen, da? Mtp å jobbe til muskelen ikke klarer mer (som i virkelig ikke klarer mer).

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Kun på beina jeg opplever treningen som et helvette. Sikkert derfor jeg ikke kan trena beina pga. en "skade" i foten

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg kjører DC, og derfor kun et sett på hver muskelgruppe og øvelse. Derfor gjør vel cirka halvparten av repsene vondt. Siden dette er det eneste settet, og jeg må ta meg helt ut på det.

Knebøy er litt spesielt. Da holder jeg ikke på til jeg detter sammen nei Det gjør jeg ikke i noen lårøvelser. Da kjører jeg to sett på hver øvelse og ligger en, til to reps under det jeg ville klart før jeg faller sammen. Men legger på vekter stort sett hver gang, så det funker for låra. Failure (at alt svikter) er ikke nødvendig som oftest.

Håper du skjønte hva jeg mente

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Håper du skjønte hva jeg mente
    Jepp, skjønte.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sadie: N&#229;r du f&#229;r vondt, s&#229; fortsetter du 3-4 reps. Dette er som oftest rep-range til en PT. N&#229;r du har mest lyst &#229; gi opp, s&#229; presser du p&#229; litt ekstra.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Sadie: Når du får vondt, så fortsetter du 3-4 reps. Dette er som oftest rep-range til en PT. Når du har mest lyst å gi opp, så presser du på litt ekstra.
    Etter den logikken der slutter man aldri.

Men jeg skjønner hva du mener.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.