Viser resultatene 1 til 1 av 1

Tråd: Noe jeg må si klart i fra om!

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32

Exclamation Noe jeg må si klart i fra om!

Noe jeg må si klart i fra om
    Av Doggcrapp, oversatt av ambiguous

En av de viktigste tingene som jeg overser og som jeg bør si klart I fra om er at om du skal innta 2g protein pr pund kroppsvekt (4.4g pr kg), så kan du ikke gjøre det uten at det går hånd I hånd med en annen ting (OG DET ER STRENG REGEL) – DU KAN IKKE GJØRE DEN ENE UTEN DEN ANDRE. Jeg har selv gjort denne feilen (kronisk), og det er noe jeg forsøker å rette på. Dehydrering er katabolisme…hvis du forsøker å bygge stor muskelmasse og du snubler på veskeinntaket, gjett hva? Du skyter deg selv i foten med tanke på ny vekst, og du spiser også opp din nåværende masse.

Så tenk på dette slik at det fester seg i hodet ditt – like viktig som å få inn de 4.4g protein pr kg er for dine muskelbyggingsmål, så vil det å la deg selv bli dehydrert kronisk fungere MOT økning av muskelmassen som du så gjerne vil bygge. Tenk på det – det enkle prinsippet som så mange overser. Jeg leste nylig en studie hvor det stod at 75% av USAs befolkning er kronisk dehydrerte. Høyt proteininntak fører definitivt til dehydrering hvis du bare inntar ”normalt” med væske. Mange av dere er nødt til å jobbe med dette – jeg vet at JEG må gjøre det – det er en av de tingene jeg selv har oversett altfor lenge.

Mange tror at de tar inn nok vann daglig, men de gjør ikke det (heller ikke jeg). Ja, jeg vet at det er et såre slit å pisse så mye, og det er et såre slit å fortsete å drikke når du ikke en gang er tørst, men fokuser på målet. Og hva er resultatet hvis du ikke gjør det? En generelt mindre (og mindre muskuløs) DEG. Hva er resultatet hvis du jobber med væskeinntaket og fokuserer på alltid innta nok vann? En person med mer muskelmasse og mindre katabolisme (når en muskelcelle krymper pga dehydrering så er det et klart tegn på proteintap og katabolisme) – legg til kreatin, høyt proteininntak, intens svetting pga trening, svetting pga cardio og du snakker om en STOR mengde vesketap.

Så få dette inn i hodet, skriv det inn på alle poster du ser om DC trening på andre fora hvor de snakker om høyt proteininntak. Har du lyst til å bli stor? Vann og proteininntak går hånd i hånd. Går du opp til 4.4g pr kg med proteingram, så betyr det at du ligger på (minst) 1-2 gallons (OVERSETTER: 1 amerikansk gallon er 3.7 liter) hver dag i vanninntak (ingen unnskyldninger, det SKAL ned) – dette er et prinsipp som jeg har oversett som er knallviktig både for meg selv og deg når det gjelder å bli en topp kroppsbygger – det er like viktig som alt annet du gjør i opplegget ditt (trening, kreatin, protein, etc) og vil skape en bedre og større kroppsbygger. Vi holder ikke på med dette for å ta 2 steg frem (anabolisme) og 1 steg tilbake (katabolisme), la oss fortsette med å ta steg fremover.
    Sist endret av ambiguous; 14-07-05 kl 19:52
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Svar: 16
    Nyeste innlegg: 16-09-04, 18:56

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine