Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Noe nytt på treningsfronten siden sist?

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003

Noe nytt på treningsfronten siden sist?

Hei til alle gamle og nye ansikt,

Det er år og dag siden jeg følgte med og leste noe om trening og kosthold, foruten en kikk innom Martin Berkhans logg i ny og ne.

Har det skjedd noe nytt det siste året? Har Børge lansert noen nye avanserte konsepter eller er status quo som det var for litt tilbake? Er fitnessprat fortsatt ett off-topic forum?

Statusen er stort sett tynnfeit, men jeg har holdt ok på styrken det siste året til tross for litt for ujevn frekvens. Vurderer derfor å starte med noen uker PSMF, før jeg begynner på noe annet. Evt body-recomposition hvor jeg prøver å bygge litt samtidig.

Jeg har spist litt àla health & fitness i perioder og synst det er ein grei plan å følge inn i mellom, men tror egentlig ikke den hadde hjulpet meg helt i mål. Kanskje om jeg fulgte den strikt lenge nok, men jeg tror et annet opplegg hadde passet meg bedre.

Hjelp en br0r å komme up to speed.

Takk!

BOB.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er vel mer generelle prinsipper basert på forskning.

- Kombinasjon av lange pauser (først) og korte pauser avslutningsvis
    - Melkesyre gir økt testoprod + GH og lite kortisol om man har lavt volum
    - Okklusjon kan brukes på muskler som henger etter, eksempelvis legger
    - Treningsfrekvens fremfor volum pr. økt

Det var det jeg kom på i farten.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Og Børge har selvfølgelig lansert nytt konsept - BioRythm Dietten
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hva er det for noe?
    http://www.dingsekongen.no

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Noe som garantert funker best sammen med navngitte kosttilskudd om jeg skal gjette
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Thanks McBain.

Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Og Børge har selvfølgelig lansert nytt konsept - BioRythm Dietten
    Joke?

Er det et avansert konsept?

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg orket aldri sette meg inn i Advanced Concept, men er det ikke noe av de samme prinsippene bak denne "nye" dietten? Annet enn at man spiser havregrøt til kvelds i stedet for frokost?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Fett om morgenen, fett OG karbs til lunsj/middag og karbs til kvelds... Recolusjonerende i say...
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av BareRobert Vis post
    Fett om morgenen, fett OG karbs til lunsj/middag og karbs til kvelds... Recolusjonerende i say...
    åå ja! nå som alle er tilbake, fyr litt så vi får litt diskusjoner om disse her spiseoppleggene
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Det mest revolusjonerende er at om man spiser mat så dør man ikke...
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Både trening og kosthold har jo utviklet seg til å handle om det fresheste konseptnavnet med en stor TM bak. De går ut på det samme. Kostholdsmessig; ikke spis masse sukker, fett er ikke farlig lenger (2000-), protein er ikke forbeholdt bolere(2004-). Ikke spis mer enn du forbrenner.
    Trening; er GØY!!!!!!!!(TM). Utenom den biten er det vel de gode gamle splittene som regjerer med ulike innslag av tips og triks.

Konklusjon; lite eller ingen innovasjon. Forandringen ligger i at treningsbransjen har blitt en gullgruve for grafiske designere og lifecoacher o.l.
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Både trening og kosthold har jo utviklet seg til å handle om det fresheste konseptnavnet med en stor TM bak. De går ut på det samme. Kostholdsmessig; ikke spis masse sukker, fett er ikke farlig lenger (2000-), protein er ikke forbeholdt bolere(2004-). Ikke spis mer enn du forbrenner.
    Trening; er GØY!!!!!!!!(TM). Utenom den biten er det vel de gode gamle splittene som regjerer med ulike innslag av tips og triks.

Konklusjon; lite eller ingen innovasjon. Forandringen ligger i at treningsbransjen har blitt en gullgruve for grafiske designere og lifecoacher o.l.
    LOL.

Ja, at online coaching har eksplodert har jeg fått med meg, noe prisene gjenspeiler. Kunne gjerne tenke meg å bli holdt i hånden av Berkhan en periode, men det får bli litt senere. Han har vel også blitt dyr og jeg tror han sliter med kapasiteten. En kamerat av meg fikk svar 6 måneder etter at han først tok kontakt.

Ellers skuffende, men ikke overraskande at det ikke er så mye innovasjon.

Thanks guys and gals. You rock!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hva er det å forvente av innovasjon da? Kroppen reagerer på stimulus, og det er begrenset hvilke stimulus som kan gis for å få den effekten man ønsker. Det er ikke så mange måter å banke inn en spiker på. Du kan bruke rett redskap og god teknikk, men du kan også bruke en stein om du mangler hammer. Allikevel får du ikke slått inn spikeren om du bruker noe helt annet, for eksempel et ark.

De største endringene har egentlig kommet på tilskuddsfronten. Endelig finnes det fatburnere som faktisk øker forbrenningen uten at man blir høy som et fly. Tyroksinrelaterte stoffer slik som 3-3 diiodo l thyronine (forbehold om stavefeil) som har en effekt uten å stenge deg ned tyroksinproduksjonen, testoboostere som faktisk virker, kortisoldempende stoffer osv.

Ikke mange år siden vi var stuck med kun kreatin og protein som eneste tilskudd med observerbar effekt.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Fett/protein på dagtid/før trening, og karbs/protein etter trening/kveldstid. På diett kan man gjerne spare mesteparten av karbohydratene til kveldens siste måltid
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Hva er det å forvente av innovasjon da? Kroppen reagerer på stimulus, og det er begrenset hvilke stimulus som kan gis for å få den effekten man ønsker. Det er ikke så mange måter å banke inn en spiker på. Du kan bruke rett redskap og god teknikk, men du kan også bruke en stein om du mangler hammer. Allikevel får du ikke slått inn spikeren om du bruker noe helt annet, for eksempel et ark.

De største endringene har egentlig kommet på tilskuddsfronten. Endelig finnes det fatburnere som faktisk øker forbrenningen uten at man blir høy som et fly. Tyroksinrelaterte stoffer slik som 3-3 diiodo l thyronine (forbehold om stavefeil) som har en effekt uten å stenge deg ned tyroksinproduksjonen, testoboostere som faktisk virker, kortisoldempende stoffer osv.

Ikke mange år siden vi var stuck med kun kreatin og protein som eneste tilskudd med observerbar effekt.
    Jeg hadde ikke så store forventninger, men eksempelvis var jo IF/PF en innovasjon i sin tid sammenlignet med status quo da, selv om det bare var en annet måte å slå inn spikeren på.

Får gjøre litt research på fettbrennere.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Vi har i hvert fall gradvis mer og mer forskning på hvilke metoder som fungerer best. Eksempelvis ting jeg listet opp i starten av tråden.

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av BareRobert Vis post
    Det mest revolusjonerende er at om man spiser mat så dør man ikke...
    eta bør man, endas dør man. Eta gjør man, enda dør man.
    I kneel only to God , I don't see him here

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av pelsjeger Vis post
    eta bør man, endas dør man. Eta gjør man, enda dør man.
    Stemmer ikke helt.....
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Nyeste innlegg: 23-06-07, 20:00
  2. Når sloss du sist ?
    By NK in forum OT
    Svar: 77