Noen av dere som har stilt i Athletic Fitness ?
Er det forskjellige typer hinderløyper? Hvilke antall reps tok du/dere i chins/dips ?
Vil gjerne se bilder/video, om det er noen som har.. og evt. få høre om noen med litt erfaring.
--enlitenOle
Noen av dere som har stilt i Athletic Fitness ?
Er det forskjellige typer hinderløyper? Hvilke antall reps tok du/dere i chins/dips ?
Vil gjerne se bilder/video, om det er noen som har.. og evt. få høre om noen med litt erfaring.
--enlitenOle
Er ikke dette "fitness"-prat.no da?
..også ingen som har stilt? heh
hinderløypa varieres fra gang til gang, og noen ganger er den ikke med i det hele tatt (NKF's stevner har den alltid med da!).
Standard hinder som alltid er med, er armgangen og 3m veggen.
Ellers finner du ofte hinder som bilhjul du må løpe gjennom, bom du må løpe over, krypehinder (krype/åle deg under), en løpedistanse, og feks en distanse du må løpe fram og tilbake for å flytte noen vektskiver fra ene siden til den andre...
![]()
Sist endret av Tessa; 31-01-04 kl 17:17
oookei. artig
har egentlig lyst til å stille til nesteår. får se hva det blir til!
tar 18 chins og ~40 dips nå.![]()
--enlitenOle
Dra å se på et eller flere av vårens stevner så får du litt input på hva A-fitness er.
Det er alltid lurt å ha fått med seg etpar stevner før man selv stiller, på den måten kan man øve inn riktige poseringer og plukke opp en masse andre tips og detaljer som er viktige.
Gi 110% eller gi faen og dra hjem.
Jepp! Har tenkt det, bare finne ut om jeg har mulighet til å se på noen av dem. turnus-ordning i militæret kan jo være dritt også..til tider![]()
Joda, vist er det folk som har stilt i athletic fitness her inne... Faste momenter er som Tessa skriver armgang og klatrevegg, men også dekk, balansebom og kryphinder.
Det er vanlig for gutter å ta mellom 20 og opp til 36 (max) chins, og mellom 40 og opp til 60 (max) dips. Jentene tar alt fra 12 til 27 chins og 20 til 35 dips.
ja, du tok jo ganske så imponerende 25 chins i NM da
dèt er det ikke mange jenter som kan. (heller ikke gutter, for den saks skyld)
målet for meg er hvertfall 25-30 til sommer'n.
![]()
--enlitenOle
Tro det eller ei, men akkurat DET var jeg ikke så veldig fornøyd med. Jeg skulle jo ha 30 chins og 40 dips, men, men![]()
Lykke til videre
PS! Det er faktisk INGEN kvinner som tar det (i konkurranse vel og merke)....hehe....
Sist endret av janne; 06-02-04 kl 10:38
er det noen som har noen gode råd eller tips når det gjelder line-up poseringen? Kjenner ingen jenter som har vært med i fitness, body/athletic/vanlig, og kan trenge noen gode råd![]()
På forhånd takk![]()
Go hard or go home !
:gull:
men 25 er jo ikke så verst det heller da
fikk du alle godkjent forresten?
Jeg er ikke helt sikker, jeg tror det, men jeg burde hatt flere, vet med meg selv at jeg hadde flere inne, men mistet vel litt av gutsen når jeg hadde slått Monica, som for øvrig var rå med 23 stk. På sørlandsmesterskapet fikk jeg 1 underkjent, og da hadde jeg 27 godkjente.
kult det da. har du noen "personlig rekord" ?
I chins pleier jeg som regel å sette ny pers i konkurranse, det meste jeg har hatt sånn uoffesielt er vel 28 stk.
Dips er imidlertid helt annerledes, hadde opp mot 50 stk på trening, men flausa helt på konkurransen med kun 30 stk. Ikke så mye si hurra for akkurat.![]()
Du får legge ut bilder av deg selv i ulike poseringer så kan nok forumet to fantastiske fitnesskvinner komme med litt kritikk etter hvert.Opprinnelig skrevet av Xena
er det noen som har noen gode råd eller tips når det gjelder line-up poseringen? Kjenner ingen jenter som har vært med i fitness, body/athletic/vanlig, og kan trenge noen gode råd![]()
På forhånd takk![]()
Det aller beste er nok å ta kontakt med noen som kan dette med posering. Om du holder til i nærheten av Oslo så skulle ikke det være noe problem. Da kommer du bare ned til Partner, så skal du få hjelp derVisst det er vanskelig foreslår jeg at du skriver en PM til meg, så tar vi det derfra.