Har trent kampsporter siden jeg var tolv og drevet endel med terrengsykling på hobbyplan og lekt litt med vekter en liten perioder når jeg var rundt 18-19 men uten de store resultatene da. Alltid spist søppelmat før... Fikk en skade sommeren 2002 som gjorde at jeg ikke trente noe særlig annet enn litt sporadiske MA-økter før jeg fikk motivasjon tilbake våren 2004. Begynte da å forandre endel på kostholdet samtidig som jeg begynte løfte litt vekter igjen. Økt proteinmengden endel og flere småmåltider fordelt utover dagen og 2-3 økter. Alt er vel skjedd gradvis og ettersom jeg har sett fremskritt. Vekta gikk i starten endel ned før det snudde i januar 2005 og deretter økte jeg ca 05-1 kg i måneden.
De siste månedene er aktivitetsuken min sett no slik ut:

Mandag: 1,5 time kampsport + 30 min sykling
Tirsdag: 2 timer kampsport + 25 min sykling
Onsdag: Vekttrening + 30-40 joggetur
Torsdag: 2-3timer kampsport + 25 min sykling
Fredag, Lørdag og Søndag: Varierer men bruker bli en økt med vekter og en joggetur eller sykkeltur eller et eller annet.

Her er det igrunn vekttreningene jeg lurer på. Jeg startet med en to splitt men er i det siste gått over til et slags fullkroppprogram. Trener vekter hjemme så er litt begrenset med øvelser men tar nå disse:
Oppvarming noen runder på boksesekk el.
2x8-10 Benkpress Stang
2x10-12 Markløft
2x8-10 Militærpress stang
1x10-12 Sidehev hantel
2x10 Hantelroing
1x10 Smalbenkpress
1x10 Bicepscurl m hantel
2-3xmax Chins

Maten er spredd utover ca hver 2-3 time +\-, det går mye i tuna..
M1: Proteinshake og multivitamin, omega 3, 1g C-vitamin.
M2: Iløpet av en times tid spiser jeg så en skål havregrøt og 2-3 egg.
M4: En boks tuna med et eller annet til, ofte ting som en gaffel potetsalat, litt sennep, litt makrell i tomat, brokkoli, bønner, linser, en brødskive eller hva som enn er tilgjengelig.
M5: Likt M4
M6: Middag, fugl eller fisk eller hva som enn måtte friste med ris eller pasta eller no til og no grønnsaker.
M7: Rester av M6 evt likt M4.
M8: Likt M7..
Osv..
Litt epler, litt yoghurt og litt nøtter mumser jeg ofte på om jeg er hjemme.
Tar også en proteinshake når jeg er ferdig med å løfte vekter sammen med litt rosiner ell en banan og 1g C-vitamin. Burde jeg gjøre dette etter kampsportøktene også?
Noe slikt spiser jeg da 8 av 10 dager...

Så der omtrent står det til nå.. Veide 94kg 1januar 2005 og idag veide jeg 101, men er gått ned 2cm rundt midjen. 186 høy. Nå vil jeg igrunn ned litt i fett%. Få av meg en 6-8kg fett ser jeg for meg og kanskje fortsette å bygge muskler. Hva burde jeg gjøre annerledes enn idag? og er det noen kosttilskudd dere vil anbefale ellers?