Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: noen som har noen bra treningstips når det gjelder ben?

Kliss nytt medlem madde sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    25

noen som har noen bra treningstips når det gjelder ben?

jeg har lenge fulgt et program som jeg syntes har funket bra,men jeg er litt missfornøy når det gjelder ben har hatt litt problemer med knærne mine og det har hindret meg litt..derfor lurer jeg rett og slett på om det er noen som har noen bra øvelser som gjør at jeg kan bygge opp bena på nytt igjen og gjøre bena mer stabile og forebygge ben skader.

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Prøv å legg deg høyt på repetisjonene. 12-30, for eksempel, og utfør øvelsene rolig. Høye repetisjoner tvinger deg til å moderere vekta slik at du kan fokusere på teknikk. Ha likevel progresjon.

GODE ØVELSER:
    Knebøy (hvis gjort riktig)
    Benpress (pass på benstillingen)
    Stivbente markløft (hvis gjort riktig)
    Lårcurl (ligg på magen på maskin og løft bena mot rumpa)
    ...
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    25
    lårcurl er noe jeg har prøvd ellel holdt på med før,men det er der knærna svikter....uansett om jeg tar lite vekt gjør det vondt og jeg klarer ikke ta mer en tre om gangen. hvor mye vekt er det lurt av meg og løfte? jeg har drevet med håndball i ti år og har endel muskler pga løpning,men det er jo noe helt annet

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Strakemarken plager ikke knærne! Når du kjører knebøy ha bena godt samlet sammen, bare dumt å stå bredt etter min mening. Personlig så fungerer det best med skikkelig dype knebøy der du har bena godt samlet sammen...
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hva problemer er det du har hatt med knærne?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    25
    som aktiv håndballspiller har det som regel gått utover knærne.jeg har hatt korsbåndskade på det ene og menisk på det andre..

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Som tidligere håndballspiller så vet jeg alt for godt hva du snakker om - knærne mine var "fucked" - jeg har nå trent rolig og tatt ting sakte og kan nå gjøre stort sett alle øvelser uten smerte

Har du prøvd å kjøre utfall - vet at dette er en favoritt øvelse blandt mange jenter!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Strakemarken plager ikke knærne! Når du kjører knebøy ha bena godt samlet sammen, bare dumt å stå bredt etter min mening. Personlig så fungerer det best med skikkelig dype knebøy der du har bena godt samlet sammen...

Jeg må nok si meg litt uenig der, det å stå middels bredt til ganske bredt og passe på å presse knærne utover når man tar knebøy er langt mindre skadelig for knærne etter min erfaring og etter de erfaringer jeg har fått inn fra styrkeløftere med ganske mye lengre fartstid enn meg. Rent teknisk er det vanskeligere å få til en "trygg/sunn" knebøy med knærne samlet også.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    har selv problemer med kneet da dette er mye bedre etter at jeg begynte å trene.
    grunnen som legen sier er at jeg har bygget opp muskelaturen rundt skaden slik at skaden ikke får det "frie rommet" som før til å plage meg hehe...

jeg kjører lett og heller flere repetisjoner! kommer sikkert altid til og gjøre det pga kneet da jeg ikke vill ødelegge det mer enn det allerede er!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cain
    Jeg må nok si meg litt uenig der, det å stå middels bredt til ganske bredt og passe på å presse knærne utover når man tar knebøy er langt mindre skadelig for knærne etter min erfaring og etter de erfaringer jeg har fått inn fra styrkeløftere med ganske mye lengre fartstid enn meg. Rent teknisk er det vanskeligere å få til en "trygg/sunn" knebøy med knærne samlet også.
    sikkert mange måter og ta på slik at det forbygger men uanz hvordan vi vrenger og vrir så står vi fortsatt på bena og di skal holde oppe vekta som er over der også

men som jeg sa så er det nok en del måter for og forbygge at det blir for mye vekt...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    25
    jeg har drevet og hatt litt vanngymnastikk for hørte at det var bra.og syntes det hjalp litt..men det er jo ikke noe særlig med styrke trening.jeg tar øfte kne bøy på treningene,men tar det forsiktig.vet ikke om kneet blir bra etter at turnuslegen på sykehuset ødla det...kan man gjøre noe med sånn,eller taper man uansett?

Lignende tråder

1. Hvordan huke kvinne
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 561
    Nyeste innlegg: 13-03-10, 12:06
  2. blodtypediett?
    By Kloster in forum Kosthold
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 09-03-08, 21:03
  3. ABCDE DIÆTEN - 5 kilo muskelmasse på 10 uger!
    By Retroboy in forum Artikler
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 01-05-05, 20:41
  4. Oppdage bruk av AAS..
    By metromeno in forum Artikler
    Svar: 43
    Nyeste innlegg: 20-03-05, 18:17
  5. Fem uker til bedre form!
    By admin in forum Artikler
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 13-01-03, 17:14

Regler for innlegg