Sjekk ut noen av disse videoene.
Der er mange fler, men poster ikke alle.Noen som har troen på veldig lite vekter,veldig mange reps og til failure?
Sjekk ut noen av disse videoene.
Der er mange fler, men poster ikke alle.Noen som har troen på veldig lite vekter,veldig mange reps og til failure?
Nå sa jeg bare 4/5 av første video, og der snakket han lite om vekter: Med mindre han faktisk snakker om vekter ellers, så bruker han lette vekter for å demonstrere.
Har som sagt ikke sett resten.
Det er lite litteratur som støtter opp om svært mange reps/lett belastning.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Jeg personlig har mye til overs for å løfte med tanke på muskelkontakt, så det er jeg helt med på. Når det gjelder rep range så kjører jeg selv 20+ på første sett på beina og 15+ på første sett på overkropp (på hver øvelse) i periodisering med DC. Og jeg må si det gir meg veldig gode resultater.
"You may have to get a tattoo so you can mark it, just like me"
!!!!!
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Tja. Jeg har aldri løftet med muskelvekst som fokus, og har alltid fokusert på å løfte så tungt som mulig med så feilfri teknikk som mulig uten å legge på meg unødvendig bulk. Likevel har jeg klart å legge på meg en god del muskelmasse over de siste tre årene, for ikke å snakke om å øke i styrke. Veide vel 77kg på samme tid for rundt 3 år siden og nå veier jeg rundt 90kg med samme fettprosent. Man kan snakke om "muskelkontakt" osv så mye man vil, men måten man mest effektivt "aktiverer" hver enkelt muskel optimalt på er ved å simpelthen lære seg å mobilisere mer og mer slik at man kan løfte tyngre og tyngre. Hva hjelper det om du lærer deg å "kjenne" på muskelen du trener om du fortsatt ligger og knoter med 80kg i benken?
Vel, jeg sliter med det samme selv. De siste to-tre årene har jeg hatt så mange skader at jeg ikke kan komme på alt engang. Ankelbrudd, delvis knust kneskål, strekkskader på alle korsbånd og sidebånd i venstre kne, skulder ute av ledd, avrevet adduktor i lysken, og det er bare hva jeg kommer på i farta.
Til tross for det har jeg klart å øke selv om jeg er styggsvak i muskelgruppene rundt skadeområdet når opptreningen starter.
Men for all del, om du føler du responderer bedre iforhold til hva du vil oppnå ved å kjøre pump-trening så skal ikke jeg prøve å overbevise deg om annet.
Okkulajonstrening har jo hatt god effekt. Da stenger man av blodtilførsel med gummibånd og bruker vekter ned mot 30% av 1 rm og kjører sett til utmattelse. Det har vist seg og være like bra som tung vanlig trening.
Det forskerene sier, blant annet raasta og wernbom er at man kan forvente samme effekt og resultat dersom man kjører repetisjoner til utmattelse med spenn i muskulatur under hele utførelsen og aldri pause mellom reppene ( locout pauser, hvile i bunn osv ) Med lette vekter og 20-40 sek puse mellom hvert sett.
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com
Hvor lenge kan man stenge av blodtilførselen før det går til helvete da?![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com
Hvis jeg ikke husker feil, tror jeg de drev og spekulerte i hvor lang tid det ville ta før en eller annen mongo kroppsbygger mistet armen i håp om større guns![]()
EDIT: På bodyrecomposition.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Fy flate for en gangsperre jeg fikk sist når jeg trente slik. Jeg sperret ikke av blodtilførselen da,men det var sykt alikavel.
Bygging er ikke akkurat min hjemmebane, men på slutten snakker han om at man får peak av preacher curls... Trodde peak var noe som gikk mer på genetikk evt overall muskelmasse?
Eventuelt hvorfor får du ikke peak av vanlige stangcurls, hantelcurls men av akkurat preachers?
Har selv prøvd å trene slik på støtteøvelser, om det funker bedre en annet vet jeg nå ikke, men det tar utrolig godt og man kjenner at det brenner.
CNS, bodybuildere er ikke akkurat tilhengere av logikk og forskning.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Målsettingen er jo helt forskjellige her og. Styrkeløft handler om maksimal styrke, mens kroppsbygning handler om kun det å få mest mulig muskelmasse.. Som styrkeløfter kan jeg vel si at jeg er enig med deg, Vio. Men jeg sier heller at kroppsbyggere som oftest ikke har like mye grunnlag i forskning.
Er det dokumentert at "pump" er en indikator på at den går den anabole og ikke katabole veien for eksempel?
Allikevel må jeg si noe. Nå som jeg vingler som verst, er faktisk et eller annet peaking over preacher med rett stang.. Men den eneste forskjellen er vel at det er tungt, hvis ikke tyngst fra bunn rent motorisk sett.
Hadde iallefall ikke sagt nei takk til fysikken hans.
det var mye snakk om sett og reps her. men ut i fra videoene så legger han mest på øvelser og teknikk. disse tricepsøvelsene var nye for meg. tenkte kanskje å prøve de og kutte ut tricepspushdown.
til dere som er veldig erfarne på teknikk på disse øvelsene. gjør denne fyren det riktig med tanke på teknikk for å få best kontakt med muskelen eller er det feil?
Jeg har faktisk fått bra muskel økning med å legge inn en dag i uka med denne måten å trene på. 1,5 cm på overarm på ca 4 uker. Pluss jeg har gått ned i fett.
når du sier måten hva mener du da? bruke de øvelsene med den teknikken eller andre ting du tenker på ?
5sett. lette vekter, full kontakt med muskelen.masse reps til failure pr sett. Brukt stort sett de øvelsene han viser på den dagen. kan jo også ha en innvirkning att jeg har en "tung" dag på 6-10reps. Pluss en dag der jeg trener med medium vekter å 10-12 reps. Alle dagene bruker jeg forskjellige øvelser å forskjellig rekkefølge.