Morn..
Har planer om å stille i min første konkurranse 15.mars 2011..
Dette er en rawkonkurranse på bedriftsnivå![]()
Min forløpige kroppsvekt er 104,2kg og min 1RM er 170kg touch n go..
Planen er å starte rett over jul og sakte men sikkert komme meg ned på rundt 100kg..
Konkurransen er med vanlig "styrkeløftregler" dvs det skal være et stopp på brystet før du får press og tre røde eller kvite lys..
Målet: 100kg bw, og 160-170kg godkjent løft..
Jeg trener for tiden 5-3-1 og trives godt med det.
På torsdag har jeg benkøkt og har planer om å få filmet litt og lagt ut så folket får se.
Jeg har god bro og ligger godt og stabilt.. Det jeg sliter med er legdrive (får det ikke til) og å knekke riktig med albuene innover.
Problemet mitt er at når jeg knekker albuene innover blir håndleddet mitt automatisk liggende for langt bak albuen, så jeg får for mye vekt på triceps..
Dave Tate har vært min store læremester og jeg har prøvd å suge til meg så mye jeg kan ut ifra videoene han har laget om benkpress, men det er begrenset hvor mye man kan lære av slikt.
Et annet problem er at jeg har ingen å lene meg til og spørre om råd å veiledning. Side jeg hverken kjenner eller vet om noen som har en god benk...
Kan noen skrive på godt norsk og prøve å gi meg noen mentale bilder på hvordan jeg kan lære meg å benke skikkelig??
Takker alle for svar![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat