Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 61

Tråd: Noen som så tv2sporten i kveld?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2005

Noen som så tv2sporten i kveld?

For dere som ikke så det; fikk såvidt ikke med meg reportasjen, men; Et norks eliteserie lag (Start?) hadde droppet ernerings ekspertene og bestemmt seg for å spørre kroppsbygger miljøet om råd istedet (hovedsaklig Stellander). Det neste jeg ser er en eller annen antidoping fyr som står og sier at dette er "å bevege seg inn i en gråsone" mellom hva som er heldig og uheldig for hvilke signaler som blir sendt ut...Det forteller bare hvor uvitende folk kan være.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    var Tromsø

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2005
    ahh... fine =)

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    så det ikke men har fått meg meg greia..

synes det er konge at toppfotballen tyr til byggermiljøet for hjelp. kanskje endelig det får en litt grei eksponering til media for en gangs skyld...

og det er jo så jævlig og drite seg ut med og si at byggermiljøet er preget av doping og dette er dårlig siden det aldri har forekommet at elitefotballspillere noen gang har blitt tatt for bruk av diverse medikamenter....
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Ja det var en harry mann fra antidoping ja...
    De ernæringsekspertene som fotballfolka har brukt tidligere har jo sikkert gitt dem råd om at spiser dere skiva med brunost og et glass H-melk om dagen så blir dere kjempesunne... Tror de kan få mye bra tips fra Stellander&Co, mannen gjør jo ikke annet enn å trene og spise
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Stikk i siden til pottit-ekspertene dette her ja. Her driter ADN seg kraftig ut.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Ber en om råd fra personer som bruker doping, eller har brukt doping beveger en seg automatisk inn i en gråsone når det gjelder organisert idrett. Alle tenker sitt når idrettsutøvere benytter seg av leger som tidligere har assistert dopingmisbruk, det samme bør gjelde her.

Og når det gjelder fotballspillere, mottar de andre råd enn hva som gis til befolkningen generelt. Det er ikke mye en skive med melk i europeiske toppklubber.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guttenfralagos
    Ber en om råd fra personer som bruker doping, eller har brukt doping beveger en seg automatisk inn i en gråsone når det gjelder organisert idrett. Alle tenker sitt når idrettsutøvere benytter seg av leger som tidligere har assistert dopingmisbruk, det samme bør gjelde her.

Og når det gjelder fotballspillere, mottar de andre råd enn hva som gis til befolkningen generelt. Det er ikke mye en skive med melk i europeiske toppklubber.
    Men det er jo spes når det er en kroppsbygger da, det er ikke til å stikke under en stol. F.eks når Myllala, eller hva han nå heter som hadde dopa seg for å gå langrenn. Media hadde nok ikke blåst det opp slik dersom noen innen ski-verden spurte han om div råd.
    Men når det er en kroppsbygger som spørres om råd, DA er han lissom automatisk ute etter å stikke sprøyter og snike inn AAS-piller i maten til hele fotball-laget...
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Tøft! Ivar Morten Nordmark er kanskje ikke tidenes trener, men han tørr i alle fall gå nye veier.

Og det er så ufattelig unødvendig av tv2 sporten å vinkle historien inn på doping.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    de kan linke det opp til og relatere det til så mye de bare vil når det gjelder doping. Stellander vet nok litt mer en Ola Nordmann om hvordan kroppen reagerer på forskjelig og hvilken mat som gjør hva osv uansett.

hadde vært ufattelig!!!!! festlig om Stellander faktisk fikk litt fart på gutta i fotballklubben! det måtte jo vært noe av det deiligste som kunne skjedd.

og hvem er det egentlig en del folk i toppidretten de prøver og lure? banna bein på at det til og med er folk innen ADN som trykker i seg juice.
    toppidretten uansett hva det måtte være(okei curling og liknende blir veld drygt) vil være infliktert av bruk av AAS.
    de må slutte med disse primadonna nykene og tro at de er så hederlige... det blir rett og slett bare latterllig..

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Tøft! Ivar Morten Nordmark er kanskje ikke tidenes trener, men han tørr i alle fall gå nye veier.

Og det er så ufattelig unødvendig av tv2 sporten å vinkle historien inn på doping.
    Er vel strengt tatt ADN som driter seg ut, og vinkler det inn mot doping med uttalelsen "Beveger seg inn i en gråsone."

De folka tenker at kroppsbyggere er som pesten selv, og ikke har gjort annet enn å stappe seg med steorider siden de lærte seg å gå.
    Arrogant og uvitende.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    bare ikke glem: dere er like trangsynte. synd at dere ikke ser det selv.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Utrolig tåpelig idè. Snart vil vel Tromsø-spillerene spise seks måltider med kylling og ris daglig.
    http://www.dingsekongen.no

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    At kroppsbyggermiljøet er preget av stor bruk av anabole steroider vet vi vel alle, men her blir det totalt feil å dra inn dette. Stellander skal vel ikke gi dem råd om dette, men dele sine erfaringer om kosthold og trening noe som han antagelig har kunnskap og erfaring om i bøtter og spann.

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Altså, hvis det nå er bevist at det forekommer spor av diverse dopingmedikamenter i de forskjellige kosttilskudd rundt forbi, som i tillegg blir formidlet og solgt av en person (Stellander) som er "høyprofilert" kroppsbygger.. så skjønner jeg at ADN reagerer på ett slikt samarbeid. Iflg. ADN kan jo disse tilskuddene gi utslag på dopingtester, og det vil være særdeles uheldig for spilleren og klubben dersom dette skulle skje. Siden klubben selv velger om den vil samarbeide med ADN, står den jo likevel fritt til å gjøre som den vil. Derfor syntes jeg ADN må få mene hva de vil i denne saken.

Kostilskudd blir mer og mer stuerent likevel, gi det noen år så er det ingen som reagerer lengre likevel.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Fikk ikke helt med meg hva de handlet om i går kveld. Men så innslaget i dag morges mens jeg var på sykkelen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle her. Første reaksjonen var at det er forbaskade irriterendes at en kroppsbygger ikke skal kunne gjøre noe som helst uten at det skal bli en doping debatt om det. Bare vent, nå blir det Holmgang med tema "Bør idrettslag innvolvere seg med kroppsbyggere?".

Men det er "litt" selvforskyldt av sporten og desverre. Utøverene blir større og større, og da er det umulig å ikke bli stemplet som dopingbruker. Jeg vil ikke at kroppsbyggere som er på stellander sin størrelse skal måtte gjemme seg i en mørk hule for å ikke bli hundset. Men det går i den retningen med disse mer og mer pågående anti-doping kampanjene.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Anti-doping b&#248;r jo v&#230;re p&#229;g&#229;ende for &#229; ha effekt, det blir jo litt selvmotsigende.

Men det er klart, ADN er liberal og &#248;nsker ikke at idrettsut&#248;vere skal profileres ved siden av noe hvitt eller farget pulver.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Bare vent, nå blir det Holmgang med tema "Bør idrettslag innvolvere seg med kroppsbyggere?".
    Det hadde vært et veldig spennende program å følge med på faktisk, så jeg håper du har rett

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Men hva i alle dager har en kroppsbygger å lære fotballspillere om kosthold?

Det hadde riktignok vært morsomt om hele Tromsø ble satt på en ketodiett, men ellers synes jeg som sagt dette er et håpløst innfall.
    http://www.dingsekongen.no

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    ALLE har noe &#229; l&#230;re av en kroppsbygger n&#229;r det gjelder kosthold.
    Og da kanskje s&#230;rlig Stellander.
    Han hjelper jo alt fra unge jenter med anoreksi til proffe byggere, OG fotballspillere.
    Han er utrolig dyktig.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ida Eline
    ALLE har noe å lære av en kroppsbygger når det gjelder kosthold.
    Stemmer det. Det meste jeg har lært av kosthold har jeg fått fra kroppsbyggere på det gymmet jeg trener og på fitnessprat. Ikke fra kampsportmiljøet
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Hvorfor får Fritz Aanes og Stian Grimseth fortsette å mase om at de fikk forurensede kosttilskudd, da de testet positivt på en intramuskulær steroid? Setter de kreatin og ribose sprøyter, de gutta der?
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    P&#229; sine hjemmesider garanterer Proteinfabrikken at firmaets produkter er produsert i Norge og ikke inneholder &#171;substanser som kan gi et positivt utslag p&#229; dopingtester&#187;.

- Alle store akt&#248;rer p&#229; det norske markedet hevder dette. Jeg ville ikke stolt p&#229; det om jeg var topput&#248;ver, sier Lars Engebretsen.

- Vi har gjort unders&#248;kelser som viser at mellom 0 og 20 prosent av alt kosttilskudd du kj&#248;per i butikkene, er forurenset p&#229; en slik m&#229;te at det gir utslag i dopingtester, fortsetter han.
    Jeg skulle likt &#229; sett de unders&#248;kelsene.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Hvorfor får Fritz Aanes og Stian Grimseth fortsette å mase om at de fikk forurensede kosttilskudd, da de testet positivt på en intramuskulær steroid? Setter de kreatin og ribose sprøyter, de gutta der?
    Akkurat!

GridIron Barbell

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Av og til f&#229;r man bare lyst til &#229; sl&#229; hensynsl&#248;st p&#229; visse personer.. Ingar, give me a lesson first...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Stian Grimseth fikk i ettertid bevist at kosttilskuddet faktisk inneholdt det dopingpreparat han testet positivt på.

Hadde jeg vært toppidrettsutøver hadde ihvertfall jeg fulgt olympiatoppens retningslinjer, men det er kanskje bare meg. olympiatoppens retningslinjer har vist seg rimelig fornuftige med tanke på norges rolle som idrettsnasjon.

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av stillon
    For dere som ikke så det; fikk såvidt ikke med meg reportasjen, men; Et norks eliteserie lag (Start?) hadde droppet ernerings ekspertene og bestemmt seg for å spørre kroppsbygger miljøet om råd istedet (hovedsaklig Stellander). Det neste jeg ser er en eller annen antidoping fyr som står og sier at dette er "å bevege seg inn i en gråsone" mellom hva som er heldig og uheldig for hvilke signaler som blir sendt ut...Det forteller bare hvor uvitende folk kan være.
    Men det skal jo sies at det er noen prosent av brukerne her som bruker, eller har brukt gråsonemidler... Gjerne ikke tunge bole greier som dianabol o.l.
    Men effere +++
    Men en skal jo likevel være forsiktig å komme med slike uttalelser!
    Pissa og legga seg

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Stian Grimseth fikk i ettertid bevist at kosttilskuddet faktisk inneholdt det dopingpreparat han testet positivt på.

Hadde jeg vært toppidrettsutøver hadde ihvertfall jeg fulgt olympiatoppens retningslinjer, men det er kanskje bare meg. olympiatoppens retningslinjer har vist seg rimelig fornuftige med tanke på norges rolle som idrettsnasjon.
    Så ribose produsenten utviklet oral deca ene og alene for å luredope mr Grimseth? Rare greier det der. Og atpåtil så forsvinner oral decaen de fant opp fra markedet etter at de har lurt det i Stian, istedet for å selge varen og tjene penger på det. Men det kan hende det ikke er noen interesse for oraler i disse dager.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Så ribose produsenten utviklet oral deca ene og alene for å luredope mr Grimseth? Rare greier det der. Og atpåtil så forsvinner oral decaen de fant opp fra markedet etter at de har lurt det i Stian, istedet for å selge varen og tjene penger på det. Men det kan hende det ikke er noen interesse for oraler i disse dager.
    kaaaarm!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz
    Av og til får man bare lyst til å slå hensynsløst på visse personer.. Ingar, give me a lesson first...
    Punch 'em in the face, Ed!

GridIron Barbell

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33

"Vektløfteren ble tatt for doping under Sydney-OL i 2000, men fikk medhold i at han hadde fått i seg nandrolon ved en feil, og uten at han visste om det.

Dermed ble utestengelsen redusert fra to år til seks måneder. Helgens NM blir Grimseths første konkurranse på ett år."

Forseglede bokser med ribose ble i ettertid undersøkt, og en fant urenheter i disse som ville gitt uslag i positiv test.

Kan samtidig sitere fra en annen undersøkelse:

"Ved å kjøpe kosttilskudd direkte fra butikkhyllen eller via internett gir ingen garanti for at middelet ikke kan innhold ulovlige stoffer, som igjen kan gi positive dopingprøver. Til tross for merkingen sammenligner IOK dette som å spille russisk rulett med tanke på å bli tatt i doping.

Undersøkelsen viste at 94 (14,8 prosent) av 634 kosttilskuddmerker som ble undersøk, inneholdt stoffer som ikke sto på varedeklarasjonen. Det er stoffer som kunne gi positive dopingprøver. En lignende undersøkelse i Nederland var tallet oppe på 25 prosent."

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg kjenner ikke s&#229; mye til ADN, men WADA er direkte latterlig.
    De beste f&#229;r gj&#248;re hva de vil, mens de ubetydelige ut&#248;verne blir tatt i ny og ne slik at WADA kan rettferdiggj&#248;re "arbeidet" de gj&#248;r.
    Charlie Francis, Ben Johnson's trener, sa at skillet mellom idrettsut&#248;vere er ikke vertikalt, men horisontalt. De som doper seg ligger over streken, mens de under streken KANSKJE er rene. Ironien er at for &#229; bli en antidoping-ambassad&#248;r m&#229; man ha v&#230;rt helt p&#229; topp i sin idrett, og derfor selv ha brukt doping. Problemet er at folk ikke har peiling p&#229; doping, og derfor kj&#248;per de absolutt alt som WADA, ADN osv serverer dem. Et eksempel p&#229; dette er hele greia med Fritz Aanes og Stian Grimseth. Politikk, politikk, politikk. Et annet eksempel er Ben Johnson's "positive" dopingpr&#248;ve i 1988. Pr&#248;ven inneholdt ren stanozolol. Problemet med det er at kroppen bryter ned dette stoffet p&#229; 45 minutter. Ben m&#229; derfor ha tatt stoffet nesten samtidig som han pisset i glasset. I tillegg viste retesten 3 mnd. senere at det samme stoffet, ren stanozolol, var tilstede i Johnson's urin. Stanozolol brytes ogs&#229; ned i pr&#248;veglasset, s&#229; det er litt rart at det fortsatt er tilstede, unedbrutt, 3mnd. senere. Og: Stanozolol er kontrollstoffet som brukes i alle dopingtest-laboratoriene.
    Siden folket ikke har greie p&#229; doping, er de lette &#229; lure.
    Vi vet jo alle at Ben Johnson ikke var ren. Det er ingen hemmelighet. Poenget er at de fleste andre ut&#248;verne i l&#248;pet heller ikke var rene, og Ben hadde ikke brukt stanozolol like f&#248;r OL.
    Politikk.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler
    Jeg kjenner ikke så mye til ADN, men WADA er direkte latterlig.
    De beste får gjøre hva de vil, mens de ubetydelige utøverne blir tatt i ny og ne slik at WADA kan rettferdiggjøre "arbeidet" de gjør.
    Charlie Francis, Ben Johnson's trener, sa at skillet mellom idrettsutøvere er ikke vertikalt, men horisontalt. De som doper seg ligger over streken, mens de under streken KANSKJE er rene. Ironien er at for å bli en antidoping-ambassadør må man ha vært helt på topp i sin idrett, og derfor selv ha brukt doping. Problemet er at folk ikke har peiling på doping, og derfor kjøper de absolutt alt som WADA, ADN osv serverer dem. Et eksempel på dette er hele greia med Fritz Aanes og Stian Grimseth. Politikk, politikk, politikk. Et annet eksempel er Ben Johnson's "positive" dopingprøve i 1988. Prøven inneholdt ren stanozolol. Problemet med det er at kroppen bryter ned dette stoffet på 45 minutter. Ben må derfor ha tatt stoffet nesten samtidig som han pisset i glasset. I tillegg viste retesten 3 mnd. senere at det samme stoffet, ren stanozolol, var tilstede i Johnson's urin. Stanozolol brytes også ned i prøveglasset, så det er litt rart at det fortsatt er tilstede, unedbrutt, 3mnd. senere. Og: Stanozolol er kontrollstoffet som brukes i alle dopingtest-laboratoriene.
    Siden folket ikke har greie på doping, er de lette å lure.
    Vi vet jo alle at Ben Johnson ikke var ren. Det er ingen hemmelighet. Poenget er at de fleste andre utøverne i løpet heller ikke var rene, og Ben hadde ikke brukt stanozolol før OL.
    Politikk.
    Tror du på ufoer også?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Om jeg tror det finnes Uidentifiserte Flyvende Objekter?
    Ja, jeg gjør da det.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Jeg kjenner ikke så mye til ADN, men WADA er direkte latterlig.
    De beste får gjøre hva de vil, mens de ubetydelige utøverne blir tatt i ny og ne slik at WADA kan rettferdiggjøre "arbeidet" de gjør.
    Charlie Francis, Ben Johnson's trener, sa at skillet mellom idrettsutøvere er ikke vertikalt, men horisontalt. De som doper seg ligger over streken, mens de under streken KANSKJE er rene. Ironien er at for å bli en antidoping-ambassadør må man ha vært helt på topp i sin idrett, og derfor selv ha brukt doping. Problemet er at folk ikke har peiling på doping, og derfor kjøper de absolutt alt som WADA, ADN osv serverer dem. Et eksempel på dette er hele greia med Fritz Aanes og Stian Grimseth. Politikk, politikk, politikk. Et annet eksempel er Ben Johnson's "positive" dopingprøve i 1988. Prøven inneholdt ren stanozolol. Problemet med det er at kroppen bryter ned dette stoffet på 45 minutter. Ben må derfor ha tatt stoffet nesten samtidig som han pisset i glasset. I tillegg viste retesten 3 mnd. senere at det samme stoffet, ren stanozolol, var tilstede i Johnson's urin. Stanozolol brytes også ned i prøveglasset, så det er litt rart at det fortsatt er tilstede, unedbrutt, 3mnd. senere. Og: Stanozolol er kontrollstoffet som brukes i alle dopingtest-laboratoriene.
    Siden folket ikke har greie på doping, er de lette å lure.
    Vi vet jo alle at Ben Johnson ikke var ren. Det er ingen hemmelighet. Poenget er at de fleste andre utøverne i løpet heller ikke var rene, og Ben hadde ikke brukt stanozolol før OL.
    Politikk.

Er ikke halveringsstiden på stanozolol/winstrol rundt 2 uker?...

Lanoen
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av stillon

Men det skal jo sies at det er noen prosent av brukerne her som bruker, eller har brukt gråsonemidler... Gjerne ikke tunge bole greier som dianabol o.l.
    Men effere +++
    Men en skal jo likevel være forsiktig å komme med slike uttalelser!
    Unnskyld at jeg spør.. Men, hva i all verden har dette med saken gjøre?.. Knallinnlegg..

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Ato Boldon skrev dette i bloggen sin for en stund siden, jeg vet ikke om jeg har lagt det ut tidligere.

Sitat Opprinnelig skrevet av Ato Boldon
    Don't Drop the Ball
    Tuesday 31 May, 2005

There is a saying where I am from that goes ’measure twice, then cut once’. Think of if you were building something important and you’ll figure it out - if you haven’t already. I think the U.S. equivalent is "look before you leap." I like the Trini version better.

A very interesting article surfaced in the Daily Telegraph in the U.K. yesterday, and it involves many people in the sport of track and field, and tennis even, including some friends of mine, in fact. It was reported in the Daily Telegraph that a leaked document, sent by the WORLD ANTI-DOPING AGENCY (WADA) to all its accredited labs, warns that new research shows that a new theory of "unstable urine" could invalidate a positive finding for the steroid nandrolone, one of the most commonly detected banned drugs in sport.

This is big.

It’s big because WADA has banned and or sanctioned so many athletes based on a positive test for nandrolone. But let’s go back a bit. Merlene Ottey and Linford Christie were both found to have tested positive for this drug some 5 years ago, and the "they all are on drugs" critics said "A-ha! See!". I never believed that anyone would use this drug, because any research on this drug shows clearly that you’d have to be a fool to use it...it is the doping equivalent of a Fort Knox heist.

It is the most detectable drug in existence. I suspected it was likely contaminated European supplements, and this was confirmed later on, but only after many reputations and careers had been forever tarnished or ended. Now comes this revelation - after a recent upswing in the number of positives for this drug.

My own teammates Larry Wade and Mickey Grimes both had positive tests for this drug in 2004, and at the worst possible time - during the BALCO fallout around the time of the US Olympic trials last year. At that time, people didn’t want to hear the difference between drugs or steroids or situations. And who could blame them? This revelation, though, forces another look at exactly why there are so many athletes failing tests for a drug which no-one who is desirous of cheating would use, simply because there is no way to have it NOT show up on a drug test.

WADA now ADMITS that nandrolone or its related compounds, 19-NA and 19-NE, can form SPONTANEOUSLY after an athlete’s urine sample has been taken away for testing. It could be the result of bacterial degredation OR naturally occuring hormones. Simon Davis, a British doping guru, says as many as 70% of the positive cases for this drug could be affected by this. That is way too high a number. It means that there are many athletes who have rightfully protested their innocence in cases involving nandrolone, who were in fact 100% correct, only to be struck down with the same "you are responsible for what is in your body" sword used against all doping offenders. That is the correct position, but if that is their stance then it must be an airtight testing procedure, not one whereby 70% of athletes forever branded as cheats could be, in fact, INNOCENT!

I say this not only because of my teammates whose careers have been railroaded due to what now appears to be a flaw in the testing, but also because I know how I would have felt had this been a case involving me. No-one would have believed me and that would have been extremely frustrating indeed. WADA needs to, at this point, not be sending secret memos around trying to cover their collective backsides, but in fact openly admitting that there could have been many false positives now and previously for this drug, and then try to work to make sure that there is no way that a positive can occur for any athlete who, in truth and in fact, has done nothing wrong.

For some athletes, maybe even my teammates, there will be no recourse, because their samples would have had to be tested to prove it was unstable beyond a shadow of a doubt, which is impossible at this stage.

WADA, if you are going to affect people’s reputations, lives and careers with a strict, no-tolerance policy, then there can BE no oversights, no mistakes or flaws in your prcoedures. You, too, must be held to a strict policy of no flaws in your results.

GET IT RIGHT! THE FIRST TIME!

GridIron Barbell

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Charlie Francis:
    "Of course the most famous "success" for the drug testers was the
    positive test on Ben Johnson in 1988 at the Seoul Olympics. For those
    in the know, this positive test led to more questions than answers.
    The accepted clearance time for Winstrol in 1988 was three days for
    the oral form and 14 days for the injectable form (Winstrol-V or
    Strombaject). Ben was 28 days clear, yet the parent compound was
    found. The parent compound has a life expectancy of 45 minutes to one
    hour after administration! The testers have claimed that Ben took it
    just before the race. I can state categorically, no he did not!"

"Be that as it may, that was then and this is now."

Francis vitner i "The Dubin Inquiry":
    http://archives.cbc.ca/IDC-1-41-1392..._johnson/clip7

25 minutter langt intervju med Ben Johnsons lege:
    http://archives.cbc.ca/500f.asp?id=1-41-1392-2036&wm6=1
    395lbs benkpress. Det er ganske sterkt!

Artig video her.
    Et portrett av et land og en verden som kollektivt har dratt ned gardinene og slukket lyset. Kort sagt: Her er det ingen hjemme. http://archives.cbc.ca/IDC-1-41-1392..._johnson/clip5
    Interessant artikkel om antidoping-arbeidets historie her:
    http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=249grnd2

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Tror du på ufoer også?
    Jeg ser ikke hvorfor Francis skal lyve om dette.
    Han innrømmer jo at Ben Johnson dopet seg.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Om jeg tror det finnes Uidentifiserte Flyvende Objekter?
    Ja, jeg gj&#248;r da det.
    Touch&#233;!

Forresten s&#229; finnes det alt for mange mennesker der ute som undervurderer pengers innflytelse p&#229; storpolitikk, "moral" og ogs&#229; idrett.

Litt off-topic: Hvem kan fortelle meg hvorfor USA tryglet Gorbatsjov om at russerne skulle beholde &#216;st-Tyskland? USA var jo sterkt imot et "kommunistisk" styresett ikke sant? Hvorfor &#248;nsket de at Tyskland ikke skulle bli forent i et "demokratisk" rike igjen?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Er ikke halveringsstiden på stanozolol/winstrol rundt 2 uker?...
    -
    Nope , vi snakker kanskje 6timer om det er intatt oralt og rundt det doble injisert (ren hukommelseslek men jeg er nok ikke så lagt fra sannheten)

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin
    Touché!

Forresten så finnes det alt for mange mennesker der ute som undervurderer pengers innflytelse på storpolitikk, "moral" og også idrett.

Litt off-topic: Hvem kan fortelle meg hvorfor USA tryglet Gorbatsjov om at russerne skulle beholde Øst-Tyskland? USA var jo sterkt imot et "kommunistisk" styresett ikke sant? Hvorfor ønsket de at Tyskland ikke skulle bli forent i et "demokratisk" rike igjen?
    Do tell!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    http://www.steroid.com/detect.php

I tillegg kan det forekomme individuelle variasjoner.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    http://www.steroid.com/detect.php

I tillegg kan det forekomme individuelle variasjoner.
    Detection times er en ting, men Johnsons test viste altså REN, ikke konjugert stanozolol. Det tar ikke to mnd for kroppen å bryte ned stanozolol.
    Og, bare slik at denne tråden ikke blir stengt:
    Vi diskuterer ikke sterioder per se her. Vi diskuterer WADA, antidopingarbeidet i idrett og politikk.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Detection times er en ting, men Johnsons test viste altså REN, ikke konjugert stanozolol. Det tar ikke to mnd for kroppen å bryte ned stanozolol.
    Og, bare slik at denne tråden ikke blir stengt:
    Vi diskuterer ikke sterioder per se her. Vi diskuterer WADA, antidopingarbeidet i idrett og politikk.
    Var det noen som noen gang fant denne mystiske mannen om skulle ha tuklet med prøven til Ben?

Det viste seg jo i ettertid at Ben trodde han tok et annet preparat enn stanoz, men faktisk tok stanoz. Hvorfor i all verden ble Ben dømt hvis det var så åpenbart at prøven var tuklet med? Ville han ikke da kjørt saken gjennom det canadiske rettsystemet med et sivilt søksmål?

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Var det noen som noen gang fant denne mystiske mannen om skulle ha tuklet med pr&#248;ven til Ben?

Det viste seg jo i ettertid at Ben trodde han tok et annet preparat enn stanoz, men faktisk tok stanoz. Hvorfor i all verden ble Ben d&#248;mt hvis det var s&#229; &#229;penbart at pr&#248;ven var tuklet med? Ville han ikke da kj&#248;rt saken gjennom det canadiske rettsystemet med et sivilt s&#248;ksm&#229;l?
    Har du kilder p&#229; det? Hvor st&#229;r det at "Ben faktisk tok stanozolol". Jeg vet at ben tok winstrol, men dette var en stund f&#248;r OL og ville ikke blitt oppdaget. Som postet tidligere:
    Charlie Francis:
    The accepted clearance time for Winstrol in 1988 was three days for
    the oral form and 14 days for the injectable form (Winstrol-V or
    Strombaject). Ben was 28 days clear, yet the parent compound was
    found. The parent compound has a life expectancy of 45 minutes to one
    hour after administration! The testers have claimed that Ben took it
    just before the race. I can state categorically, no he did not!"

N&#229;r det gjelder sivilt s&#248;ksm&#229;l: WADA mente at Ben hadde tatt stanozolol like f&#248;r testen, og da er det sv&#230;rt lite man kan gj&#248;re.
    Hvorfor ville Ben gjort noe s&#229; idiotisk som &#229; sette stanozolol 10min. f&#248;r l&#248;pet, s&#230;rlig siden man VISSTE at dette stoffet ville bli oppdaget. Man forventet &#229; gj&#248;re et godt l&#248;p, s&#229; man forventet ogs&#229; &#229; bli testet.

Historien er ogs&#229; full av historier om idrettsfolk som har blitt screwed av WADA:
    F.eks. sv&#248;mmeren Rick De Mont:
    "At the 1972 Munich Olympics, they caught their first big fish, American swimmer Rick De Mont, for ephedrine. How proud they were! Now they were really making progress, saving the Olympic ethos from a dirty cheat like De Mont. Of course, it turns out he was an asthmatic and had a medical certificate for the medication. But, alas, his paperwork went missing. Now, 29 years later, sport authorities have grudgingly admitted their mistake. Sorry Rick!"

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    guttenfralagos: hva i huleste er det du er ute etter egentlig?
    du begynner og n&#230;rme deg mitt niv&#229; med og ha pisseinnlegg i en tr&#229;d n&#229;..

bra innlegg her fowler!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    J&#230;vlig morsomt &#229; se intervjuet med Johnson's lege her: http://archives.cbc.ca/500f.asp?id=1-41-1392-2036&wm6=1
    Og etterp&#229; lese hva samme person sa under Dubin-h&#248;ringen etter Ben ble busted: http://query.nytimes.com/gst/fullpag...56C0A96F948260

Mannen sitter og lyver kontinuerlig i 25 minutter

Hvorfor er dopingtestene en vits? P&#229; Dubin-h&#248;ringen sa Charlie Francis at det var enighet i milj&#248;et om at ca 80% av ut&#248;verne doper seg. John Holt, General Sekret&#230;ren i IAAF var ikke enig i dette og sa at "bare" ca 30-40% av friidrettsut&#248;verne p&#229; olympisk niv&#229; dopet seg. Dvs at f.eks. i Sydney OL burde man hatt 3300 - 4400 positive dopingtester. Hvor mange fikk man? 10-20?

Og dette er fra Wikipedia:
    Revelations since 1988

Francis' claim bears some weight in light of the revelations since 1988. Including Johnson, four of the top five finishers of the 100-metre race have all tested positive for banned drugs at one point or another. They are Carl Lewis, who was given the gold medal, along with Linford Christie who was moved up to the silver medal, and Dennis Mitchell. Of these, only Johnson was forced to give up his records and his medals, although he was the only one of the four who tested positive or admitted using drugs during a medal-winning performance. Later, Christie was caught using steroids and banned. According to documents released in 2003 by a former senior US anti-doping official, Dr. Wade Exum, Lewis and two of his training partners all took the same three types of banned stimulants (ones found in over-the-counter cold medicine), and were caught at the 1988 US Olympic trials, which is the competition used to select the US athletes that will compete in the Olympics.

Johnson's coach, Charlie Francis, a vocal critic of the IOC testing procedures, is the author of Speed Trap, which features Johnson heavily. In the book he freely admits that his athletes were taking anabolic steroids, as all top athletes are, but also shows why Ben Johnson could not possibly have tested positive for that particular steroid.
    [edit]

Claims of Sabotage

Of all the stories uncovered by Ben Johnson’s positive drugs tests, few were more curious than the mystery man seated alongside the Canadian sprinter in the waiting room at the main stadium as he was preparing to give his urine sample. Supporters of Johnson, particularly Charlie Francis in his book Speed Trap, seized on this lapse in security to claim that there had been sabotage. They argued that the sprinter had been deliberately given stanozolol, the anabolic steroid, possibly slipped into the beer he was drinking so that he could produce the urine specimen.

For Francis, it was the only rational reason for the positive test for stanozolol because he believed, wrongly, that his athlete was taking furazabol, which needed about 14 days to clear the body, rather than stanozolol, which required about 28 days.

Johnson and the mystery man were pictured together in the waiting room, chatting to each other. They had last seen each other in the Ritz, a private nightclub in Z&#252;rich, where both were attracted to the same supermodel. So Johnson, who was accompanied to the waiting area by Waldemar Matuszewski, his physiotherapist, talked to the man, much later revealed to be Andr&#233; Jackson, a French-born U.S. citizen. What they thought was a remarkable breach of drug-testing protocol was actually an officially authorized member of the Santa Monica Track Club and USA Track and Field. It would have been pretty unusual that any person who was not officially accredited could succeed in entering the waiting room for competitors preparing to give their samples, particularly in such a high-profile event as the 100 metres.

In the immediate aftermath of Johnson being disqualified, there was a widespread hunt for the “mystery man”, with one Canadian offering $10,000 if he would come forward. What Johnson did not know and has only subsequently been revealed is that Jackson, the sportsperson who travelled the world participating in track events, was a close comrade of Carl Lewis.

In his book, Inside Track, Lewis states: “I’m not sure how Andr&#233; got into that particular drug-testing room. He probably got his doping pass from an Olympic official. Anyway, I was surprised when I looked in the waiting area and saw Andr&#233; sitting with Ben. Once I had provided my urine sample, I left the drug-testing room and found Andr&#233; to ask him what was going on.”

Jackson sparked claims of sabotage when he was seen waiting with Johnson on the warm-up track and inside the drug-testing room.

Jackson said he was just waiting for Lewis and making sure he would be needed by Joe Douglas to serve as a witness for Lewis’ drug test. However, when Matuszewski then began using a machine to relieve Johnson’s leg cramps, Jackson decided to stay. Lewis wrote: “He [Jackson] and others on the track circuit knew about Ben doing drugs and he was suspicious about this machine. Andr&#233; had seen the therapist carry a medical bag into the room and he wanted to make sure that the therapist did not give Ben anything more than a rub-down before Ben urinated into his drug-test bottle.”

Sabotage was rejected by the IOC medical commission, but the Dubin Inquiry later examined whether the positive finding was the result of the actions of the stranger, whose identity was unknown at that stage, in the doping control room. They interviewed the Canadians who were with Johnson in the waiting room but said that there was no concrete evidence that Jackson had administered any drug to Johnson.

The plot thickens and becomes more interesting. According to the September 23, 2003 The Times of London, numerous attempts by Johnson along with his supporters were made to track Jackson down, but all attempts to locate the Mystery Man were unsuccessful.

Shortly after the Olympics, Jackson abandoned the track world and made considerable efforts to steer clear of Canada’s Dubin Inquiry or any other questions regarding American athletes using performing enhancing drugs. It was rumored that he was living in posh seclusion within the impoverished country of Za&#239;re, now called the Democratic Republic of Congo.

Johnson discovered from inside track sources that Jackson was quietly commuting between Za&#239;re, Dallas, Houston and Washington DC. He managed to obtain Jackson’s cell phone number and after months of frustrating calls, Johnson’s persistence pays off when Jackson unexpectedly answers the phone.

Following a brief telephone discussion, Jackson assured Johnson that he would receive a surprise visit when he is ready to have that discussion, as indicated by Johnson. A few days subsequent to that phone call, Jackson responded by calling to inform Johnson that he was en route to Toronto. He instructed Johnson to meet him at the airport and within two hours, Jackson’s chartered aircraft was landing at Toronto’s Lester B. Pearson International Airport.

According to Johnson, the reunion was quite brief with Jackson openly admitting to saving Johnson some embarrassment at a pre-Olympic meet in Rome to expose him as the world watched on in Seoul. Johnson maintained that Jackson had finally admitted to being responsible for devising and implementing the biggest scandal in the history of sports.

The Mystery Man then turned and confidently strolled in the direction of his aircraft, without ever looking back, Johnson said.

At that moment, his unusual entrances, precise whereabouts and mysterious exits became just as puzzling as Ben Johnson’s positive urine sample in Seoul.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Vite mer om Ben Johnson?

http://archives.cbc.ca/IDD-1-41-1392...s/ben_johnson/

Det var visstnok et videoklipp som inneholdt et intervju av Johnsons lege der, men jeg fant det ikke igjen.

GridIron Barbell

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Vite mer om Ben Johnson?

http://archives.cbc.ca/IDD-1-41-1392...s/ben_johnson/

Det var visstnok et videoklipp som inneholdt et intervju av Johnsons lege der, men jeg fant det ikke igjen.
    Jeg har postet det over. Her er det igjen: http://archives.cbc.ca/500f.asp?id=1-41-1392-2036&wm6=1

Alle disse snuttene er del av en CBC-dokumentar kalt: Running off Track. Ganske interessant.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.