Viser resultatene 1 til 41 av 41

Tråd: Noen spørsmål

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003

Noen spørsmål

Hår drevet med en god del med trening tidligere.
    Startet som barn flest med fotball, hadde så en liten pause
    og gikk så over til karate i tenårene. sluttet med det for noen år
    siden,og driver nå med litt vekt trening for og bygge opp litt muskler
    og ta av litt ekstra fett/kg...
    Så det jeg lurte på var:
    *Hvor mye "tar dere dere ut" hver trening? Til dere ikke greier mere eller???
    *Hvor ofte trener dere de forskjellige musklene? Bicesps Triceps og brystmusklene i hovedsak...
    *Har et godt kosthold,og trener 3 pluss 2 dager i uken altså 3 dager 1 fri også 2 dager og 1 fri, men lell kommer det mere fett enn det jeg er glad i rundt mave regionen, forstår ikke det helt jeg men...
    Pluss at musklene vokser minimalt da...
    De er store i det jeg holder på, og like "små" dagen derpå...
    Hvor mye og ofte kan jeg tene foreksempel bicepsene før det blir for mye?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Husk på å trene rygg og ikke minst bena!!!!

Jeg pleier å kjøre failure når jeg føler for det. Det er en personlig sak.. noen tåler å tyne nervesystemet andre gjør det ikke. Du skal føle deg vel etter en økt, og få pump. Jeg trener hver muskelgruppe en gang i uka. Jeg er en hardgainer, og trener derfor ikke så ofte.. gjerne max 3-4 ganger i uka, ellers føler jeg meg overtrent, og slapp. Skal du bygge masse muskler må du spise mye mat og da kommer fettet som en ekstra belastning.. dette kan du ta vekk med en deff når det blir for mye.. dette er den beste måten å bygge masse muskler på.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    *Har et godt kosthold,og trener 3 pluss 2 dager i uken altså 3 dager 1 fri også 2 dager og 1 fri, men lell kommer det mere fett enn det jeg er glad i rundt mave regionen, forstår ikke det helt jeg men...
    Pluss at musklene vokser minimalt da...
    Du har ikke et godt kosthold

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Hvordan kan du si at jeg ikke har et godt kosthold?
    *SKORPUS*

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    ettersom du legger på deg fett og ikke muskler, det var vel ikke så vanskelig å finne ut :P

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    sånn ja, men jeg spiser jo som folk flest jeg. fisk,kjøtt brød og minimalt med snop
    *SKORPUS*

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    er det norske kostholdet godt for en som skal bygge mest mulig muskler/miste fett da?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hei
    rett meg hvis jeg tar feil, men d virker som om du bare er opptatt av at biceps, triceps og bryst skal vokse.

dette er typisk "benker" innstilling (folk som bare trener benkpress, og biceps fordi de musklene er de tøffeste) hehe....

d første du må gjøre er å droppe denne innstillingen hvis du har den. du bør få deg et treningsopplegg der hele kroppen blir trent iløpet av en uke, f.eks slik:

mandag: rygg og skuldre
    tirsdag: fri
    onsdag: bein og mage
    torsdag: bryst, triceps og biceps
    resten av ukedagene: fri.

musklene må ha nok hvile, d er da de vokser, ikke når du trener. det alminnelige norske kostholdet med kneipbrød og brunost er ikke akkurat det beste kostholdet for å bygge. :|

*spis et proteinrikt måltid hver 3-4 time, slik at du spiser 5-6 ganger om dagen.
    *kjøp deg en dunk med proteinpulver og ta dette 3 ganger om dagen, uten nok proteiner, bygger du hvertfall ikke muskler.
    *ta multivitamin&mineral og drikk tran
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Takk for fine svar. men sånn proteinulver...
    blir du ikke fet av det da?
    1 kompis kjøpte det og han ble bare fetere av det han. lell om han gikk på trenings studio og ble gaidet av en instruktør...
    er ikke det at jeg er så opptatt av akkurat de musklene, men det er de jeg trener mest da. så det er de jeg ser minst mulig framgang på... :|
    *SKORPUS*

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av SKORPUS
    Takk for fine svar. men sånn proteinulver...
    blir du ikke fet av det da?
    1 kompis kjøpte det og han ble bare fetere av det han. lell om han gikk på trenings studio og ble gaidet av en instruktør...
    er ikke det at jeg er så opptatt av akkurat de musklene, men det er de jeg trener mest da. så det er de jeg ser minst mulig framgang på... :|
    tviler _veldig_ sterkt på at det var proteinpulveret han ble feit av sikker på at han ikke tok feil av det og gainer da? :P
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Kan du bli fet av fisk, kjøtt og fugl?? Svaret er JA. Kan du bli fet av proteinpulver?? Svaret er JA.

Alt man spiser i overskudd av kan man bli fet av, det gjelder fett, karbohydrater og proteiner...

Lurer på hvor denne proteinpulvermyten kommer fra ja? Mange som spør meg der jeg jobber også om de blir fete av å spise det!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Det er jo greit nok at kosthold er en viktig del av treningen.
    og at du ikke skal spise for mye eller for litte...
    Bestemte meg med en gang jeg begynnte og trene at jeg ikke skal ta slik pulver av forskjellige varianter, greit nok med omega 3 og forskjellige vitaminer, men ta pulver tingen er nok ikke noe for meg altså
    Det må jo gå an og bygge muskler uten noe pulver!!!
    Og hvis ikke god norsk mat er egnet for kroppsbyggere, hvilken mat er det da?
    Skal ikke trene meg opp til konkuranser altså, bare slik at jeg er fornøyd med meg selv og holde det der.
    Men takk for alle svarene altså...
    Har fått mange ideer, og håper på mange flere
    *SKORPUS*

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Hvis ikke "pulverting" er noe for deg, bør du samtidig droppe omega 3 og vitaminene dine. Samme shiten. Som du sier.. "det må jo gå an og bygge muskler uten noe vitamintilskudd!"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Lurer også på etter alle de svarene at er det virkelig nok og trene hver muskel gruppe 1 gang i uka???
    blirr ikke det vel lite???
    *SKORPUS*

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Synes det er helt greit du ikke ønsker å bruke proteinpulver, men du må bare passe på å få i deg nok protein gjennom maten du spiser.

Ved hvert måltid må du da spise kjøtt/fisk/fugl...

Billig proteinkilde er tunfisk på boks, som er enkelt og greit.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Lurer også på etter alle de svarene at er det virkelig nok og trene hver muskel gruppe 1 gang i uka???
    Neida, det er nok. Foreslår at du tar deg en pause i en uke og starter å trene hver muskelgruppe en gang i uka eller begynner på et fullkroppsprogram. Siden du skriver du har trent bryst/biceps/triceps mest, har jeg en mistanke om at du kanskje har trent det for mye.. Kroppen trenger mye hvile, det er da den bygger opp skadene du påførte musklene på treninga

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Diezel
    Hvis ikke "pulverting" er noe for deg, bør du samtidig droppe omega 3 og vitaminene dine. Samme shiten. Som du sier.. "det må jo gå an og bygge muskler uten noe vitamintilskudd!"
    Så for at jeg ikke gidder det ene bør jeg bare droppe alt? Bra innstilling.. :8)
    *SKORPUS*

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Han er bare amper

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Så for at jeg ikke gidder det ene bør jeg bare droppe alt? Bra innstilling..
    Du sa ikke at du ikke gadd, jeg så det slik som at du mente det var "feil" å bruke slikt. Men all honnør til deg om du klarer å få i deg såpass med kjøtt som tilsvarer litt proteinpulver, hver eneste dag.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Det er den totale treningsmengden på musklen som er vesentlig.

I et program hvor man trener muskelen en gang i uka vil man trene den ca 3 ganger så mye som om hvis man skulle trent den 3 ganger i uka.

Get it?
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Så for at jeg ikke gidder det ene bør jeg bare droppe alt? Bra innstilling..
    Du sa ikke at du ikke gadd, jeg så det slik som at du mente det var "feil" å bruke slikt. Men all honnør til deg om du klarer å få i deg såpass med kjøtt som tilsvarer litt proteinpulver, hver eneste dag.
    Inget problem å få i seg 2.5g protein per kg i animalske og naturlig mat

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Inget problem, kanskje ikke, men hva går det da utover om man skal drive å steke kjøtt og lage ris halve dagen, og så spise det resten av dagen? Nei takk

dessuten har jeg andre ting å bruke penger på

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Inget problem, kanskje ikke, men hva går det da utover om man skal drive å steke kjøtt og lage ris halve dagen, og så spise det resten av dagen? Nei takk

dessuten har jeg andre ting å bruke penger på
    Hva har man ikke tunfisk og hele ferdig grillede kyllinger til

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hmmm...

d er så enkelt og greit at: trener du vekter skader du musklene, kroppen bruker proteiner(byggesteiner) du spiser til å bygge musklene dine større/sterkere til neste trening( må ha nok hvile). SPISER DU DA FOR LITE PROTEINER, MÅ KROPPEN LÅNE FRA ANDRE STEDER I KROPPEN DIN, FRA F.EKS HÅR,HUD,NEGLER, INDRE ORGANER OSV OSV...så da uteblir resultatene logisk nok...

du bør ha 2-3gram protein per kg kroppsvekt. for "normale" personer blir d da ca 150-200 gram protein per dag. tar du 3 proteinshaker per dag har du fått i deg nærmere 100gram proteiner. spiser du litt egg, fisk og kjøtt iløpet av dagen er dette i boks. du har hvertfall en slags forsikring med proteinpulveret...

konklusjon: kjøp deg en dunk med proteinpulver og bli ferdig med den saken.
    www.proteinfabrikken.no selger 3kg "BASIC WHEY" til kun 399 nå i desember. kjøp det du, du blir ikke smellfeit av d!

mvh

wannabeROCKY
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Helt enig kjøp deg en dunk proteinpulver, og ha det som en safe greie når du drar ut på lengre utfarter..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Takk for alle svarene
    Har fått mange brukbare pekepinner på hva jeg bør gjøre nå.
    det er ikke det at jeg ser på det pulveret som noe skit altså, bare at jeg vil unngå og bruke det.
    pga min kamerats erfaringer, så smaker det faktisk SKIT og da
    Er en stor tilhenger av bananer etter trening jeg.
    Har også en kompis som er norgesmester i benk i 90 kg klassen, som sier at 3til4 bananer etter trening, gir deg det vesentlige kroppen trenger av næring, ppluss vanlig kosthold som kjøtt og fisk osv...
    *SKORPUS*

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Spis minst 6ganger om dagen

Få i deg mye/nok proteiner (mengde avhenger av størrelsen på kroppen din)

Få i deg nok sunt fett fra planteoljer og fisk.

Spis raske karbohydrater (1gram pr mager kroppsvekt) og raskt opptagelige proteiner UMIDDELBART etter trening. Ikke fett til dette måltidet.

Spis mindre og mindre karbohydrater utover kvelden. Trener du sent på kvelden skal du uansett ha de rake karbohydratene.

Spis generelt trege karbohydrater og aldri fett i måltider der du spiser raske karbohydrater.

Om du kan følge alt dette med ett normalt kosthold trenger du ikke pulver. Går fint an, men det er liskom litt letter å ta en proteinshake innimellom enn å lage 6 (minst, selv har jeg 8-9) måltider om dagen.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hei Scorpius .

Kan du si meg hva du spiste i går til minste detalj og ca til hvilke klokkeslett du spiste dette ?

Hvis du kan det så er du FOR opptatt av kostholdet på ditt nivå.

Kan du derimot si at det ikke gikk over 4 timer mellom hver gang du spiste og at du begynte med å spise frokost max 1 time etter a du stod opp så er vi langt på vei , da har du strukturen over matinntaket og da er det bare litt justering som skal til for å se store forbedringer som fett tap og muskelvekst.

Da gjenstår det bare å få deg å sette opp en typisk dag for deg angående mat , foreslår at du de 3 neste dagene har en liten notat blokk i lomma og skriver hva du spiste disse dagene , la meg få titte på det så hjelper jeg deg med å luke ut noen generalfeil og å tilføre et par ting som jeg tipper du mangler.

Angående kosttillskudd så trenger du ikke proteinpulver osv
    Får du i deg for lite bra fettsyrer derimot så kan dette hemme kroppen din i å gjøre viktige ting som å holde hormonene dine på topp (bygge muskler/miste fett) , dette er ikke ønskelig så jeg anbefaler at du får i deg en ss sitrontran eller lignende frokost og kveld.
    Har du en enkel multivitamin så hjelper den deg å holde deg frisk og pigg , men det er slett ikke noe must akkurat nå.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Skal notere jeg nk. så snakkes vi etter et par dager... takk så langt.
    *SKORPUS*

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Det var sterkt sagt av NK.. følg det han sier skorpus så blir det bra

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Skal gjøre det forecloseradream
    Takker atter 1 gang for svarene...
    *SKORPUS*

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    HEI HEI NK OG ALLE ANDRE INNTERISERTE

Har tatt noen notater de siste 3 dagene over hva jeg har spist til de forskjellige tidene og håper du/dere kan hjelpe meg ut ifra de notatene pm hva jeg bør/ikke bør spise for å få mere ut av treningen...

DAG1: sto opp kl 06.00
    Spiste 3 brødskiver ca kl 06.15 m Brelett og Nugatti.
    Spiste 1 banan ca kl 09.00
    Spiste 2 koteletter og 3 poteter ca kl 14.00
    Spiste 2 brødskiver m hvitost og brelett ca kl 1900
    Spiste 1 brødskive ca kl 22m brunost

DAG2: sto opp ca 06.30
    Spiste 2 brødskiver m leverpostei ca kl 06.45.
    Spiste spagetti og kjøttdeig ca kl 14.00
    Spiste 2 brødskiver m kyllingpostei ca kl 19.00
    Spiste 1 brødskive m kyllingpostei ca kl 22.00

Dag 3: sto opp ca kl 06.00
    Spiste 2 brødskiver m brelett og brunost ca kl 06.15
    Spiste 3 fiskekaker m brunsaus og 2 poteter ca kl 14.00
    Spiste 2 brødskiver m brellett og nugatti ca kl 19.00
    Spiste 2 brødskiver m brelett og skinke.

Her er sånn hovedsaklig det kostholdet jeg har daglig når jeg trener, bortsett fra at jeg bytter ut de brødskivene som jeg spiser kl 1900 med bananer.
    Har ikke trent de siste 3 dagene da jeg tidligere lenger her oppe fikk et tips om at jeg skulle ta 1 uke fri:-)
    Håper å få noen kommentarer om hva jeg bør spise mere av og hva jeg bør kutte ut...
    Når jeg trener, starter jeg treningen sånn mellom 16 og 17.00

Også 1 ting som jeg ikke helt forstår, det er at hvis jeg skal trene hver muskel gruppe 1 gang i uken...
    la oss si at jeg tar biseps og bryst på mandag.
    når jeg trener biseps tar jeg 3 ganger 10 på 35kg (curlstag)
    sså kjører jeg en serie i benk på 3 ganger 10 på 70kg
    men når jeg skal tilbake til curl igjen så greier jeg ikke og fullføre 3 ganger 10 igjen.
    Vil det si at det er hovedsaklig den trenigen bisepsene får på 1 uke det da?
    Til nå har jeg kjørt biseps og bryst sånn ca annenhver dag når jeg trener...
    dvs:
    Mandag biseps og benk
    Tirsdag triseps og mave
    Onsdag biseps og foter
    Torsdag fri
    Fredag biseps og benk
    lørdag triseps ig rygg

Grunnen til at jeg stusser så gale på dette er at når jeg trente karate, så var det normalt og ta ca 2 til 300 pushups på hver trening... Mandag Onsdag Torsdag og fredag.
    det vill jo egentlig si at vi bare brøt ned de musklene jeg trener når vi tar pushups da?
    men vi ble jo sterkere va det... skjønner ingen ting jeg???
    Håper på hjelp og kommentarer til dette
    mvh Skorpus
    *SKORPUS*

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Altfor lang tid mellom frokost og neste måltid vil nok de fleste si
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Altfor lite mat, du trener biceps 4 ganger i uka, triceps 3 ganger. (Altfor mye)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    DIZEL: Det blir biceps 3 ganger og triseps 2 ganger.
    Men er det for mye altså?
    Det som er er at de kjennes jo klar til en økt til etter et par hviledager...
    Er ikke så lurt d da?
    *SKORPUS*

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Det blir faktisk biceps 4 ganger og triceps 4ganger, jeg så ikke benk på fredagen. Men DIREKTE biceps og triceps-trening har du 3 ganger hver

trener biceps og triceps
    Mandag biseps og benk
    Tirsdag triseps og mave
    Onsdag biseps og foter
    Torsdag fri
    Fredag biseps og benk
    lørdag triseps ig rygg

Når du trener rygg trener du også biceps indirekte, triceps bruker du en del når du trener bryst. (trener du ikke skuldre?)

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    6 dager trening i uka er overkill spør du meg.
    hvorfor ikke trene slik f.eks.

mandag: bryst og triceps

onsdag: bein og skuldre

fredag: rygg og biceps

helt kurant split som ikke overtrener.

mye er ikke alltid best vet du, musklene MÅ ha nok hvile for å vokse. dessverre tror mange at musklene vokser mens man trener, d er riv rav ruskende galt, de "ødelegges" mens man trener. når man hviler bygges de opp igjen...SÅFREMT MAN FÅR I SEG NOK OG RIKTIG MENGDE NÆRING OG PROTEINER

peace! :8)

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Hver 5 dag med HIT trening (makløft og knebøy tungt 2x20) vil gjøre susen og vil brenne av deg det fette du er redd for. Og ja, det er meningen at du skal ta deg ut, men i starten er det ikke så lett. Men holder du på litt vil du venne deg til det og bli sterkere og merke fremgang garantert. 1,5 liter vann når du trener, og minst 1,5 liter ellers om dagen hver dag. - du vil også ha fremgang uten protein pulver, men det tar bare leeennngree tid.
    Mindre er mer!! "got it"

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    DIZEL: Det blir biceps 3 ganger og triseps 2 ganger.
    Men er det for mye altså?
    Det som er er at de kjennes jo klar til en økt til etter et par hviledager...
    Er ikke så lurt d da?
    Du kan sikkert kjennes klar for trening, men ikke dermed sagt at du er det...

Tenk på kroppen din som en enhet, all styrketrening du utfører er med på å bryte ned muskulaturen din. Og gjør et inngrep i din kropps evne til å hente seg inn og bygge seg opp igjen. Dvs. at uavhengig av hvilke muskel\muskelgruppe du trener så vil kroppen være nødt til å bygge den opp igjen som en enhet. Trening hver dag vil da virke mot sin hensikt...

Vet det er mange teorier om akkurat dette og at mange vil være uenig, for meg høres det veldig logisk ut, i tillegg til at det føles riktig...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Takk for hjelpen
    Dere har vært til stor hjelp :bb:
    *SKORPUS*

Registered User
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    23
    jeg pleier å spise Tunefisk i vann på boks og ris vanlig på dagen å tunefisk i vann på boks å nuddler etter trening.. da får jeg i meg det jeg trener men jeg tar også en protiin shake etter trening

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.