Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Noen tilbakemeldinger på et treningsprogram?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2009
    Alder
    25

Noen tilbakemeldinger på et treningsprogram?

Hei. Har drevet å trent fast i noen måneder med et mer eller mindre eget oppfunnet program, bare for å komme igang. Tenkte no at det var på tide å få laget et litt mer gjennomført treningsprogram å følge. Har tatt utgangspunkt i et overkropp program, et biceps og triceps program.
    Planen er å trene helkropps programmet Mandag, og Onsdag. Et beinprogram på Tirsdag. Og en blanding av Biceps og Triceps programmet på Fredag (Har lyst å jobbe litt ekstra med armene). Dvs. 4 dager i uken med trening.

Overkropps programmet :

Rygghev -> Kunne gjerne tenkt meg forslag til erstatnings øvelser for denne.
    Roing med manualer
    Nedtrekk
    Biceps curls m/manualer
    Benkpress
    Skuldepress m/ manualer eller maskin
    Pushdowns
    Crunch

3 sett med 12 reps.

Bicep / Triceps programmet :

BICEPSCURL SMALT GREP
    EN ARMS HANTELCURL
    EN ARMS PREACHER H.C.
    STÅENDE EN ARMS CABEL C. 1
    Liggende extensjons
    Push down med tau
    Kickbacks med hantel

Har ikke tatt med reps, og sett. Siden det varierer veldig fra uke til uke på dette programmet. Men kan sees her:
    Bicep = http://www.iform.no/pub/art.php?id=51
    Triceps = http://www.iform.no/pub/art.php?id=52

Det jeg lurer på er om dere synest Overkropps programmet er f.eks dekkende nokk? Har jeg gått glipp av noen øvelser jeg bare må ha med? Noen øvelser dere ville byttet ut med andre?
    Biceps / Triceps programmet, ser det ok ut?
    Et bra beinprogram er jeg sikker på jeg finner om jeg bare leiter litt gjennom forumet her.

Så helt til slutt da. Når man tar å ser på hele uken (hele treningsprogrammet til sammen), ser det ut som jeg har klart å koke sammen noen som kan duge?

Håper på litt tilbakemelding fra noen med litt mer erfaring enn meg. :-))

Mvh
    Lars

skinny bastard kyokushin sin avatar
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    16
    Ikke så værst program, du har fått med mange baseøvelser og ikke så mye isolasjonsøvelser, men det er noe du kan rette på.

Bytt ut rygghev med markløft. Kansje litt mange øvelser på biceps/triceps dagen, i og med at alle øvelsene dine på overkroppsdagen involvere enten triceps eller biceps.

Bytt ut crunches med en annen mageøvelse som ab- pulldowns, planken, ab whell rollout osv.

Her har et eksempel på et beinprogram:

Knebøy 3 x 8
    Utfall 2 x 10
    leg extension 3 x 12
    leg curls 3 x 10

Lykke til med treningen!
    "Start kicking ass, and take out the crap that doesnt matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. Ive got scars and blood and vomit." - Jim Wendler

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2009
    Alder
    25
    Takk for tilbakemeldingen :-))

Ja ser nå at det kanskje blir litt mye den dagen. Skal kutte ned litt der. Også hopper jeg over på Markløft istedenfor som du sier. Noe annet som bør gjøres med programmet ellers? Visst ikke setter jeg igang med dette på mandagen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2011

bryst

Sitat Opprinnelig skrevet av Muskellars Vis post
    Hei. Har drevet å trent fast i noen måneder med et mer eller mindre eget oppfunnet program, bare for å komme igang. Tenkte no at det var på tide å få laget et litt mer gjennomført treningsprogram å følge. Har tatt utgangspunkt i et overkropp program, et biceps og triceps program.
    Planen er å trene helkropps programmet Mandag, og Onsdag. Et beinprogram på Tirsdag. Og en blanding av Biceps og Triceps programmet på Fredag (Har lyst å jobbe litt ekstra med armene). Dvs. 4 dager i uken med trening.

Overkropps programmet :

Rygghev -> Kunne gjerne tenkt meg forslag til erstatnings øvelser for denne.
    Roing med manualer
    Nedtrekk
    Biceps curls m/manualer
    Benkpress
    Skuldepress m/ manualer eller maskin
    Pushdowns
    Crunch

3 sett med 12 reps.

Bicep / Triceps programmet :

BICEPSCURL SMALT GREP
    EN ARMS HANTELCURL
    EN ARMS PREACHER H.C.
    STÅENDE EN ARMS CABEL C. 1
    Liggende extensjons
    Push down med tau
    Kickbacks med hantel

Har ikke tatt med reps, og sett. Siden det varierer veldig fra uke til uke på dette programmet. Men kan sees her:
    Bicep = Bygg massive biceps p 14 uker.
    Triceps = Bygg store TRICEPS!

Det jeg lurer på er om dere synest Overkropps programmet er f.eks dekkende nokk? Har jeg gått glipp av noen øvelser jeg bare må ha med? Noen øvelser dere ville byttet ut med andre?
    Biceps / Triceps programmet, ser det ok ut?
    Et bra beinprogram er jeg sikker på jeg finner om jeg bare leiter litt gjennom forumet her.

Så helt til slutt da. Når man tar å ser på hele uken (hele treningsprogrammet til sammen), ser det ut som jeg har klart å koke sammen noen som kan duge?

Håper på litt tilbakemelding fra noen med litt mer erfaring enn meg. :-))

Mvh
    Lars

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2011
    bryst 3 dager i uka. dag 1. benk 5*5 pluss 2-3 tileggøvelser. dag 3. skråbenk 5*5 pluss 2-3 til. dag 5. smalbenk 5*5 + skulder. for meg så funka dette med at jeg øka 5kg i uka i benken fra 75kg-120kg 5*5repp rygg dag 2 og ben dag4

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av vekten Vis post
    bryst 3 dager i uka. dag 1. benk 5*5 pluss 2-3 tileggøvelser. dag 3. skråbenk 5*5 pluss 2-3 til. dag 5. smalbenk 5*5 + skulder. for meg så funka dette med at jeg øka 5kg i uka i benken fra 75kg-120kg 5*5repp rygg dag 2 og ben dag4
    bryst 3dager i uka høres overkill ut, hvis du skal gjøre det må du hvertfall ikke kjøre mange uker på rad mellom deload ukene. Kan heller kjøre hardt bryst 1gang, så legge en eller to lette bryst øvelser f.eks på slutten av rygg/biceps økt.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.