Litt info om meg:
18 og halvt år
veier 67 kg (BMI 21.9)
Trent en del, men aldri seriøst. På jobben har vi en liten treningsstudio for ansatte i kjelleren, og av og til går turen dit. Noen ganger spiller jeg billiard, andre ganger tar jeg noe styrke. Men nå har jeg bestemt meg: jeg skal få en penere kropp.
Jeg har rett og slett ikke så spesielt mye peiling på trening, men vet at jeg vil trene litt volum først. Løfter ikke mye, sist jeg prøvde løfta jeg 40 kg to ganger (da var vi hos en kompis, så ikke noe skikkelig seriøst, men likevel). Løper av og til noen runder med normal joggefart på ca. 40-50 minutter (dette er for det meste oppoverbakke så det er ikke så dårlige saker).
Samtidig så har jeg noe fett i magen jeg svært, svært gjerne vil bli kvitt, dette er ikke store mengder, men det er ikke alt for pent heller. Hvordan gjør jeg det?
I første steg har jeg begynt bytte av cola med vann. Har sluttet med søtsaker, byttet ut med frukt.
Spørsmålet mitt er, kan noen hjelpe meg å sette opp et lite treningsprogram for meg?
Og hva bør man spise før og etter trening, og ca. hvor lenge før/etter treningsøkta?
Hadde vært ypperlig med hjelp til å komme igang, og er hjertelig takknemlig for all hjelp!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat