Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Ny fyr trenger hjelp til å komme i gang!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2008

Ny fyr trenger hjelp til å komme i gang!

Litt info om meg:
    18 og halvt år
    veier 67 kg (BMI 21.9)

Trent en del, men aldri seriøst. På jobben har vi en liten treningsstudio for ansatte i kjelleren, og av og til går turen dit. Noen ganger spiller jeg billiard, andre ganger tar jeg noe styrke. Men nå har jeg bestemt meg: jeg skal få en penere kropp.

Jeg har rett og slett ikke så spesielt mye peiling på trening, men vet at jeg vil trene litt volum først. Løfter ikke mye, sist jeg prøvde løfta jeg 40 kg to ganger (da var vi hos en kompis, så ikke noe skikkelig seriøst, men likevel). Løper av og til noen runder med normal joggefart på ca. 40-50 minutter (dette er for det meste oppoverbakke så det er ikke så dårlige saker).

Samtidig så har jeg noe fett i magen jeg svært, svært gjerne vil bli kvitt, dette er ikke store mengder, men det er ikke alt for pent heller. Hvordan gjør jeg det?

I første steg har jeg begynt bytte av cola med vann. Har sluttet med søtsaker, byttet ut med frukt.

Spørsmålet mitt er, kan noen hjelpe meg å sette opp et lite treningsprogram for meg?

Og hva bør man spise før og etter trening, og ca. hvor lenge før/etter treningsøkta?

Hadde vært ypperlig med hjelp til å komme igang, og er hjertelig takknemlig for all hjelp!

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    hvor ofte i løpet av uken er det du vil trene? altså, hvor mange dager? og hva spiser du at mat i løpet av en dag? beste måten å få ned fettet på magen, er kosthold! var ihvertfall det for meg..

btw, Velkommen
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Angående trening kan du lese denne tråden Fullkroppsprogram til en liten bror, et par spm Forslag til program og en del gode råd i tillegg.

Kosthold: Å slutte med brus og godteri er en veldig bra start. Søk litt på forumet så vil du også finne mange gode kostholdsråd.

Velkommen til forumet.

Satyr blah sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Velkommen hit
    “Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It’s great. I feel like I’m coming all day...”

- Arnold Schwarzenegger

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Fresh meat.Velkommen,velkommen

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Velkommen til FP
    Søk litt rundt på forumet, les så skal du treningsmessig bli en vis vis mann.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2008
    Takk skal dere ha.

To ytterligere spørsmål. Hva bør jeg spise før og etter trening?

Og hvor ofte kan jeg trene samme muskel? Jeg hører ofte "la muskelen være i ro minst en dag før du trener det igjen." Men jeg føler meg allerede i topp form dagen etter. Er det da skadelig å trene samme muskel to ganger gjennom to dager?

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av theshark Vis post
    Takk skal dere ha.

To ytterligere spørsmål. Hva bør jeg spise før og etter trening?
    Kjøp deg ei bøtte protein og ei bøtte karbo.
    Før trening:
    kroppsvekt(kg) * 0,3-0,4 = gram karbohydrat
    kroppsvekt(kg) * 0,2-0,3 = gram protein
    Etter trening:
    kroppsvekt(kg) * 1 = gram karbohydrat
    kroppsvekt(kg) * 0,4 = gram protein
    Sitat Opprinnelig skrevet av theshark Vis post
    Og hvor ofte kan jeg trene samme muskel? Jeg hører ofte "la muskelen være i ro minst en dag før du trener det igjen." Men jeg føler meg allerede i topp form dagen etter. Er det da skadelig å trene samme muskel to ganger gjennom to dager?
    [/QUOTE]
    48 timer er grei regel. Men jeg ser ingen grunn til at du skal trene samme muskel så ofte? Dette er noe 15-åringene som ikke har strukturert plan gjør 1 gang i uka, og da blir det som oftest biceps og mage.

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Fyren vil miste fett. Tror ikke 100 gram karbo rundt treningstider er veien å gå. Med mindre han spiser karbofritt resten av døgnet, og utnytter de anabole effektene av karbo rundt trening.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Hei og velkommen!
    Nå spørs det helt hvor mye du er villig til å trene, men jeg kan skissere et lite program for deg som er enkelt å følge.

Mandag
    Rygg + Triceps

Onsdag
    Skuldre + Biceps

Fredag
    Ben + Bryst

Mage kan du trene en til to ganger pr uke, uavhengig av dag. Når det gjelder fettet rundt magen er det to ting som gjelder, kosthold og kardiotrening. Hvis du er usikker på hva du skal spise kan du søke litt rundt her, masse bra tråder på kosthold.

Lykke til

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.