Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Ny jobb

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24

Ny jobb

Kanskje ett litt rart spørsmål, men jaja.
    Jobber fortiden nattevakt på Shell, er en 60-70 prosent stilling.
    Hovedproblemet med denne jobben er at mens jeg er på jobb må jeg jobbe nesten konstant for å komme gjennom rutinene, så får nesten ikke spist.
    Og neste dag har jeg heller ikke noe særlig overskudd, så det går hardt utover treninga.

Så noen som har noen tips til hvilken type jobb jeg bør få meg?
    Er 19 år, fullført videregående og tar nå ett friår fra skolen.
    Bør helst være en jobb jeg kan spise litt ofte på

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arch Vis post
    Hovedproblemet med denne jobben er at mens jeg er på jobb må jeg jobbe nesten konstant for å komme gjennom rutinene, så får nesten ikke spist.
    Og neste dag har jeg heller ikke noe særlig overskudd, så det går hardt utover treninga.

Det er vel ingen jobber som er spesielt tilrettelagt et liv med trening og spising, evt. så er det få av de..
    Få deg en jobb der du får ok betalt, og trives. Så gjør du det beste ut av det, jobb og penger > trening..
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Kanskje du kan prøve deg på intermittent fasting?

IF (intermittent fasting)

har ikke lest grundig gjennom tråden, men slik jeg forstår det, går det ut på at du heller spiser et par store måltider innen relativt kort tidsrom i løpet av et døgn, istedenfor at du fordeler det utover dagen. Dette er jo tidsbesparende.
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Har nå ihvertfall lyst til å jobbe ett sted der jeg kan jobbe dagtid, helst 100% stilling.
    Vist jeg skal jobbe natt så bør det helst være en jobb der jeg kan sitte på rompa og spise hele natta, eller ekstremt bra lønn, eller kanskje helst begge deler

Leste ikke så nøye på det intermittent fasting, men må innrømme at jeg er litt skeptisk, har mest lyst til å spise meg stor og tykk fram til våren.

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    forsvaret?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Blir vel ikke så veldig stor av å gå i forsvaret?
    Har foresten for dårlig syn til at de vil ha meg der inne -6.

Hovedgrunnen til at jeg har lyst på en grei dagtidjobb er at jeg har lyst å prøve å trene seriøst, for å se om jeg klarer å få noen gode resultater.

prz
    prz er aktiv nå
    Ble medlem
    05-2004
    ok, tenkte bare at om du var tjenestedyktig kunne det være greit å gjøre det ferdig først.. uansett...

kveldstid funker det så lenge du får i deg maten. jobba selv skiftordning ett år før jeg satte meg på skolebenken igjen. økte som F det året jeg.. bare å spise mye, organisere seg litt m.t.p. mat. drikk havreshaker og tunfisk til du spyr

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Jobber du nattevakt på shell så tror jeg du kan ta deg 3-5 min par tre ganger i skiftet å trykke i deg en baconpølse, tror ikke helt på du ikke har tid til sånt
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Pleier å ta meg litt tid til å spise, men har store problemer med å komme meg på trening neste dag, spesielt vist jeg skal ha nattevakt natta etterpå også.
    Klarer ikke trene ordentlig før jeg har fått i meg minst 2 måltider og 1 shake, har også som regel dårlig med energi den dagen og våkner ikke ordentlig til før skiftet begynner.

Enn venn av meg jobber natt, og han sitter på rompa å spiser hele natta, men er desverre ikke noen ledige stillinger der han jobber, ihvertfall ikke på avdelinga hans.

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Det er alltid slik i begynnelsen av en jobb.. Mye stress osv, husker når jeg begynnte å kjøre aviser om natten klokka 12 - 7.. Tror jeg gikk ned 6-7 kg pga alt stresset. Bare la det gå en liten stund, du blir vandt med det.

Du spiser havregryn og en protein shake til frokost så trener du 40 min etterpå, er ikke værre.. Hvis du ikke får det til er det veldig mye mangel på vilje.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

jobber 6 skift ordning på hydro selv.. dagtid, ettermiddag og natt i hytt og helvete (det er selvfølgelig et system på dette over perioden (4uker)) ... men ja, det er ikke lett å trene skikkeligt seriøst når du spiser, sover, jobber og trener i så urytmisk coffee
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Jobber du nattevakt på shell så tror jeg du kan ta deg 3-5 min par tre ganger i skiftet å trykke i deg en baconpølse, tror ikke helt på du ikke har tid til sånt
    Hva godt skulle det gjøre å spise 3 baconpølser fordelt på et 8timers skift? Jeg foreslår at du søker jobb på et slakteri, arbeidstid er som regel fra 7 om morningen til 3-4 om ettermiddagen, med to store kjøttmåltider inkludert i hvert skift, et tredje om du må jobbe overtid. Bakdelen er at jobben er veldig hard, men om du takler det og kommer deg på trening allikevel så er det godt betalt, forutsigbar hverdag, du får sunn døgnrytme og fri i helgene.

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    jobba selv på bensinstasjon (riktignok ikke på natt), er stort sett lett å få i seg mat. Bare ha maten framme, stapp kjeften full, tygg og utfør rutinearbeid, gjenta. Er det så ekstremt mye å gjøre midt på natta?

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arch Vis post

Jeg jobber i barnehage, og det funker fett! Har tilgang til mikro, og du har to måltider sammen med kidsa. Du har også hviling, hvor du får ligget og slappet heelt av Da sover jeg gjerne 15-40min..
    Stekovn har jeg også tilgang til, om jeg ikke har rukket å mekke kjøtt hjemme.
    Banan har jeg hele tiden tilgang til, og for ikke å snakke om melk til shaken

Men nå er de sikkert ikke like fan av at man går og spiser og drikker shake på alle barnehager rundt omkring da, men der jeg jobber går det fint=)

Og sist men ikke minst; det er drit lett for en mann og få seg jobb i barnehage! Får nesten slengt 100% stilling i tryne med en gang man kommer inn døra.
    <3Fitnessfrøken<3

prz
    prz er aktiv nå
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    jobber 6 skift ordning på hydro selv.. dagtid, ettermiddag og natt i hytt og helvete (det er selvfølgelig et system på dette over perioden (4uker)) ... men ja, det er ikke lett å trene skikkeligt seriøst når du spiser, sover, jobber og trener i så urytmisk coffee
    hvilken "avdeling"?

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Hva godt skulle det gjøre å spise 3 baconpølser fordelt på et 8timers skift? Jeg foreslår at du søker jobb på et slakteri, arbeidstid er som regel fra 7 om morningen til 3-4 om ettermiddagen, med to store kjøttmåltider inkludert i hvert skift, et tredje om du må jobbe overtid. Bakdelen er at jobben er veldig hard, men om du takler det og kommer deg på trening allikevel så er det godt betalt, forutsigbar hverdag, du får sunn døgnrytme og fri i helgene.
    Jeg har lenge lurt på hvorfor det ikke er flere her som får seg jobb i Nortura-systemet, eller i et tilsvarende konsern. Det er stillinger på alle nivåer, og innen de fleste fagområder. Man får tross alt muligheten til å handle inn en del kjøttvarer til brukbare priser, og noen får muligheten til å spise masse roastbiff i alle pausene. De sliter med å få tak i arbeidstagere …
    You ran a marathon? That's cute …

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    26
    Selv jobber jeg på Esso, og iløpet av en 8timers arbeidsdag får jeg i meg en kaseinshake og 250 gram kyllingfilet. Regner med at du lager med deg mat hjemmefra, jeg ville ihvertfall ikke levd på pølser og burgere
    ( Som en liten sidenotis:
    Etter jeg begynte å jobbe der har jeg totalt mistet lysten på junkfood. Bare å ta en titt i fettskuffen.)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.