Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: ny med dc ..trenger noen råd?

Kliss nytt medlem mikaelo1 sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

ny med dc ..trenger noen råd?

Lurer på oppvarmingsett..trenger man oppvarmingsett pr ny øvelse ? eller er feks. tricepsen varm nok etter benkpress til å gå rett på?
    Bør man stretche etter hver øvelse eller skal man gjøre det etter at man er ferdig med alle øvelsene?

Setter pris på å bli svart direkte uten event. å bli henvist rundt omkring til andre poster...helst......

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Oppvarming er viktig selv om man har kjørt øvelser som har brukt muskelen før.
    Jeg kjører som regel 3-4 oppvarmingsett på første øvelsens så 1-2 oppvarmingsett på øvelsene deretter.

Stretchingen skal du gjøre rett etter at siste reppen på øvelsen er over. Dette med unntak av Rygg (der du tar stretchen etter andre ryggøvelse), Biceps (der du tar stretchen etter underarmsøvelsen) og Lår (der KAN du ta å stretche hamstring rett etter den øvelsen. Men de fleste stretcher den sammen med quadriceps til slutt).

Ble medlem
    10-2004
    Takker for godt svar...Går det an å få vite hvor mange rep og sett du har på de forskjellige muskelgruppene? Da med med rest pause .

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sjekk treningsloggen min. Har logget DC i snart 2 år nå, så der står det meste.

Bryst: 12-20
    Skuldre: 12-20 (15-30 med manualer)
    Triceps: 15-30
    Rygg vidde: 12-20
    Rygg tykkelse: Ro øvelser - 12-20, markløft - 1 sett 8 reps, 1 sett 4 reps
    Biceps: 12-20
    Underarmer: 12-20
    Legger: 12-15
    Hamstring: 15-30
    Quadriceps: 1 sett 4-8, 1 sett widowmaker
    Mage: 1 sett til failure

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Sjekk treningsloggen min. Har logget DC i snart 2 år nå, så der står det meste.

Bryst: 12-20
    Skuldre: 12-20 (15-30 med manualer)
    Triceps: 15-30
    Rygg vidde: 12-20
    Rygg tykkelse: Ro øvelser - 12-20, markløft - 1 sett 8 reps, 1 sett 4 reps
    Biceps: 12-20
    Underarmer: 12-20
    Legger: 12-15
    Hamstring: 15-30
    Quadriceps: 1 sett 4-8, 1 sett widowmaker
    Mage: 1 sett til failure
    Mja... Denne har jo blitt forandret til først å ha en 4-8reps og 8-12repper på alt, med minus for ro der en kun har 8-12(15).

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Vel, siden han sa så standhaftig at "dette er slik det skal være" i begynnelsen, så bruker jeg det. Det faktum at han kan gå og forandre på ting, i etterkant tar vekk mye av kredibiliteten hans.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Enig med deg i det, men det å ta det tyngste settet først er jeg veldig enig med forandringen på. Det blir mer behagelig å gå til høyrepper etter lavrepper

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    10-2004
    Takk...skal sjekke ut tr.loggen din..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    merkelig nok har jeg hatt mere framgang på rygg tykkelse øvelsene, spes mark. ved å kun ta et sett på ca 10-12 reps...

Men armer har hatt godt av en widowmaker etterpå ( vel, en 30 repper på biceps vil vel aldri kunne bli en wm i forhold til 30 rep i bøy hehe... mer et pump sett)

Tror faktisk det som har gjordt ryggen min bredere er mest chins strechtingen med mer og mere vekt. Nå henger jeg og dingler i et minutt med 25kg på beltet og pain og pump etter det er helt insane...

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Nå er vel ett Widowmaker sett ikke mer enn 20 reps heller?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    joda, et Widowmaker sett er 20+ Men det blir nok lett en psykisk blokk på 20 reps.

Medlem
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    28
    hvor lang pause er det mellom lav og "den litt mindre lav"-repperen i markløft da? som en RP?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    vanlig pause, det du trenger. Og du trenger ikke det andre settet hvis du ikke ønsker.

Medlem
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    28
    så hvis man skal begynne "litt rolig" da feks så kjører man kun det tyngste? eller kun det letteste? til total failure vel?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    tar man ett tar man ca 10 mente jeg leste et sted. bare å søke på intensemuscle.com eller her. Står sikkert et sted.

ER du av de som ikke føler man får gjordt nok, gjør 2 sett. Jeg syns bare ikke det var noe vits å ta begge da jeg fikk bedre framgang med kun ett på 10-12 reps..

Det er et annet poeng, hvis man syns man får lite pump på dc, så er tingen og ta flere oppvarmings sett rett og slett.

På f. eks biceps når jeg starter økten er eg ofte litt "kald" så det kan bli mange oppvarmings(fort 3-5) sett for å få et bra trøkk.. Foretrekker å ta max settene når jeg har en decent pump, da klarer jeg flere reps og mere vekt lettere uten at det kjennes ut som senene skal ryke av..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.