-
Ny øvelse?
Da jeg trente overkroppen hjemme her i påsken og skulle finne en smart måte å trene ryggen på brukte jeg en tung hantel på 28kg (jeg har to hantler med 1-12kg som kan justeres også 2 hantler med 28kg som ikke kan justeres) også kombinerte jeg foroverbøyd roing og sittende kabelroing ved at jeg sto forover med rett rygg som i foroverbøyd roing og holdt hantelen med begge hender og "rodde" den med smalt grep som i kabelroing.
Jeg syntes denne tok veldig bra, siden jeg ikke føler jeg tar noe av ryggen på verken foroverbøyd roing eller kabelroing. Men er dette en "tulleøvelse"(finnes den fra før?) eller er det noe jeg kan fortsette med siden jeg følte den tok bra?
Jeg er faktisk støl, noe jeg nesten aldri er i ryggen:P
-
Tipper at det var denne øvelsen du gjorde, men uten benk.
Jeg liker å rullere mellom denne, fremoverbøyd roing med stang og kanskje kabelroing en gang i blandt.
Stølhet er ikke nødvendigvis en indikasjon på at du har hatt en bra treningsøkt, så ikke la dette være en peikepinn.
Når man bytter til en ny øvelse vil man som regel alltid være mer sår, iallfall hvis det er en veldig ulik øvelse. Stølheten vil som regel avta fra uke til uke.
Hvis du mener at du ikke "kjenner" noe med fremoverbøyd roing eller kabelroing når du utfører øvelsene, så gjør du sannsynligvis noe feil. Kanskje for mye vekter.
28 kg per hand høres uansett veldig mye ut for en liten jente som deg.
-
Nope, brukte en hantel og holdt den med begge hendene
Nei, bruker ikke stølhet som noen bekreftelse, men det er jo et tegn på at jeg har vært borti noe der, hvertfall når jeg aldri føler jeg har fått riktig "kontakt" med ryggen før - som i en roøvelse (her med smalt grep)
haha, "liten jente"^^
-
Ok.
Men det er uansett en slags variasjon på en roøvelse. Peis på du.
Har du prøvd ulike grep på kabelroing?
Fremoverbøyd roing med EZ-stang?
Jeg sier ikke at stølhet ikke er bra, og du har nok utvilsomt fått kontakt med et eller annet ettersom du er støl. Det jeg mener er at manglende stølhet tidligere ikke nødvendigvs betyr at du har hatt dårlig utbytte av den treningen, selv om det kan være verdt å undersøke dersom du tror du har hatt dårlig kontakt.
Pass på at du faktisk løfter/drar med de musklene du skal bruke. Trekk sammen skulderbladene og dra. Unngå unødvendig moment og brå bevegelser.
Liten jente ja
-
Hmm, tror jeg kommer til å fortsette med denne
så bra i speilet da jeg gjorde det og
182cm over bakken og 83kg lite?
-
Hvis du sto foroverbøyd, og hadde èn hantel som du holdt med begge hendene og dro opp til mage/navleområdet, høres det veldig ut som en "frivektvariant" av T-bar roing med smalt grep. En av mine favorittøvelser for ryggen..
-

ja noe sånt
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.