Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Ny splitt, og skuldre !

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Ny splitt, og skuldre !

Har kjørt følgende splitt nå en lengre periode :
    Man : Skuldre+triceps
    Tirs: Rygg+bakside skuldre+nakke
    Tors: Bryst +biceps+underarmer
    Fre:Lår+legger

Har hatt brukbar framgang med denne splitten, men som dere ser får skuldrene kjørt seg to dager på rad (mandag og tirsdag) da jeg legger spesifikke øvelser for baksiden sammen med ryggen.

Vurderer nå å skifte over til denne splitten :
    Man : Bryst+skuldre (frem,bak og midten)
    Tirs: Lår og legger
    Tors: Rygg og nakke
    Fredag: Biceps og triceps

Slik jeg ser det vil enhver treningssplitt i en eller annen form gjøre at noen muskelgrupper får mindre hvile en andre. I forrige program var det hovedsaklig skuldrene. I den nye vil det hovedsaklig bli biceps som blir utsatt. Men da jeg er mer fornøyd med biceps enn skuldre er dette en offring som er akseptabel.

Når det gjelder å legge skuldre sammen med bryst har jeg aldri prøvd dette før. Hvordan vil effekten av treningen bli på skuldrene ved denne samensettningen? Under brystøvelsene vil jo fremre og dels midtre delta få brukbar juling, er det da hensiktsmessig å legge inn ytterligere øvelser på fremre delta i form av pressøvelser?

Håper noen har tanker det ønsker å dele om dette. Om noen gidder å poste sine meninger (positiv/negativ) ang den nye splitten jeg vurderer å starte på hadde jeg satt pris på det !!

-L- :8)

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Om du er redd for at noen muskler ikke får restituert seg nok, så kan du rotere litt på noen av musklene og noen av dagene dine. Og på denne måten så vil nok musklene dine få den tiden til restitusjon som dem trenger.
    ---
    Mandag: Bryst og Skuldere.
    Tirsdag: Biceps og Hamstrings (Bakside lår).
    Torsdag: Triceps og Quadriceps (Forside lår) .
    Fredag: Rygg (Nakke (Trapezius) er faktisk en del av ryggen).
    ---

Anngående det å trene Pectoralis (bryst) og Deltoideus (skulder) på en og samme dag, så har det sine positiveog negative sider. En ting du må regne med, er at du ikke får trent musklene like hardt som du ville gjort om du hadde lagt dem på separate dager, da dem bruker mye av de samme bevegelsene og hjelpemusklene. Men dette er igjen en positiv ting, da du slipper å slite ut disse hjelpemusklene en annen dag, i tilleg. Du må med andre ord, gi og ta. Selv om noen av bryst øvelsene kan treffe Anteriordeltoid og muligens Lateraldeltodi, så vil ikke denne treningen kunne forsvare for ordentlig trening av disse muskel hodene. Jeg foreslår at du prøver å trene Deltoideus etter at du har trent Pectoralis. Du tar så å trener de tre hodene så mye du orker. Start med det fremste hodet som du brukte når du trente brystet (anteriordeltoid) for så å bevege deg bakover til det midterste (latteraldeltoid) og til slutt så tar du det bakerste hodet (posteriordeltoid). Trene dem til du ikke orker mer, så ser du hvor mye du orker etter at du har trent Pectoralis. Om du skulle klare mye, så ville det være synd om du ikke skulle trene Deltoideus, 'bare' fordi du trente dem litt da du trente Pectoralis. Det å trene Pectoralis, Deltoideus og Triceps på en og samme dag er veldig populært. Da en kan starte med å slite ut Pectoralis (og litt av Deltoideus og Triceps), for så å slite ut resten av Deltoideus (og litt mer av Triceps), for så å slite ut det som gjennstår av Tricepsen. Skjønner? Men alle mennesker er ikke like. Noen mennesker kan ha slitt ut Tricepsen, før Pectoralis er slitt ut. Og da sier det seg selv at en slik 'populær' løsning ikke vl egne seg for disse menneskene. Derfor må du vel egentlig bare prøve og feile, finne ut av hva som passer for din kropp.

Om du lurer på hvordan du utfører øvelsene for de forskjellige musklene, så er det vel bare å spørre.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.