Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Nybegynner med kettlebell

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22

Nybegynner med kettlebell

Jeg kjøpte meg først en 20 kgs abilica kettlebell for å lære meg teknikken på dette, så kjøpte jeg meg en 24 kg eleiko kettlebell.. Jeg kan Snatch, cleans osv.

Problemet er de gnager så innihelveeeeette på håndleddet mitt, forstår ikke hvorfor. Jeg har sedd litt rundt på videoer etter hvordan man skal holde de og sånt. Når jeg utfører en snatch så gjør det ikke vondt, den ligger helt fint i lockout, men om jeg skal prøve å gjøre en press fra lockout posisjonen så begynner den å gnage så fort jeg senker den.

jeg holder den diagonalt fra motsatt side av håndtaket til den armen jeg løfter med, håndleddet mitt er helt rett, men fremdeles, med engang jeg nærmer meg rack posisjon så gjør det vondt. Det går ikke ant at kettlebelln er for lita? Når jeg ser steve cotter gjøre dette så hviler den ganske langt nede på forarmen hans, men jeg får den ikke til å ligge slik uansett hva jeg gjør.

Er det noen som har opplevd dette før? Setter stor pris på all hjelp!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Vanlig at det tærer på håndledd. Bruker du wristwraps? Hvis ikke, det er en god løsning
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Ah, nei bruker ikke det. Det er bare en tilvenningssak? Har du mye erfaring med kettlebells? Har tenkt på det, men vil gjøre det uten noe utstyr, vil være sikker på at jeg gjør det rett. Men uansett hvordan jeg holder den så borrer den seg inn på innerste beinet i håndleddet. Skal gå til innkjøp av wristwraps når jeg beveger meg noen vektklasser med disse.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Vil ikke si det, vært med på et par gruppetimer og kjørt litt selv, mest hipthrusters (for korsrygg/core), cleans/skulderpress og utfall. Wristwraps er must, det kan ikke sammenlignes med belte+reimer på 50kg markløft hvis det er det du er redd for
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Okai, da går jeg til innkjøp av det med ballene i behold Takk!

Kliss nytt medlem Frakken sin avatar
    Ble medlem
    04-2011
    Er jo litt tilvenning. Kan f.eks. bruke en lettere kettlebell de første månedene.

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    20 kg er lett Får bare fortsette å trene for å se om det blir bedre, tenker det blir bedre med wristwraps Leste litt mer rundt, de fleste sier at det kommer av seg selv etter mange mange reps Eneste dumme er at jeg ikke aner hvor man får konkuranse kettlebells siden de er onesize. Kjedlig å måtte endre på teknikken med engang man går opp noen kg.

Lignende tråder

1. CDK-nybegynner
    By Oggy in forum Kosthold
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 31-10-05, 16:40
  2. Nybegynner..
    By Nessie in forum Trening
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 19-11-04, 15:59
  3. NyBegynNeR
    By freddy87 in forum Trening
    Svar: 2