Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Nyoppstart!

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28

Nyoppstart!

Hei,

Tenker å poste litt rundt hva jeg ser for meg av trening fremover.

Skal periodisere det. Fokusere mest på å trene mot fitness resultater. 8-12 uker med dette, før jeg tar en uke fri og kjører på med litt hardere trening etter DC prinsipper. Jeg kommer ikke til å kjøre DC til jeg trenger hvile, men bare 1 mnd for å fokusere på økt styrke. Så en uke fri igjen før jeg kjører på med ny periode.

Tanken er å pushe opp styrken i DC perioden, slik at jeg kan øke vektene litt i fitness perioden.

Er jeg helt på jordet ved å tenke slik som dette, eller er dette noe som folk kanskje har resultater fra?
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Høres interessant ut. Men kom med konkret eksempel på hva du mener med "trene mot fitness resultater". Mener du Athletic Fitness? Chins, dips og roing? Eller misforstår jeg.

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Jeg har aldri hatt no fokus rundt fitness før, så jeg vet ikke hva jeg mener.

For meg har det alltid handlet om å gå på gymmet og bryte meg ned på best måte, for så å fylle på med næringskilder og hvile seg opp til neste trening. Jeg ville bli stor og sterk. Nye arnold, slik som mange andre ønsker.

Genetikken min tilsier at jeg aldri vil bli så stor. Men resultatene jeg får er uansett bra når jeg står på. Når jeg strekker ut armer etter fitness, så søker jeg egentlig mot noe jeg kan engasjere meg i. Noe å trene mot. Et mål. Noe jeg forplikter meg til og jobber for.

Finnes det flere varianter enn Athletic fitness?
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Vel, du har jo Classic Bodybuilding (tidligere bodyfitness menn, men oppdatert) visst du er som meg og ikke er så gira på disse styrkemomentene. Det kan du lese litt om her.

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Der har du det. Det er slik jeg tenker. Så det heter Classic Bodybuilding nå? Interessant.

Hvordan er miljøet for dette i Norge nå om dagen? Har vel vokst en del de siste 4 årene?

Hvordan trener du for dette?
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hvorvidt det er noe miljø vet jeg ikke. Jeg er ikke noe inne i byggermiljøet slik det er. Men er god kompis med Bjørn Vestrum Olsson som etter min mening er den beste classic byggerne i norge i den høye klassen. En annen flott classic bygger var/er Håvard Huse som jeg er stor fan av, og som er innom forumet her av og til. Han var for tung på NM i fjor, så spørs om han ikke er blitt for stor for classicen.

Jeg trener DC og har gjort det i mange år nå. Jeg har ikke gener for å vokse raskt, så jeg vil aldri hevde meg i noe konkurranser. Men jeg liker å ha noe å jobbe mot.

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Okaj. Jeg trente også DC sist jeg holdt på. Men det er alt for tungt for meg å starte med nå. Men jeg har spart på alle mailene jeg fikk av Dante, så jeg har alt klart hvis\når jeg skal igang med DC igjen.

Tenker mer på å trene med lettere vekter med fokus på negativ, teknikk og muskelkontakt. (Det jeg kaller fitness perioden). Også ha en tyngre periode på 1 mnd hvor jeg kjører mer DC prinsipper.
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det fungerer nok sikkert helt fint. Du får gi litt tilbakemelding når det er gått noen måneder, si hvordan det har gått. Så lenge du klarer å legge på deg nødvendig masse så hadde jeg bare kjørt på.

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Ja, vi får sjå. Planen er å starte på i aug\sep når jeg flytter til tr.heim. Frem til da skal jeg bare snekre sammen en treningsplan med mål, og kostholds program. Mentalt forberede meg på å bli seriøs igjen.

Kommer til å bruke et eller flere forum online på å "presse" meg selv. Poste bilder og ha litt mål offentlig. Bryne meg litt på andre med samme mål osv.
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.