Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 68

Tråd: Nytt program basert på old school

XxL
    XxL er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26

Nytt program basert på old school

For øyeblikket driver jeg å leser Beyound Brawn av Stuart McRobert og etter litt fra og til har jeg prøvd å sette opp et program jeg tenkte jeg skulle prøve meg på.

Mandag:
    Benkpress 3x8-10
    Smal Benkpress 2x8-10
    Knebøy 3x8-10
    Tåhev 2x8-10
    Crunch 3x15
    Wrist curl 2x8-10

Torsdag:
    Markløft 3x8-10
    V-bar nedtrekk 2x8-10
    Skulderpress i smith 3x8-10
    Foroverbøyd sidehev 2x8-10
    Incline shrugs 2x8-10
    Biceps curl 2x8-10
    Side bend 2x8-10

Jeg vil kjøre med progresjon hele veien. Begynne litt lavere enn normal arbeidsvekt og øke litt på hver trening. Øke vekt og/eller reps. Jeg kan f.eks kjøre 3x8 reps den ene uken, oxo bruke samme vekt og kjøre 3x9 reps neste uke og så 3x10 uka etter der. Og så øke vekten, og kjøre 3x8 igjen med tyngre vekt.

Håper noen kan komme med noen tips eller kommentarer!!
    A good friend will bail you out of jail
    A best friend will be sitting next to you saying "that was fuc*ing awesome!!!"

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Ser ut som et interessant opplegg. Tren knallhardt den timen du har på gymmet, hvil mye og spis bra, så tror jeg garantert du vil vokse bra på det opplegget der. Trening er egentlig enklere enn folk tror - det handler bare om å stimulere til muskelvekst. Selve veksten foregår mens du sover, så sørg for å legg til rette for vekst på alle andre områder, så skal det ikke så mye trening til.
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gunnar
    Selve veksten foregår mens du sover, så sørg for å legg til rette for vekst på alle andre områder, så skal det ikke så mye trening til.
    Hmmm, forsto jeg den setningen riktig med at det du sier der Gunnar er at muskelveksten kun skjer mens vi sover?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Selve veksten foregår mens du sover, så sørg for å legg til rette for vekst på alle andre områder, så skal det ikke så mye trening til.
    Hmmm, forsto jeg den setningen riktig med at det du sier der Gunnar er at muskelveksten kun skjer mens vi sover?

Slutt å pirk sånn da hit!! :-?

Ble medlem
    03-2002
    Det der er nok ikke pirk, men ny kunnskap for meg! En kropp er som regel ANABOL(under oppbygning) eller KATABOL(under nedbrytning)! Det finnes ikke noe midt imellom etter det jeg har lært! Kanskje jeg har gått glipp av noe....

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Det der er nok ikke pirk, men ny kunnskap for meg! En kropp er som regel ANABOL(under oppbygning) eller KATABOL(under nedbrytning)! Det finnes ikke noe midt imellom etter det jeg har lært! Kanskje jeg har gått glipp av noe....
    Det motsier jeg ikke.. men "Selve veksten foregår mens du sover" betyr jo at hoveddelen av den voksende delen, det anabole, foregår mens du sover! Men han trenger nødvendigvis ikke å mene at det kun foregår anabole tingetang når du sover.. det var jeg mente som pirk fra din side

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Bra bok det der, kunne tenke meg noe slikt sjøl når jeg er ferdig med min nåværende doggcrapp-periode. Kom med innspill etterhvert som du har kommet litt uti det

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    he he litt overforenklet utsagn fra meg det der, men du skjønte nok poenget. Mesteparten av anabolismen finner sted mens du sover/hviler, det er du sikkert enig i? Det er derfor babyer sover så mye f.eks, eller at manglende søvn kan hemme veksten i unger (hvilket er sant, ikke bare noe mora di sa for å få deg til å gå og legge deg
    -Gunnar

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Dette forutsetter jo at en har byggestoffene tilgjengelig - i motsatt fall kan en jo raskt oppleve ene katabol tilstand vil jeg tro.
    Et spebarn er jo oppe og patter med jevne mellomrom.... Min patting er forøvrig en liten proteindrink ved senga som inntas i tretida eller så, litt avhengig av når jeg er i bevisst tilstand........

mvh
    tric
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    03-2002
    Skjønte at du ikke kunne mene det du skrev, da ville jo den påstanden din om at man skulle spise minimum 350g protein om dagen falt helt på sin urimelighet! Hadde det vært så enkelt som å spise "vedlikeholdsdose" av proteiner om dagen for så å spise proteiner kontinuerlig gjennom natten(søvnen) så hadde det vært enkelt.. Nok om det!

Programmet ditt ser fornuftig ut Xxl, du kommer til å øke godt på det hvis du spiser forholdsvis riktig, har et givende liv uten for gymmet og sover godt om natten....... Hold oss oppdatert, skriv ned treningene dine i treningsdagboken!

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Skjønte at du ikke kunne mene det du skrev, da ville jo den påstanden din om at man skulle spise minimum 350g protein om dagen falt helt på sin urimelighet!
    3.5g pr kg kroppsvekt er det jeg har sagt, ikke 350g om dagen for alle.
    -Gunnar

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Det virker det forsåvidt som du har ja. En kropp er HELE tiden BÅDE anabol og katabol, samtidig. Det er ikke noe enten-eller. Hos de aller fleste vanlige mennesker er anabolismen og katabolismen like stor, slik at de holder seg i status quo, mens vi byggere prøver jo å oppnå litt større anabolisme enn katabolisme, slik at vi kan vokse og få større muskler. Dette styrer man jo lett(?) gjennom matinntaket, stress-kontroll og hvile.
    -Gunnar

Ble medlem
    03-2002
    Skjønte at du ikke kunne mene det du skrev, da ville jo den påstanden din om at man skulle spise minimum 350g protein om dagen falt helt på sin urimelighet!
    På hvilket grunnlag anbefaler du dette? Det eneste grunnen til å innta såpass mye protein hver dag, kan kun være redselen for å innta for lite! Altså tilfredstille det psykologiske ikke det fysiologiske!

Ut ifra dine anbefalninger skal vi konsumere alt fra 250g(70kg tungt individ) og feks 420g protein(120kg tung individ)! Hmmmmmm!

Brukte meg selv som eksempel 350g anbefalningen, jeg feilsiterte deg!

Ble medlem
    03-2002
    Det virker det forsåvidt som du har ja. En kropp er HELE tiden BÅDE anabol og katabol, samtidig. Det er ikke noe enten-eller. Hos de aller fleste vanlige mennesker er anabolismen og katabolismen like stor, slik at de holder seg i status quo, mens vi byggere prøver jo å oppnå litt større anabolisme enn katabolisme, slik at vi kan vokse og få større muskler. Dette styrer man jo lett(?) gjennom matinntaket, stress-kontroll og hvile.
    Akkurat det jeg sier, enten bygger man opp eller så river man ned! Hvis man tenker på muskelutvikling som man diskuterer her, så tror jeg det er lite trolig at man kan bygge(anabol) opp biceps, mens river ned(katabol) feks quadricepsen! Eneste måten jeg kan forstå at det kan skje en ANABOL og KATABOL prosess i kroppen ved muskeloppbygging er når man resyntenserer aminosyrer, dvs at man bruker aminosyrer fra quadriceps for å bygge opp biceps! Vet ikke om det er dette du tenker på! Isåfall er det en lite "økonomisk" måte å gjøre det på! Kan tenke meg at det er derfor mange "byggere" overspiser på proteiner....

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Samma "case" som forje gang, utrolig hvor humør-utløsende disse kranglene dere to imellom er..

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    På hvilket grunnlag anbefaler du dette? Det eneste grunnen til å innta såpass mye protein hver dag, kan kun være redselen for å innta for lite! Altså tilfredstille det psykologiske ikke det fysiologiske!

Ut ifra dine anbefalninger skal vi konsumere alt fra 250g(70kg tungt individ) og feks 420g protein(120kg tung individ)! Hmmmmmm!

Brukte meg selv som eksempel 350g anbefalningen, jeg feilsiterte deg!
    Hadde tenkt å droppe denne kommentaren HIT, men siden du er så skråsikker på å ha rett hele tiden, og virker "hell bent" på å "ta" meg hele tiden, så har jeg et spørsmål til deg: hvor lenge har du trent og spist bra for å bygge den ryggen og armene jeg såvidt skimter i avataren din...?
    -Gunnar

Ble medlem
    03-2002
    Hmmm, har trent av og på i 10 år! Begynte å trene når jeg var 17-18, er 27 nå! Skjønner tankegangen din siden denne uttallelsen:"Hadde tenkt å droppe denne kommentaren HIT, men siden du er så skråsikker på å ha rett hele tiden, og virker "hell bent" på å "ta" meg hele tiden, så har jeg et spørsmål til deg: hvor lenge har du trent og spist bra for å bygge den ryggen og armene jeg såvidt skimter i avataren din...?"

Har en formening om hva som ligger bak "spørsmålet" ditt, men hva vil du egentlig vite??

XxL
    XxL er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Takk for kommentarer!! Får se om jeg legger ut treningsdagbok etter hvert.

Jeg har vurdert litt i forhold til ryggtreninga, vil det bli for mye belastning for bla. korsryggen å kjøre mark og stangroing som ryggtrening? Blir det to litt for like øvelser? (Bytte ut v-bar row med stangroing)

Ble medlem
    03-2002
    Sitter å veier det ene mot det andre selv... Vurderer å starte med stangroing og ha markløft som avsluttende øvelse i det ene programmet mitt, og ha markløft som første øvelse med ingen andre "korsryggsbelastende" øvelser senere i programmet.

Kommer til å trene kun rygg på en dag i uka med litt flere øvelser enn jeg normalt gjør for å se om det bringer meg bedre resultater..

Beklager "skittslenging" i threaden din Xxl....

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Hmmm, har trent av og på i 10 år! Begynte å trene når jeg var 17-18, er 27 nå! Skjønner tankegangen din siden denne uttallelsen:"Hadde tenkt å droppe denne kommentaren HIT, men siden du er så skråsikker på å ha rett hele tiden, og virker "hell bent" på å "ta" meg hele tiden, så har jeg et spørsmål til deg: hvor lenge har du trent og spist bra for å bygge den ryggen og armene jeg såvidt skimter i avataren din...?"

Har en formening om hva som ligger bak "spørsmålet" ditt, men hva vil du egentlig vite??
    Jeg syns bare det er interessant å se hva slags resultater verdens mest effektive treningsform (ifølge deg) og ditt anbefalte lave proteininntak gir på 10 års trening. That's all. ;-)
    -Gunnar

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2003
    Det morsomste med hele greia er at det er to moderatorer som sklir ut

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Vel, når sant skal sies, så har HIT faktisk en ganske bra rygg, med lave fester for latsen og bra tykkelse på ryggstrekkerne ser det ut til.
    Hadde han begynt å spise skikkelig så hadde den sikkert blitt veldig bra.

Men siden høyt proteininntak bare har psykologisk virkning på han, og HIT-trening er eneste saliggjørende, så får han vel fortsette å være "ganske bra".
    -Gunnar

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av XxL
    Jeg har vurdert litt i forhold til ryggtreninga, vil det bli for mye belastning for bla. korsryggen å kjøre mark og stangroing som ryggtrening? Blir det to litt for like øvelser? (Bytte ut v-bar row med stangroing)
    Nei det går helt fint å kjøre både mark og stangroing, faktisk vil jeg kalle det et "must". Men gjør det da bare èn gang i uka. I tillegg får ryggen kjørt seg litt den dagen du trener knebøy og eventuelt strake mark. Dèt tåler den. (Ellers ville alle styrkeløftere fått gradvis svakere korsrygg...)
    -Gunnar

Ble medlem
    03-2002

Jeg syns bare det er interessant å se hva slags resultater verdens mest effektive treningsform (ifølge deg) og ditt anbefalte lave proteininntak gir på 10 års trening. That's all. ;-)
    Klart jeg skulle ønske at jeg hadde bedrevet HIT-trening når jeg begynte å trene som 17-åring. Motivasjonen min var på topp for jeg var veldig keen på å forandre 90 bleikfeite kilo... Men ble anbelfalt den "vanlige" volumtreningen av en Bjarne Nordahl og trente biceps litt ekstra hver dag for at de skulle bli større. Ble litt sterkere, men det er jo normalt når man begynner å trene.. Kroppen forandret seg litt også, men det var små forandringer. Dette drev jeg med i mange år, helt utrolig at jeg gadd i det hele tatt! Ofre så mye tid og tanker på noe som gav meg så lite igjen.......

Skulle ønske at jeg begynte med HIT eller Hardgainer lignende programmer fra dag 1. Da hadde jeg garantert vært MYE sterkere, MYE større, men er ikke sikker på at jeg hadde vært i bedre stand til å gi noen treningsråd....

Arthur Jones sa det vel bedre enn meg:" Hvis du har lyst til å bli stor og sterk gå bort til den største gorillaen i gymmet, spør hvordan han har spist og trent for å bli så stor. Når du har fått svaret så gjør du akkurat det motsatte, du har større sjans for å utvikle store muskler og styrke da"!

Dette er satt litt på spissen, men jeg mener at det er mye rett i den uttallelsen der..

Angående mine "150g med protein" om dagen så aner jeg ikke hvor du har fått det ifra, men siden jeg har feilsitere deg så kan du sikkert feilsitere meg! Det stod vel litt mer info om mine "150g" også, men det har du redigert bort....

Ble medlem
    03-2002
    Vel, når sant skal sies, så har HIT faktisk en ganske bra rygg, med lave fester for latsen og bra tykkelse på ryggstrekkerne ser det ut til.
    Hadde han begynt å spise skikkelig så hadde den sikkert blitt veldig bra.

Men siden høyt proteininntak bare har psykologisk virkning på han, og HIT-trening er eneste saliggjørende, så får han vel fortsette å være "ganske bra".
    Målet mitt har aldri vært å bli størst mulig, men å bli kvitt fettet! Det har jeg aldri helt klart dessverre! Dette er pga at jeg er for lite disiplinert og utstrukturert + at jeg er for glad i mat!

Men hvis du virkelig tror at 3.5g pr kg kroppsvekt er det som skal til for å vokse så må du jo få tro det! Og de som har lyst til å spise masse dyr proteinmat i håp om at de vil gi dem litt mer muskler så helt OK for meg!

Muskelvev består av 72% vann og da sier det seg selv at kroppen trenger ikke mye proteiner for å lage feks 3kg muskler... Ville vært kjipt hvis kroppen hadde trengt 350g protein hver dag for å lage 10g vec i løpet av dagen! Kroppen er veldig økonomisk, dvs at den bruker minst mulig ressurser på ting som ikke trenger det, men plutselig når det kommer til muskeloppbygning så er den lite rasjonel og økonomisk! Men heller spis 100g protein for mye enn for lite gjennom dagen....

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av one77
    Det morsomste med hele greia er at det er to moderatorer som sklir ut
    Jepp, dem har allerede sletta mine poster..

Ble medlem
    03-2002
    Jeg har ikke slettet noen poster her.. Hva skrev du her forecloseadream... ?? *HIT er nysgjerrig*

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg har ikke slettet noen poster her.. Hva skrev du her forecloseadream... ?? *HIT er nysgjerrig*
    Sendte deg utdrag på pm, bryr meg lite om det, men liker ikke at folk sletter...

Ble medlem
    03-2002
    Ok, har sett det... Er ikke glad i sletting selv..!

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    Sendte deg utdrag på pm, bryr meg lite om det, men liker ikke at folk sletter...
    Slettet posten din fordi den kommenterte en post som jeg allerede hadde slettet. Da ga den liksom ikke mening lenger. Forøvrig syns jeg ikke diskusjonen mellom meg og HIT er over streken, dermed blir det litt tullete med en haug med poster som ikke gjør annet enn å kommentere denne diskusjonen mellom meg og han, og ikke bidrar med noe konstruktivt i sakens anledning.
    -Gunnar

Ble medlem
    03-2002
    Forhåpentligvis mitt siste innlegg i denne saken: Jay Cutler, Craig Titus og flere andre store byggere spiser rundt 40-50g protein per måltid og 300g protein per dag! Det faller på urimeligheten at jeg skulle trenge mer enn disse guttene av forskjellige årsaker(steroider, de trener mer osv)!

Vi er enig i at vi er uenig i mye... Det er greit nok, men jeg føler at jeg må bryte inn hvis Gunnar gir råd til unge håpefulle her på forumet som faller på sin urimelighet og dreper motivasjonen til de som leser det han skriver. Hans "ovenpå-holdning" liker jeg absolutt ikke, alt som er selvklart for han er det ikke sikkert er selvklart for andre. Man trenger ikke bruke skjelsord som nedverdiger enn annen pga at han har et annet syn på ting og tang enn Gunnar himself.

Men jeg synes og mr Kaliber gir gode råd også, ihvertfall når det kommer til treningsprogram og lignende! Mr Kaliber er definitivt en kunnskapsrik mann...

my 50 cent!

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    spiser ikke cutler mer enn 300?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Slettet posten din fordi den kommenterte en post som jeg allerede hadde slettet. Da ga den liksom ikke mening lenger. Forøvrig syns jeg ikke diskusjonen mellom meg og HIT er over streken, dermed blir det litt tullete med en haug med poster som ikke gjør annet enn å kommentere denne diskusjonen mellom meg og han, og ikke bidrar med noe konstruktivt i sakens anledning.
    Greit, men ville uttrykke at to adminser har ingenting å krangle med i et thread der en kar spørr om programmet sitt.. kunne vært tatt off/pm.. spess når det begynner å gå på maten løs...

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Det dere må innse, er at dere trener på to helt forskjellige måter og spiser forskjellig, etter hva jeg har skjønt av deres diskusjoner. Og det virker. Alle har sin måte å fange musa på.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Greit, men ville uttrykke at to adminser har ingenting å krangle med i et thread der en kar spørr om programmet sitt.. kunne vært tatt off/pm.. spess når det begynner å gå på maten løs...
    syns det er helt greit at det er slike diskusjoner her jeg!
    fin avveksling fra alle "hvordan får jeg større biceps" og "hvordan få 6-pack" spørsmålene :-?

så får de bare ødelegge ens tråd
    HIT og Gunnar stå på begge to!

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen
    spiser ikke cutler mer enn 300?
    Han har fulgt rådene til Chris Aceto i mange år, Aceto er en oppgående kar med stor innsikt i kosthold! Cutler spiser rundt 300g protein per dag i gjennomsnitt fordi kroppen hans klarer ikke å nyttegjøre seg av mer(ikke din eller min kropp heller).. Men husk at han spiser plenty med karbohydrater, så de proteinene han spiser blir brukt til det de skal brukes til, nemlig byggestener...

Ble medlem
    12-2002
    hvis man legger på seg endel og blir pløsete av karb....så er det greit å spise endel fett og protein da....hvis det ikke er et høye kaloriinntaket man legger på seg av

istedenfor å spise 200 gram protein og 250-300 gram karb og 100 gram fett...så spiser jeg hellre 300 gram protein også

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Det er riktig som du sier her guggen, alle er forskjellige

Noen bygger muskler på 100g protein pr dag mens andre bygger først på 400g pr dag.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Ble medlem
    12-2002
    det er vel få som bygger muskler på 100 gram protein om dagen....og også ganske få som må ha 400 gram protein for å vokse

Men jeg ser poenget ditt!

Ble medlem
    03-2002
    Utifra fysiologiske og psykologiske hensyn vil jeg tørre å påstå at hvis du spiser 200g protein per dag, hver eneste dag og spiser det du trenger av karbohydrater ut ifra aktivitetsnivå og sper på med sunt fett så er det kun to hovedvariabler igjen: trening og hvile!

* Tren akkurat nok til å stimulere til maksimal økning og ikke mere.
    * Spis nok protein, karbohydrat og fett til å kunne reparere og bygge muskulatur.
    * Hvil nok så proteinene får tid til å bygge opp det du har stimulert.

En enkel og grei oppskrift som ikke er så lett tweake til sin egen fordel!

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Poenget er vel egentlig ikke hvilket protein inntak man bygger på, men vilket man bygger mest musklerfortestmulig på

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Forhåpentligvis mitt siste innlegg i denne saken: Jay Cutler, Craig Titus og flere andre store byggere spiser rundt 40-50g protein per måltid og 300g protein per dag! Det faller på urimeligheten at jeg skulle trenge mer enn disse guttene av forskjellige årsaker(steroider, de trener mer osv)!

Vi er enig i at vi er uenig i mye... Det er greit nok, men jeg føler at jeg må bryte inn hvis Gunnar gir råd til unge håpefulle her på forumet som faller på sin urimelighet og dreper motivasjonen til de som leser det han skriver. Hans "ovenpå-holdning" liker jeg absolutt ikke, alt som er selvklart for han er det ikke sikkert er selvklart for andre. Man trenger ikke bruke skjelsord som nedverdiger enn annen pga at han har et annet syn på ting og tang enn Gunnar himself.

Men jeg synes og mr Kaliber gir gode råd også, ihvertfall når det kommer til treningsprogram og lignende! Mr Kaliber er definitivt en kunnskapsrik mann...

my 50 cent!
    Jeg har ingen problemer med å være uenig med deg angående proteininntak, men nå er det vel på tide at vi begge legger temaet dødt etter denne tråden her er ferdig.

Når det gjelder Chris Aceto, så er det riktig at han er tilhenger av høyt karbohydratinntak og sier at utøverne hans spiser moderat med protein. Cutler spiser ifølge seg selv bare 300 gram protein per dag ja, men da spiser han til gjengjeld 900-1000 gram karbohydrater fra søtpoteter og havre. Dèt er det vel ingen av dere/oss som gjør? Spørsmålet går vel mer på hvorvidt man faktisk _tror_ på dette, og om man tror det er slik Cutler har bygd musklene sine, eller om dette er noe han kan tillate seg å gjøre nå som han allerede har bygd mesteparten av muskelmassen sin. Og det er vel her du og jeg er uenige, HIT. Jeg vet selv at jeg kan vedlikeholde muskelmassen min på bare et par hundre gram protein om dagen, men jeg kan IKKE bygge ny muskelmasse på det inntaket.

Anyway, ingen vits i å tære noe videre på dette. De som leser dette får gjøre seg opp sin egen mening, jeg har ihvertfall tilbudt min mening til de som vil høre den, og så får der være opp til hver enkelt å bestemme seg for hva som er hensiktsmessig for akkurat han.
    -Gunnar

Ble medlem
    03-2002

my 50 cent!

Når det gjelder Chris Aceto, så er det riktig at han er tilhenger av høyt karbohydratinntak og sier at utøverne hans spiser moderat med protein. Cutler spiser ifølge seg selv bare 300 gram protein per dag ja, men da spiser han til gjengjeld 900-1000 gram karbohydrater fra søtpoteter og havre. Dèt er det vel ingen av dere/oss som gjør? Spørsmålet går vel mer på hvorvidt man faktisk _tror_ på dette, og om man tror det er slik Cutler har bygd musklene sine, eller om dette er noe han kan tillate seg å gjøre nå som han allerede har bygd mesteparten av muskelmassen sin. Og det er vel her du og jeg er uenige, HIT. Jeg vet selv at jeg kan vedlikeholde muskelmassen min på bare et par hundre gram protein om dagen, men jeg kan IKKE bygge ny muskelmasse på det inntaket.
    Ingen er vel så dumme at de forandrer "a winning formula"?? Så hvis Jay spiste vesentlig mer protein for å bygge seg opp til å bli det han har blitt idag så begynner han plutselig å spise mindre for å vedlikeholde det han har bygget opp selv...

For å sitere Jay:" Someone like me with a bigger bone structure, bigger hips- I'm a big guy. If I'm gonna win, I'm gonna out-muscle people: I'm not gonna win by being an aesthetic guy. I realise that."

Virker ikke som typen som vil havne i en "vedlikeholdsfase" angående muselmasse!!!!

Typisk Cutler dag under deff:

Måltid 1: 15 eggehviter og havregrøt
    Etter trening: Proteinshake med havregryn, banan og noen riskaker
    Måltid 3:Reker og ris med broccoli og asparges
    Måltid 4: Det samme som 3
    Måltid 5: Fisk og grønnsaker
    Måltid 6: Proteinpulver

Helt enig at hver enkelt for gjøre opp sin egen mening basert på hvilke mål han har! Uansett hvordan man spiser og trener så er det viktigste at man har fremgang, fremgang kan sjelden motsies!

Temaet er dødt fra min side også!

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pr0nDog
    Poenget er vel egentlig ikke hvilket protein inntak man bygger på, men vilket man bygger mest musklerfortestmulig på
    Man vokser ikke fortere pga et høyere inntak! Har man inntatt optimalt antall gram med kvalitetsprotein så hjelper det ikke å tilføre ekstra! Isåfall må det ekstra proteininntaket gjøre noe hormonellt med kroppen!

Ble medlem
    12-2002
    så ikke så vanskelig ut det cutler spiste på deff. Bare 6 måltider..

Ble medlem
    03-2002
    10 måltider når han er i off season..

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen
    det er vel få som bygger muskler på 100 gram protein om dagen....og også ganske få som må ha 400 gram protein for å vokse

Men jeg ser poenget ditt!

Du skjønner vel at det er forskjell på kroppsvekta til folk også guggen, derav varierer behovet for protein.

"CLASE CLOSED!" sitat bedritent full gjest forrige helg.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Ble medlem
    12-2002
    clase closed! haha

okei sant det

XxL
    XxL er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Takk for masse bra svar!!
    Noen spørsmål.

Stangroing med over- eller undergrep?
    Stangroing eller mark først?
    Er det noe vits å kjøre side bend?

Takk for svar

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    en ting bare . Titus hadde akkurat senket inntaket av protein til rundt 400gram

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.