Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Nytt program for nyåret

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

Nytt program for nyåret

Jeg tenkte det kunne være fint å starte det nye året med et nytt treningsprogram etter hvile og litt mindre struktur over treningen i jula.

Men hvilket program skal jeg velge. Det er på en måte en motesak dette med treningsprogram. I det ene øyeblikket diskuteres doggcrap, så er det hst som er hot og så er det kanskje en mnd folk skriver mye om HIT her på forumet.

Uansett er det vel bra med variasjon i treningsprogram både for fremgang og motivasjonen til å trene.

Det jeg må ta hensyn til er at jeg trener alene. Kan derfor bli vanskelig og uforsvarlig med forced reps og andre intensitetsøkende teknikker. Derfor bør jeg kanskje ha et noe høyere volum? Har kjørt typisk 2 øvelser på mindre muskelgrupper tidligere og 3 øvelser på større muskelgrupper. Med 3 set pr øvelse. Prøver å holde pausene korte (ca 1 min). Har slittet opp i en 4 splitt i høst. Så har jeg kjørt noen uker eller måneder vekselvis med tungt og færre reps og lett og flere reps.
    Det jeg har lyst til nå er å prøve noe litt annerledes. For eksempel et såkalt 5x5 program som jeg leste på iform.no.
    Jeg vil forøvrig også prioritere bryst og rygg. Jeg veier litt over 90 kg og er 186 høy. I høst har jeg økt sakte men sikkert i styrke, men vet ikke helt hvordan det har gått med muskelmassen.

Er det noen som har noen tips eller tanker?

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Har du tilgang på smithmaskin? Liker du best frivekter eller maskiner?

Medlem acer sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    jeg skal selv begynne med 5x5 powerbuilder,ligger på iform siden.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    har tilgang på smith, mye folk der jeg trener så ikke lett å komme til der da

ikke de beste maskinene der, så kjører en del med frivekter

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.