Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Nytt treningsoppsett vurderes

Supermod
    Ble medlem
    07-2002

Nytt treningsoppsett vurderes

Deres Majestet, Administratorer, Moderatorer og Forummedlemmer.
    God morgen til dere alle i vårt kjære lille virtuelle Kongerike.

Gamle Tivoli ønsker å dra nytte av deres ekspertise og vil gjerne ha en "second opinion" på hans tanker om et nytt treningsprogram for en enkel mosjonist.

Han tenker på et enkelt overkroppsprogram med to øvelser på rygg, to på pupp og en "isolasjonsøvelse" på henholdsvis biceps og triceps.

For de som lurer på hvorfor han ikke inkluderer beina i dette oppsettet, så er det grunnet en mental geriatrisk problemstilling som gjør knærne ubrukelige. En egen beindag med forsiktig belastning på disse vurderes, men inntill videre så får morgenturer med litt lett jogg innimellom være nok.

Øvelsene er som følger:

Foroverbøyd roing 2 sett
    Chins 2 sett
    Liggende hantelpress 2 sett
    Skråbenk i maskin eller kabelflyes 2 sett
    En hånds kalbelnedtrekk med omvendt grep for triceps 1 sett
    En hånds kabelcurl 1 sett

Shrugs vurderes inkludert

Noen kommentarer eller spørsmål mottas med fascinerende entusiasme.
    Takk for oppmerksomheten og ha en fortsatt trivelig dag

PS: Har allergi mot markløft, derfor er ikke dette en øvelse som er med i vurderingen, for de som lurer på det.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    2 ting som jeg ihvertfall ville lagt til

- En lateral øvelse for skuldrene. Hvilke som helst sidehev øvelse egentlig. for å få brukt det ytre hode på deltoid.
    - Buk/korsrygg del. Ihvertfall 1 øvelse på korsrygg og 1 på mage.

Og damn you for å få meg til å skrive noe så tidlig på dagen.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Med tilføyelsen om en skulderøvelse (jeg ville tatt militærpress, sittende i smith uten ryggstøtte) og magen så synes jeg det ser OK ut selv om jeg nok ville vurdert et sett til på henholdsvis biceps og triceps. Korsryggen får sitt gjennom roinga.

Hvor ofte har du tenkt å trene dette da? 1 gang i uka blir jo litt snaut, så jeg ville i allefall fått til 2 ganger pluss den eventuelle lette beindagen.
    NORKOST - yammi!!!!

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Dette vil jeg gjøre 3 dager i uka. Mandag onsdag og fredag. Beindagen på tirsdagen, når det blir aktuelt, eller at jeg sprer det utover de eksisterende treningene. Jeg får se.

Angående skuldrene, så har jeg ett lite problem her og, så jeg vil la de hvile litt inntill videre. Jeg syns de får nok stimulering med bryst og ro øvelsene. Jeg legger muligens til en liten oppvarmingsøvelse for rotator cuff'en, eller hva den nå heter. Det finnes ikke ett ledd i denne kroppen, som Gamle Tivoli ikke har problemer med.

Angående armene, så tenkte jeg at ett sett er nok, mtp at de også har fått kjørt seg med bryst og ryggøvlelsene.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Med tilføyelsen om en skulderøvelse (jeg ville tatt militærpress, sittende i smith uten ryggstøtte) og magen så synes jeg det ser OK ut selv om jeg nok ville vurdert et sett til på henholdsvis biceps og triceps. Korsryggen får sitt gjennom roinga.

Hvor ofte har du tenkt å trene dette da? 1 gang i uka blir jo litt snaut, så jeg ville i allefall fått til 2 ganger pluss den eventuelle lette beindagen.
    Hvorfor militærpressen uten ryggstøtte?

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Bump for mer kommentarer

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Hvorfor militærpressen uten ryggstøtte?

Fordi det blir en mer naturlig bane da. Med ryggstøtte i smithmaskinen vil banen bli veldig fiksert.
    Uten ryggstøtte tvinges en til å sitte mer vertikalt. Særlig når en presser stanga opp i den øvre delen av banen vil en ha en fordel dersom en sitter uten ryggstøtte - får mye bedre skvis i skuldermuskulaturen samt at brystet i mye større grad kobles ut enn om en sitter litt bakoverlent slik mange gjør med ryggstøtte..

Bruker en fristang vil det selvfølgelig bli en noe annen sak. Da er ryggstøtten å anbefale for de aller fleste, all den tid balansen begynner å bli et problem når en skal legge på en del vekter. Skal en bruke ryggstøtte så bør en om ikke annet sette den så bratt som mulig (uten å mose haka liksom)
    Sist endret av tricepsman; 15-09-05 kl 10:17
    NORKOST - yammi!!!!

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    tren dogggcrap!!!
    http://www.dingsekongen.no

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
    Deres Majestet, Administratorer, Moderatorer og Forummedlemmer.
    God morgen til dere alle i vårt kjære lille virtuelle Kongerike.

Gamle Tivoli ønsker å dra nytte av deres ekspertise og vil gjerne ha en "second opinion" på hans tanker om et nytt treningsprogram for en enkel mosjonist.

Han tenker på et enkelt overkroppsprogram med to øvelser på rygg, to på pupp og en "isolasjonsøvelse" på henholdsvis biceps og triceps.

For de som lurer på hvorfor han ikke inkluderer beina i dette oppsettet, så er det grunnet en mental geriatrisk problemstilling som gjør knærne ubrukelige. En egen beindag med forsiktig belastning på disse vurderes, men inntill videre så får morgenturer med litt lett jogg innimellom være nok.

Øvelsene er som følger:

Foroverbøyd roing 2 sett
    Chins 2 sett
    Liggende hantelpress 2 sett
    Skråbenk i maskin eller kabelflyes 2 sett
    En hånds kalbelnedtrekk med omvendt grep for triceps 1 sett
    En hånds kabelcurl 1 sett

Shrugs vurderes inkludert

Noen kommentarer eller spørsmål mottas med fascinerende entusiasme.
    Takk for oppmerksomheten og ha en fortsatt trivelig dag

PS: Har allergi mot markløft, derfor er ikke dette en øvelse som er med i vurderingen, for de som lurer på det.

Ser vel egentlig greit ut, om det er øvelser du trives med.

varier reps for hver dag. (du må da endre litt på set for hver gang, slik at en dag med 15reps gir omtrent like mye treningsvolum som en dag med 5 reps. Eller du kan eventuelt legge inn dropset). Jeg ville også ha variert litt på øvelsene, kanskje kjøre noen ukers sykluser og så bytte ut øvelser det ikke går så bra i?

Jeg ville definitivt IKKE brukt enhånds kabelnedtrekk for triceps, for den gir veldig dårlig strekk i muskulaturen og egner seg mer eller mindre bare til å tømme glykogenlagrer og gi pump. (Men øker du i den, bruk den )

Og legg til et set millitærpress eller en annen god flerledds pressøvelse for skuldrene.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Takk for input.

Variasjon av reps og øvelser har jeg ikke tenkt så mye på, må inntrømme det Men absolutt noe jeg kan tenke mer over.

Jeg er litt svak for enhånds kablenedtrekk for triceps. Jeg bruker "omvendt" grep, og synes dette er en fascinerende øvelse, som gir meg god strekk i muskelen. Jeg supersetter denne med kabelcurl, og føler jeg får fin uttelling. Nå bruker jeg jo NOR-CEE som gir meg god pump og følelsen av en bra treningsøkt, så muligens jeg "lurer" meg selv her.

Når det gjelder skuldrene, så har jeg ambisjoner om å legge til en skulderpressøvelse etterhvert, men siden jeg har ledd som en geriatrisk mentalpasient, så har jeg, som nevnt tidligere, lagt dette litt på hold sammen med beintrening. Dette pga at både skuldre og knær spiller hovedrollen i komedien om "Hvordan holde mest mulig helvete med Tivoli-Ledd".
    Nå har jeg prøvd selolje i et par uker, noe som har resultert i at placeboeffekten har gitt meg merkbar bedring, så jeg har planer om å utvide repetoarert mitt på trening om ikke så altfor lenge. Gleder meg til det. Liker ikke pinglebein, da det forsterker inntrykket av Tivoli og kjettersk treningsmetode

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Hehe, du har en underholdende måte å skrive på.

Om får strekk i muskelen tenker ikke vi på samme øvelse, så da er det vel greit med ditt forslag.

Lignende tråder

1. Nytt treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 13-01-05, 09:00
  2. Eiselt kommer med nytt billig protein!
    By Stålballa in forum Kosttilskudd
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 30-09-04, 07:35
  3. Trenger noen tips til nytt Treningsprogram!
    By Romeo in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 21-04-04, 12:49
  4. Vekk med det gamle inn med noe nytt....
    By Gulliksen in forum Kosthold
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 23-11-03, 13:12
  5. Nytt gym og nytt treningsprogram
    By Tarzan in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 31-07-03, 21:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine