Ja, i kveld tenkte jeg at jeg skulle lage et nytt treningsprogram. Det skal være morsomt, intensivt og 3 ganger i uka. Lar denne tråden ligge til jeg får tid til å lage programmet i kveld. På tide å gjøre noe nytt slik at treningen får et nytt piff!
Ja, i kveld tenkte jeg at jeg skulle lage et nytt treningsprogram. Det skal være morsomt, intensivt og 3 ganger i uka. Lar denne tråden ligge til jeg får tid til å lage programmet i kveld. På tide å gjøre noe nytt slik at treningen får et nytt piff!
Lykke til a Nissefar![]()
Jeg også forbinder alltid Arralou med nisser. Tror derfor jeg skal foreslå at du legger en slede inn i treningen din.
![]()
You ran a marathon? That's cute …
Det på bildet er en prowler ikke en slede....
Ooops…
Beklager min uvitenhet. Man drar vel gjerne en slede, og skyver en «prowler»?
*Lusker bort*
You ran a marathon? That's cute …
Jeg har kommet så langt som dette:
Treningsprogram 3 dagers splitt
Mandag:
Ryggtykkelse og skuldre
Onsdag:
Bryst og armer
Fredag:
Ryggvidde og mage

Bein da?

Oioi, ikke bein nei. Det er ikke helt bra da, tenkt på hvilke positive virkninger det har for resten av kroppen, spesielt indirekte. Jeg ville ivertfall tatt et skikkelig heavy knebøy sett slik at du får gjort noe ivertfall. Håper du revurderer det. Dessuten syns jeg det er litt n00b når jeg ser karer går inn ut av det senterert mnde etter mnde uten å se på benøvelser.![]()
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:
Men jeg øker bedre i overkroppen når jeg ikke trener bein.
Takker for omtanken
Helt inaktive blir jo ikke beina uansett, markløften tar de godt.
Hvilke øvelser kommer du til å bruke på ryggvidde-dagen?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jeg er enig med deg Arralou. Det eneste knebøy har gitt meg er svær rompe, vondt i knærne og vond rygg mens jeg holdt på med det. Nå kjører jeg kun 3 stricte sett beinpress i uka på bein i tilegg til markløft og det holder i massevis. Alt av plager er også forsvunnet. I tilegg kan jeg gå i normale bukser.
Det har jeg ikke skrevet ned enda, men jeg mistenker at det bare blir nedtrekk og chins.
Idag blir det hvertfall slik!
Onsdag:
Bryst og armer
2 sett benkpress
2 sett skrå manualpress
2 supersett dips med pecdec
2 supersett curls med toarms extensions
eller 2 supersett stangcurl med pushdown
Rack chins er også å anbefale, forresten. Prøvde de for første gang her om dagen, og det virker som en kurrant øvelse.![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Kveldens program var veldig moro og intensivt. Lenge siden jeg har holdt på med supersett. Det er virkelig morsom trening.
Man trenger jo ikke å trene bein hvis man ikke liker det, får vondt av det eller har mål som ikke innebærer beintrening, men hvis man er redd for skader er det svært lurt å inkludere litt beintrening (særlig om man er easy-gainer). Tenk hvis man legger på seg masse muskelmasse på overkroppen, men lite på beina. Da vil jo beina være veldig svake, og belastningsskader rundt knærne kan fort oppstå. Man trenger selvsagt ikke trene 10*3 på 95% rep max i bøy hver gang. Da skader man bare ryggen, men tror nok litt beintrening, vil skåne både knær og rygg... F eks noe ala det slogum gjør?
Aha, selvsagt. Tenkte ikke over at du kanskje hadde inkludert markløft i programmet. Da trener du vel strengt tatt bein likevel dahehe
Idag blir det slik!
Fredag:
Ryggvidde, nakke og mage
2 sett chins
2 dropsett nedtrekk
2 sett shrugs
3 sett taumoro og eller beinhev
pluss kreatin før trening, hihi.