Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Observeringer gjort på gymmet

Hyler i vinden Myggpower sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    28

Observeringer gjort på gymmet

Har trent på samme treningssenteret i 3 år+ nå, og jeg er der vel en 3-7 ganger i uken (alt etter som), og har gjort en del observasjoner.

Her er noen:

Water / bubble boys:

Alltid morsomt når nybegynnere boler seg. Disse er som regel i alderen 16-19år.. Før de har lagt på seg et eneste gram muskler naturlig, så starter de rett på noe bol. Jeg vil tro de fleste bruker noe bol som gjør at kroppen blir full av vann (testo, deca, dbol), for de blir alltid noe så inn i helvete oppblåste. De blir digre (fulle av vann)! De går i gymmet som om de har verden under deres føtter.. De er kongene!! Felles med dem er at de alltid går med armene ut.. slik at de må gå sideslengs inn en dør.. De går med singlet, slik at de kan benytte enhver anledning til å se armene deres i speilet.

De ser helt ræva ut hele gjengen. De ser ut som noen oppblåste tullinger, med NULL definisjon whatsoever. Såkalte BLUBS. Enda morsommere er det når de løfter.. Til tross for at de selvsagt øker styrken en del under "kuren" deres, så løfter de fortsatt INGENTING. De er svake!

Etter 2-3 mnd så forsvinner disse "nybegynnerne" på mystisk vis.. Rart.. Kuren er done, og vips er de gone. De få som faktisk kommer tilbake etter noen mnd, er tilbake til "square 0" - de er like skinny som når de startet. Og så er det på den igjen.. ny kur... samme fellen igjen. De er i en ond sirkel.

Spinning gutta:

Helt siden jeg begynte å trene, så har det vært en "fast gjeng" som går på spinning.. Altså en 10 mannfolk. De trener gjerne 3-4 ganger i uken, og har gjort det i 3-4år nå. I løpet av disse 4 årene, så kan jeg sverge på at det er null forskjell på dem, siden de begynte.

Jeg skjønner bare ikke helt hva de prøver å oppnå ? Kan det være pga de får litt bedre kondis, og kan knulle fruene deres 2 minutter lengre enn tidligere ? Eller... jo, jeg har en mistanke om hvorfor de går der støtt & stadig: Det er utrolig mange flotte jenter som går på spinning.. og at det er litt sosialt da. Kanskje bare jeg som er litt skrudd også, fordi jeg streber etter å forandre min egen kropp, via treningen min.

Stinkerne:

Det er ALLTID en eller annen kar på trening som stinker. Det skal sies at jeg ikke er så jævlig kresen på lukt, men når en person ikke bruker deodorant, og du kan lukte drittlukten på 10 meters avstand, ja, da er det noe som ikke stemmer helt. Når du nærmest brekker deg når du står 2 meter ifra, og skal trene... GRØSS.. skjønner ikke at de ikke forstår/vet det selv.

De som "trener":

Det finnes en del mennesker som er utrolig flinke å fast på trening, gjerne 3 ganger i uken.. Men.. hva fanden driver de på med når de er der? Går de på tredemøllen, så er farten såpass treg at en skilpadde går fortere.. bruker de apperater/vekter, så løfter de såpass lette vekter at selv en liten pingle på 40kilo kunne tatt 500 repetisjoner med samme vektene. Jeg har aldri helt skjønt greia med dette.. hvorfor ikke ta litt i, siden de er så flinke å gå til trening? Jaja..

Upassende klær folka

Om ikke så ofte, så hender det likevel at det dukker opp en eller annen raring i veldig upassende klær.. Hva med å trene styrke i dongeri bukse, klogger & ullgenser? Hahaha.. Skjønner ikke at det går an. Har også sett en tykkas springe på tredemøllen i en slik romdrakt.. Yeeeeees, du blir nok slankere mye kjappere når du springer rundt i den!! Så seriøst ut som han kunne gått på månen i de klærne. Synes det er litt fascinerende at det oftest er de tynneste beinranglene som liker å gå i singlet også... de som ser ut som de ikke har fått mat på et halvt år. Men de har tydelige blodårer, og "heftige synlige" muskler - kanskje derfor de gjør det..

Babes!

Tror jeg er ganske heldig på mitt treningssenter, fordi det er ufattelig mye bra jenter som trener der. Liker å time kardioen min slik at jeg alltid havner der midt imellom spinning/zumba timene. Jenter i tights er bare så sinnsykt hot - og det er motiverende å trene når de er der. Enkelt å greit.

Har også lagt merke til at det virker som det er ekstremt viktig for de fleste jentene hvordan de SER ut på trening. De skal ha "moteriktige" treningsklær, parfyme, og det ser ut som de fleste har stelt seg like mye som om de skulle gått ut en lørdagskveld. Men det er jo bare moro da..

Andre observasjoner ?

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Har bare to sekunder, men du bruker "vanndrivende" feil. Diuretika vil ha motsatt effekt av det du skriver, og vil gi en veldig "tørr" look i byggersammenheng.
    Skal stille til høsten :)

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    Har bare to sekunder, men du bruker "vanndrivende" feil. Diuretika vil ha motsatt effekt av det du skriver, og vil gi en veldig "tørr" look i byggersammenheng.
    Var visst innlogget som Sternum!

Mvh. McBain
    Skal stille til høsten :)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Mener forresten at det finnes en liknende tråd eller noe på nett om dette fra før, bare finner det ikke :O
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Hmm her er par jeg legger merke til:

Nybegynnern:

Folk som akuratt har starta og trene og er opptatt av å ha det nyeste av klær / utstyr.
    Her snakker vi gutter med full gasp uniform, albue,knevarmer, hånleddbeskyttere, reimer og belte.
    Alltid moro og se en "mumi" trene me 100kg mark (med reimer selvsagt) eller jukke opp 70kg i benken.

Leseren:
    Personer som har lest mere enn de har trent. Som er sykelig opptatt av å prøve alt det nye de har lest.
    Rare øvelser og en forkjærlighet for sirkus akrobatikk i stedet for det old shit som har funka i alle år.

Medlem Lillian sin avatar
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Hehe....... tror jeg skal være lykkelig som trener hjemme :P
    Jeg tror så mye, men vet egentlig veldig lite...

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    PRATEREN
    han som skal snakke med alle, om ingenting. fortsetter å snakke til tross for at du trer hodetelefoner over hodet.

PT'EN
    han som skal vise deg, eller kompisene sine hvordan man gjør øvelsene "riktig". Som regel bærer "pt'en" lite preg av å trene mye selv.

Hyler i vinden Myggpower sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    Da var det redigert

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Mener forresten at det finnes en liknende tråd eller noe på nett om dette fra før, bare finner det ikke :O
    sett flere ganske like tråder rundt omkring , tipper det er minst en her på FP også

Bronse Member John Irohn sin avatar
    Ble medlem
    01-2011
    Alder
    47
    Har til og med sett folk som trener magen mens de snakker i telefonen!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hva med bleike tynninger som trener i løse singleter?? Alvorlig lav feltspesifikk kapital!
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    PRATEREN
    han som skal snakke med alle, om ingenting. fortsetter å snakke til tross for at du trer hodetelefoner over hodet.

PT'EN
    han som skal vise deg, eller kompisene sine hvordan man gjør øvelsene "riktig". Som regel bærer "pt'en" lite preg av å trene mye selv.
    Pratern ja. Greit nok, jeg slår av en prat med de "kjente" på gymmet, men ser spesielt en dude som kommer omtrent KUN for å prate. Tusler og følger etter de store kara og prater med de. Når de trener setter han seg på en benk og kjører litt mage eller titter ut til vinduet og later som han har annet å drive med.

Tror egentlig han er litt smått hjerneskada også. Meget spesiell fyr.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Observasjoner??
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    PT'EN
    Kjenner igjen denne, det at han selv ikke har noe å vise til betyr tydeligvis ikke noe.. Hvem vil egentlig bli instruert og få treningstips av en dude som over lengre tid har trent me barnevekter? Føler det blir som å la en 6.klassing som har gått opp igjen samme klasse 5 ganger undervise de andre kidsa...

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Muligens går disse under De som "Trener", men du har vanedyrene som kommer til akkurat samme tidspunkt, gjør akkurat de samme øvelsene og løper akkurat samme hastighet på mølla etc...Disse vil ikke engang forsøke å løfte tyngre manualer og har sikkert brukt samme manual siden de starte på gymmen for 12 år siden. De løper akkurat så sakte at det ikke får effekt på kondisen, men akkurat så raskt at det ikke er restituerende. De har hatt samme klær hele tiden og er også akkurat like overvektig som de var for 20 år siden, tross at de trener 5 ganger i uka, for kostholdet er akkurat det samme. Disse vet ingenting om trening.
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av v-man Vis post
    Kjenner igjen denne, det at han selv ikke har noe å vise til betyr tydeligvis ikke noe.. Hvem vil egentlig bli instruert og få treningstips av en dude som over lengre tid har trent me barnevekter? Føler det blir som å la en 6.klassing som har gått opp igjen samme klasse 5 ganger undervise de andre kidsa...
    Det er litt som å lære gitar. SKal du lære å spille rock så går du ikke til en gitarlærer som spiller i jazzband. Det samme med PT-er. Hvis du vil bli sterk/stor så går du ikke til en PT som ser ut som hans største mål er å perse på birken eller løpe i maraton.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    PTer skal alltid bruke masse fancy øvelser istedenfor å bare prøve å buffe opp kundene sine.
    RockyRock

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Vi har vel flere PT-er på forumet. Hadde vært gøy å høre hva de gjør.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    PTer skal alltid bruke masse fancy øvelser istedenfor å bare prøve å buffe opp kundene sine.
    Og så er de veldig opptatt av å bruke kroppsspråk
    .......................................R.I.P..........................................

-passar under sängen Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Sånn som markløft og sånn..
    www.mthereseo.blogg.no

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    gjerne med 30KG på stanga, reimer og kryssgrep
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Selvfølgelig vil PTer ønske å gjøre treningen vanskeligst mulig. Hvis folk skjønner at de kan gjøre ting på egenhånd forsvinner kundegrunnlaget Akkurat som autist-approachen til kosthold, som har så og si null effekt for folk, men som er komplisert nok til at folk tror de trenger eksperthjelp for å lage seg frokost.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Selvfølgelig vil PTer ønske å gjøre treningen vanskeligst mulig. Hvis folk skjønner at de kan gjøre ting på egenhånd forsvinner kundegrunnlaget Akkurat som autist-approachen til kosthold, som har så og si null effekt for folk, men som er komplisert nok til at folk tror de trenger eksperthjelp for å lage seg frokost.
    Jeg tenker akkurat samme. Viser du en kunde litt ordinær markløft og enkle øvelser kan utfallet av spørsmålet "så, når skal vi sette opp neste time?" bli lite inntektsbringende. Bruker du derimot en time på å vise dem øvelser med mest mulig flaksing og svinging som samtidig ser og føles bra ut, så er det langt større sjanse for ny time

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Cluet her er at de fleste PTer ikke er flinke nok.

Nå skal det sies at 99% av PT kundene ikke skal "buffes" opp, de skal komme i gang med treningen etter 10 år i immobilitet. De er derfor avhengige av det sosiale om å gjøre noe sammen med noen, ellers blir det fort litt skummelt og vandre rundt på egenhånd uten å vite hva alt dette merkelige utstyret er for noe.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det jeg alltid synes er rart er alle de statiske øvelsene de må igjennom, de må trene så mye core at jeg ser for meg det må knake noe jævlig i ledd når de sitter på jobb.
    RockyRock

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Greien er jo at folk er dummere enn man tror, utrolig nok. Jeg har tenkt det samme, at personlige trenere egentlig ikke burde eksistere siden det hele er så banalt, men husk at halvparten er dummere enn gjennomsnittet (som allerede er temmelig dumt).

Når det er sagt, så lurer jeg litt på fremgangen til endel av disse PT-kundene.
    http://www.dingsekongen.no

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    nå er ikke alltid fremgangen det viktigste heller for mange av disse pt-kundene. ofte kan det være like viktig å kunne skryte av å ha egen PT. gjerne i statusfeltet på facebook.

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Haha, seriøst? Hvorfor i alle dager... Jeg trodde det kun var skiturer og birkenoppkjøring som var det folk skrøt om om dagen, i hvertfall om pranging var målet.

Men samtidig har vel Ståpåjenta slitt ut en 20-30 PT-er så jeg tror nok det finnes noen dårlige kunder ute blant dem også

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Redcord!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Cluet her er at de fleste PTer ikke er flinke nok.

Nå skal det sies at 99% av PT kundene ikke skal "buffes" opp, de skal komme i gang med treningen etter 10 år i immobilitet. De er derfor avhengige av det sosiale om å gjøre noe sammen med noen, ellers blir det fort litt skummelt og vandre rundt på egenhånd uten å vite hva alt dette merkelige utstyret er for noe.
    Jeg har heller ikke så høye meninger om PTer, men det du sier her belyser vel det som burde være kjernen i deres (PTers) virkefelt. Kan en PT oppnå at en person etter lang tids immobilitet begynner å bli glad i å bruke kroppen, både under trening på gym og at vedkommende begynner å bevege seg utendørs, så har PTer en misjon.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Medlem Janniche sin avatar
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    39
    Jeg bruker treningssenteret hovedsaklig på formiddagen da det er litt romsligere der da og jeg synes det er greit å få gjort unna treningen tidlig på dagen. Da jeg kom dit en dag var det veldig lite folk der og jeg gikk opp på møllen og begynte å gå mitt treningsprogram. Ved siden av meg var det fem ledige ellipsemaskiner vel og merke. Plutselig kommer det en senior dvs en pensjonist, de frekventerrer treningssenteret på formiddagen slik som meg.... han tok den ellipsemaskinen som var helt klin opp min tredemølle enda det var fire andre ledige ved siden av, greit nok jeg synes gamlinger kan være nusselige de...etter en liten stund begynte jeg å kjenne eimen av kamfer,,, oki tenkte jeg gamlefar liker kamferdrops, det er jo godt, og velkjent for seniorer, men etter enda en liten stund begynte jeg å kjenne en stank av... FIS... fyren feis!!! oi oi oi tenkte jeg. jeg var så godt inn i mitt program med intervaller så jeg kunne bare ikke avslutte heller da, så jeg prøvde å lukke neseborene og være ydmyk...
    What doesent kill you makes you stronger!

Medlem Lillian sin avatar
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    *ler* Om 30 år er det vår tur til å lukte både kamfer og fis he he
    Jeg tror så mye, men vet egentlig veldig lite...

Medlem Janniche sin avatar
    Ble medlem
    02-2011
    Alder
    39
    Ja hihihih, ikke så lenge igjen nå, husker jeg likte godt kamferdrops som barn så skal ikke se bort fra at jeg begynner med det igjen. hihih.
    What doesent kill you makes you stronger!

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Hvis du noen gang stiller opp på startstreken til en 10 km, Birken eller Skarverennet eller en halvmaraton, vil du både høre og kjenne fisingen fra spreke ungdommer som legger i vei. Nesten som duer som driter når de flakser opp.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Lignende tråder

1. Historier fra Gymmet
    By Rock in forum OT
    Svar: 22
    Nyeste innlegg: 31-05-10, 19:22
  2. Utstyr på gymmet
    By Hadouken in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 20-01-08, 20:29
  3. Har du hatt sex på gymmet?
    By Nifty in forum OT