Har trent på samme treningssenteret i 3 år+ nå, og jeg er der vel en 3-7 ganger i uken (alt etter som), og har gjort en del observasjoner.
Her er noen:
Water / bubble boys:
Alltid morsomt når nybegynnere boler seg. Disse er som regel i alderen 16-19år.. Før de har lagt på seg et eneste gram muskler naturlig, så starter de rett på noe bol. Jeg vil tro de fleste bruker noe bol som gjør at kroppen blir full av vann (testo, deca, dbol), for de blir alltid noe så inn i helvete oppblåste. De blir digre (fulle av vann)! De går i gymmet som om de har verden under deres føtter.. De er kongene!! Felles med dem er at de alltid går med armene ut.. slik at de må gå sideslengs inn en dør.. De går med singlet, slik at de kan benytte enhver anledning til å se armene deres i speilet.
De ser helt ræva ut hele gjengen. De ser ut som noen oppblåste tullinger, med NULL definisjon whatsoever. Såkalte BLUBS. Enda morsommere er det når de løfter.. Til tross for at de selvsagt øker styrken en del under "kuren" deres, så løfter de fortsatt INGENTING. De er svake!
Etter 2-3 mnd så forsvinner disse "nybegynnerne" på mystisk vis.. Rart.. Kuren er done, og vips er de gone. De få som faktisk kommer tilbake etter noen mnd, er tilbake til "square 0" - de er like skinny som når de startet. Og så er det på den igjen.. ny kur... samme fellen igjen. De er i en ond sirkel.
Spinning gutta:
Helt siden jeg begynte å trene, så har det vært en "fast gjeng" som går på spinning.. Altså en 10 mannfolk. De trener gjerne 3-4 ganger i uken, og har gjort det i 3-4år nå. I løpet av disse 4 årene, så kan jeg sverge på at det er null forskjell på dem, siden de begynte.
Jeg skjønner bare ikke helt hva de prøver å oppnå ? Kan det være pga de får litt bedre kondis, og kan knulle fruene deres 2 minutter lengre enn tidligere ? Eller... jo, jeg har en mistanke om hvorfor de går der støtt & stadig: Det er utrolig mange flotte jenter som går på spinning.. og at det er litt sosialt da. Kanskje bare jeg som er litt skrudd også, fordi jeg streber etter å forandre min egen kropp, via treningen min.
Stinkerne:
Det er ALLTID en eller annen kar på trening som stinker. Det skal sies at jeg ikke er så jævlig kresen på lukt, men når en person ikke bruker deodorant, og du kan lukte drittlukten på 10 meters avstand, ja, da er det noe som ikke stemmer helt. Når du nærmest brekker deg når du står 2 meter ifra, og skal trene... GRØSS.. skjønner ikke at de ikke forstår/vet det selv.
De som "trener":
Det finnes en del mennesker som er utrolig flinke å fast på trening, gjerne 3 ganger i uken.. Men.. hva fanden driver de på med når de er der? Går de på tredemøllen, så er farten såpass treg at en skilpadde går fortere.. bruker de apperater/vekter, så løfter de såpass lette vekter at selv en liten pingle på 40kilo kunne tatt 500 repetisjoner med samme vektene. Jeg har aldri helt skjønt greia med dette.. hvorfor ikke ta litt i, siden de er så flinke å gå til trening? Jaja..
Upassende klær folka
Om ikke så ofte, så hender det likevel at det dukker opp en eller annen raring i veldig upassende klær.. Hva med å trene styrke i dongeri bukse, klogger & ullgenser? Hahaha.. Skjønner ikke at det går an. Har også sett en tykkas springe på tredemøllen i en slik romdrakt.. Yeeeeees, du blir nok slankere mye kjappere når du springer rundt i den!! Så seriøst ut som han kunne gått på månen i de klærne. Synes det er litt fascinerende at det oftest er de tynneste beinranglene som liker å gå i singlet også... de som ser ut som de ikke har fått mat på et halvt år. Men de har tydelige blodårer, og "heftige synlige" muskler - kanskje derfor de gjør det..
Babes!
Tror jeg er ganske heldig på mitt treningssenter, fordi det er ufattelig mye bra jenter som trener der. Liker å time kardioen min slik at jeg alltid havner der midt imellom spinning/zumba timene. Jenter i tights er bare så sinnsykt hot - og det er motiverende å trene når de er der. Enkelt å greit.
Har også lagt merke til at det virker som det er ekstremt viktig for de fleste jentene hvordan de SER ut på trening. De skal ha "moteriktige" treningsklær, parfyme, og det ser ut som de fleste har stelt seg like mye som om de skulle gått ut en lørdagskveld. Men det er jo bare moro da..
Andre observasjoner ?

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Alvorlig lav feltspesifikk kapital!