Viser resultatene 1 til 41 av 41

Tråd: Øke bryst

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30

Øke bryst

jeg trener slik :

Mandag Bryst : 3x6-7benkpress eller hantelpress , 3x8 skråbenk 3x max i push ups med hantler

Tirsdag : rygg + bakside skuldre + mage

Torsdag: Ben og skuldre/nakke

Fredag: Tri og Bi

Jeg er ikke fornøyd med brystet og synes det vokser dårlig. Men jeg har ikke akkurat ligget høyt på kaloriene det siste 1.5 årene da heller.

Men for og få større/bedre bryst er det lurt da og legge inn bryst trening 2 ganger i uken? F.eks mandag og torsdag? Med bare benk og skråbenk? eller f.eks det vanlige prgm på mandag også 3-4 sett benk på torsdag?

Føler at brystet er usymetrisk i forhold til armene.
    Sist endret av Omen; 30-08-10 kl 18:59

Bronse Member STEEL sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Enig i det at armene dine begynner å bli noe overdimensjonerte i forhold til mage og bryst.

Hva med å legge inn en ekstra trening med bryst i løpet av uka også muligens jevnligere trening av mage..?
    Have a good one :)

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av thotor
    Enig i det at armene dine begynner å bli noe overdimensjonerte i forhold til mage og bryst.

Hva med å legge inn en ekstra trening med bryst i løpet av uka også muligens jevnligere trening av mage..?
    Ja det er jo det jeg spør om jeg burde legge inn bryst en ekstra dag i uka f.eks på torsdag med f.eks 3-4 sett benkpress og kanskje en biøvelse til??

Mener du at magen henger etter? Det er vel kanskje mere pga for mye kroppsfett. Men jeg pleier og trene magen slik 3x10 i magepush maskin eller 3x sit ups og 3x10-12 legraise , skal jeg legge inn mage 2 ganger i uka da?

student Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    prioriter benk, spis masse =) så blir d sikkert bra(y)

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Det finnes jo en del andre øvelser enn de tradisjonelle press-øvelsene du kan bruke da, eks. flyes enten med frivekter eller kabler(synes ikke noe om de såkalte "flyes-maskinene")
    Jeg kjenner det iallfall veldig godt når jeg har tatt flye-øvelser, mye pga at dette er såkalte variable øvelser i min treningshverdag. Og de treffer brystet på en helt annen måte enn jeg er vant til gjennom pressøvelsene. Variasjon fryder......

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Bildet er nok litt manipulerende med tanke på størrelses på armene i forhold til resten. PÅ tross av dette ser det ut som brystet er underdimensjonert i forhold til resten. Jeg tror ikke du vil kunne få særlig utbytte av og slenge på med mer benk, sats da heller på flyes, pec dec og lignende.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Jeg liker ikke pec deck pga skuldrene. Liker heller ikke flyes , men kan jo prøve litt flyes med høyt reps antall. Skal jeg da altså ta og legge inn 3x flyes på torsdag eller hvordan vil dere mene jeg bør legge det opp i forhold til programmet mitt? Helst ikke "pikkdick"

Og når det skal sies så får jeg god stølhet i bryst etter på av det vanlige prgm mitt. Mulig jeg bare ikke har anlegg/gener for å få noe bra bryst (eller andre muskler for den sags skyld)

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    chestdips, skråflyes.. kanskje det hjelper deg på vei.. chest dips gjorde underverker for min kasse

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Der jeg trener har de ikke noe dips apparat enda men det kommer vel snart muligens , ei heller er det kabler for cross over der. Men skal ta chest dips når det kommer, er ikke den ganske vanskelig i starten? Få inn teknikken der ellers så skader man vel skuldrene.

Og skrå flyes tar ikke det mer på øvre brystmuskler ala skråbenk?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Brede dips & benkpress alle disse flyes,pec dec greiene kan du tenke på senere.
    Kjør disse to og bygg opp skikkelig styrke , fokuser på det en periode.

Kjør gjerne et 5x5 system i 3splitt tren 4dager pr uke.

Finn godkontakten og jobb systematisk i et 5x5system for å øke styrken framover , det tror jeg er gull

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    ingen aning. øker du i en øvelse, så fortsett med den. du skal ha kontakt og spenn i bryst muskulaturen anyway. kjør chest dips når du får den inn, start med litt 20-30 settere uten vekter i starten, så kan du begynne å legge på litt forsiktig.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    jeg har alltid vært et fan av tunge flerleddsøvelser. som nk påpeker så kjører du de tyngste øvelsene, og legger til iso hvis du trenger mer volum i programmet.

dette vokser jeg bra på: 3sett benkpress(2f), 3sett chestdips(2f), 2sett brystpress(2f), 2sett skråflyes(2f)

f=failure

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Mandag:
    5x5 Benkpress
    5x5 Bred dips
    3x10 smal dips
    3x10 skulder hantelpresser.

Tirsdag:
    Chinz 3xmax med kroppsvekt
    Markløft 4x12
    3x10 rett stang curl

Torsdag:
    2x20 reps knebøy
    2x15 sissy squats
    2x10 stående tåpress

Fredag: = start på nytt.

KISS

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Mandag:
    5x5 Benkpress
    5x5 Bred dips
    3x10 smal dips

Tirsdag:
    Markløft 4x12
    3x10 rett stang curl

Torsdag:
    2x20 reps knebøy
    2x15 sissy squats
    2x10 stående tåpress

KISS
    Altså droppe det prgm mitt og følge dette for hele kroppen? Ser interessant ut ja , bare og følge dette til jeg er fornøyd? Vet jo av erfaring at man øker fort og mye i styrke med 5x5 på benkpress (trente tidligere med 5x5 mandag og 6x6 på torsdag med 2.5kg økning hver uke i benk)

Men skal eller lurt å legge inn mage på torsdag etter bein? Og hva er sissy squats?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Samma om du trener mave eller ikke for min del , sissy squats = vondt sikkert noen som har et bilde , det er ihvertfall en knalløvelse etter min mening om du utfører den korrekt.

Dette programmet vil prioritere basen av kroppen og det tror jeg er akkurat det du trenger nå , upp litt på maten også så skal du se at ting skjer

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Jeg ser at du nk kaster ut brede dips i enhver bryst diskusjon, men personlig har jeg aldri fått den øvelsen til og ta skikkelig.

Pec-dec pga skuldrene? Det er stor forskjell på de ulike pec-dec apparater, men med litt konsentrering på den øelsen så er dne knall.

Ble medlem
    09-2004
    NK, tror du denne splitten hadde vært noe for meg? Veit ikke om du har sett tråden jeg la opp igår, men ser meg nødt til selv å legge opp et helt nytt program selv....
    Minner om noe kunne tenkt meg å bruke, da jeg har overdrevet og trent meg veldig sliten en stund.

http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=10381

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    NK, tror du denne splitten hadde vært noe for meg? Veit ikke om du har sett tråden jeg la opp igår, men ser meg nødt til selv å legge opp et helt nytt program selv....
    Minner om noe kunne tenkt meg å bruke, da jeg har overdrevet og trent meg veldig sliten en stund.

http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=10381
    Vet ikke , jeg har ikke så mye greie på trening og tenkte bare sammen et program i denne tråden som jeg tror kunne hjelpe på problemet.
    Tror andre har mere peil på trening enn meg så jeg vil egentlig ikke blande meg så mye inn i disse duskusjonene

Ble medlem
    09-2004
    Ok, men takk allikevell!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Cera det er mange som sliter med bryst trening på grunn av skuldrene (vonde skuldre).
    skuldrene er ett standard problem for maaange personer jeg sliter selv med det treningspartneren min har det problemet og her har vi det igjen.
    ved peck deck vil samme problem som i flyes oppstå vis skulderen er ett problem.
    har hatt det selv.

grunnen til dette (flaut og innrømme) er ofte benk med stang og ikke skikkelig vandring.
    skuldrene vil trenes for korte og du vil få en større mulighet for betendelse.

har kjørt benk med hantler en god periode nå og da får man bedre vandring og skuldrene får "rørt" mer på seg og man kan lettere slippe unna med slike problemer.
    men noe man kan gjøre for og motarbeide dette er og ta ett sett med medium tunge hantler legge seg på benken i benkpress posisjon og la hantlene strekke skuldre og bryst ved og bare la dem trekke i skulderen. (sikkert maaaange som allerede viste det men..)
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    et sett!

hver økt skal du øke med enten repper eller kg!

ha en fin økning over en lengre periode, og brystet vil gro i takt!

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    fitness, jeg har det problemet med skuldrene, merker det mest i benk, og har ingen problemer på skulderdagene. jeg skjønte ikke helt forklaringen din for å forbedre dette. Hvor skal man ha armene? Har du et bilde, eller en tegning du kan slenge opp? Tusen takk.

Omen:
    Jeg ser på orginal programmet ditt at du ikke har noen brystøvelser som fokuserer på pectoralis minor muskelen. Denne muskelen sørger for mye bredde og også litt tykkelse (den ligger delvis under den store brystmuskelen, pectoralis major) Den beste øvelsen for dette er bryst dips, men jeg mener at du kan ta omvendt skråbenk også.. Mas på at de må få seg et dipsstativ og vektbelte

Lykke til!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Xvani:
    Jeg har heller ikke noe særlig problemer med skuldrene på skulder dagen selv om jeg kjører dem omtrent til det punktet der jeg driter dem ut.

sorry har ikke bilde men kan prøve og forklare..

du trener benk med stang ikke sant?
    problemet da blir ufullstendig vandring.
    du strekker ikke skuldrene godt nok med stang ettersom at stanga stopp på kassen, med hantler kan man få lengre vandring og man vil få bedre strekk i skuldrene og du vil ikke like lett få dette problemet med at skuldrene bygger seg opp for korte.

for og få strekk på dette ta ett par medium tunge hantler legg deg i akkurat samme posisjon som i benkpress bare med hantler og slapp av, sørg for at hantlene er i "bånn", utgangsposisjonen nedenfra, ikke oppe på det punktet du løfter stanga ifra benken.
    så holder du dem der nede og lar vektene dra i skuldrene og festet mellom skuldrene og brystet.

man gjør som i benkpress bare at man ikke skyver ifra.
    sikkert håpløst forklart det også men tok du det bedre nå?

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    PS: gjør dette relativt tett og ofte men ikke for mye.
    poenget er og løse opp muskelene strekke den ut og unngå irritasjon i musklaturen.

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Tenkte selv å hive inn en bryst trening til i uka. Lagger villt på bryst stadiet. Håper på at det kan gi bedre resultater.
    Mye gode råd i tråden her. Skal prøve meg litt fram.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    OK, skjønte det nå fitness, takk. Trener med stang ja, men må slutte nå pga skulderen (har gått ned sykt mye, og kommer meg ikke opp igjen) Skal jeg gjøre dette på samme dag som jeg trener bryst eller? Hver gang jeg trener bryst? eller mer?

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Du bytter til hantler ifra stang også legger du inn noen reps av dette om du kan kalle det det med god stretching av denne typen hver gang du har hatt en bryst økt.
    du kan legge det inn litt oftere om du føler du trenger det men pass på at musklaturen er god og varm og du ikke bare strekker og ødelegger noe.
    moderer det litt så og gjør det med vett så er det god sjans for at du vil forbedre dette problemet ditt.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Øk hyppigheten og pass på progresiviteten.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    ikke noe roing for rygg eller noe øvelse for bakside skuldre?
    Ville det ikke vært lurt å kutte ut smale dipsen mot skråbenk hantler f.eks.
    Triceps for jo kjørt seg en del uansett via benken og skulderpress.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Mandag:
    5x5 Benkpress
    5x5 Bred dips
    3x10 smal dips

Tirsdag:
    Markløft 4x12
    3x10 rett stang curl

Torsdag:
    2x20 reps knebøy
    2x15 sissy squats
    2x10 stående tåpress

KISS
    Du sier 5x5 og 3x10: Hvor høy intensitet og hvor mye hvil mellom hvert av de 5 settene i benk?
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Kuttet selv all brysttrening for seks uker siden, og har nå kun trent dips på bryst. Jeg synes fremgangen har vært bra, noe også treningsparnteren min kommenterte i dusjen. Tok 1 uke med 15 reps, 2 sett 3 dager i uka, så senket jeg reps og økte sett, mens jeg samtidig hang vekter under penis... Hatt en bra økning, og blitt sertk i dips:-)

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    På 5x5 i benkpress sier det seg jo selv hvor mye hvile du må ha mellom settene. Det er TUNGT og da nytter det ikke med 1 min pause mellom settene. Iallefall ikke for meg og sikkert mange andre

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    kjørte 5x5 i benkpress med 2-3 iso øvelser 1 1/2 år tilbake, jeg økte veldig mye i styrke. brukte 3-5 min hvile mellom settene

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh
    Du sier 5x5 og 3x10: Hvor høy intensitet og hvor mye hvil mellom hvert av de 5 settene i benk?
    1minutt nøyaktig på 5x5 og så lang tid du måtte ønske mellom settene på alt annet.

med 5x5 er det viktig å ihvertfall ha samme pause mellom settene hver gang.

Intensitet ? :svak: ta i det som trenges eller hva du nå måtte mene med intensitet , jeg er faktisk ikke sikker på hva intensitet egentlig er.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    joda
    Sist endret av GrEmLiNgS; 30-03-05 kl 06:55

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    litt gammel denne tråden da...men gode tips der gremlings
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92
    Jeg er 15 år, har stil og liker biler. Klart jeg liker rap og hip/hop!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hvem er jenten bak i bildet?
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hehe sant det... men jo takk du=)
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Superior newbie Spare sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    35
    lurer på hvor du skaffet den gule treningsbuksa jeg da??

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Kjør heller fler sett på benkpress og skråbenk, er ikke vits å begynne med mange fisle øvelser som "treffer" brystet fra den og den vinkelen og tro at man vokser optimalt på det.
    Ha også jevnlig progresjon og variasjon i treningen, samt ha ett sunt og variert kosthold.
    Er ikke noe vits å kutte ned på arm treningen.
    Bryst er en stor muskel, og vokser dermed fortere enn små muskler som biceps og triceps, hvis man trener rett doh.
    Sist endret av schwarzenegger; 23-03-05 kl 21:07
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Her er en radikal ide: tren brystet mindre.

Kjør ett til to sett i uka hvor du fokuserer på styrkeøkning hver trening. Sørg også for å bruke 2-4 sekunder på negativene. That's it. Se hva som skjer.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Lignende tråder

1. Trøbbel med å øke i benk, whats t problem?!
    By Knut1 in forum Strongman og styrke
    Svar: 19
    Nyeste innlegg: 04-05-10, 14:17
  2. Vil øke vekta mi! Hvordan ?
    By dronnen in forum Kosttilskudd
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 16-11-04, 10:45
  3. tid for å øke ??
    By dante in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 13-11-04, 09:57
  4. Bryst og Triceps? mulig?
    By Prulle83 in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 08-11-03, 20:12
  5. Smerte venstre bryst, tips til trening.
    By Echo in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 07-03-03, 10:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.