Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Øke i benk på 3 uker

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007

Øke i benk på 3 uker

Jeg har en venninne som skal til opptak på PHS om 3 uker, og hun sliter litt med benken. Testen går ut på å løfte 35 kg flest mulig ganger (fra 1 - 18 reps). Hun trener mest med rundt tjue, tjuefem kg med flere repetisjoner nå, og har klart å løfte 35 kg èn gang.

Først tenkte vi å trene mange reps, siden det er beste karakter, men nå som hun må innse at hun ikke vil klare det, tenkte jeg å legge opp trening rettet mot best mulig karakter på laveste nivå, og da går det jo an å trene med færre reps.

Hun har fått satt opp et program av en fitnessfyr, hvor hun trener benk 3 ganger i uka.

Er det noen som har tips til hvordan hun skal trene de siste 3 ukene før opptak, for å få et OK resultat? Jeg tenker da på antall sett og reps.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Hva er phs?
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Politihøyskolen.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Kort tid dette her, resultater kommer dessverre ikke "over natta".
    Men be hun spise riktig først og fremst, hun bør altså ikke gå på en diett med for lite kcal tiden fremover (junkfood utgår). Hun kan også begynne med kreatin, det gir økt styrke for mange. Det er ikke noe superprodukt, men det kan være det som gjør at hun klarer litt mer.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hun er fucked, og skulle startet før.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Jeg har bedt henne spise riktig og sove nok.

Jeg er selvfølgelig klar over at det er veldig kort tid, men poenget er å komme opp en eller to karakterer, ikke å få beste karakter. Det tror jeg er mulig, f.eks. i det minste å øke fra èn repetisjon, til to.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tia Vis post
    Jeg har bedt henne spise riktig og sove nok.

Jeg er selvfølgelig klar over at det er veldig kort tid, men poenget er å komme opp en eller to karakterer, ikke å få beste karakter. Det tror jeg er mulig, f.eks. i det minste å øke fra èn repetisjon, til to.
    Åssen spiser hun da? Brødskiver med brunost og et glass H-melk teller ikke, hehe.
    Hvilke tilskudd tar hun?
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Rocky:

Jeg prøver å putte i henne nok proteiner, og hun har kjøpt pulver. Kreatin var jo en god idè, jeg skal dele med henne fra boksen min frem til opptak. Hvis hun vil, da - det er ikke så lett å overbevise ''vanlige'' folk om hvor viktig kosten er, og at proteiner og kreatiner ikke er bol eller noe snuskens.

Men jeg har sagt ifra, og hvis hun ikke vil det eller tror på det, så er det jo bare henne selv det går ut over. Jeg får ikke gjort stort annet enn å anbefale.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Rocky:

Jeg prøver å putte i henne nok proteiner, og hun har kjøpt pulver. Kreatin var jo en god idè, jeg skal dele med henne fra boksen min frem til opptak. Hvis hun vil, da - det er ikke så lett å overbevise ''vanlige'' folk om hvor viktig kosten er, og at proteiner og kreatiner ikke er bol eller noe snuskens.

Men jeg har sagt ifra, og hvis hun ikke vil det eller tror på det, så er det jo bare henne selv det går ut over. Jeg får ikke gjort stort annet enn å anbefale.
    hehe, hun er av den typen ja...

Men jeg tror beste måten er at hun spiser nok og riktig, samt trener benk 3 ganger som kan kisen sa (festing i helga utgår også, det må bli 3 uker med kun trening, spising og soving). Kan også være lurt å ikke trene benk dagen før hun skal ta benk på phs, hun bør ha 2-3 dager fri fra trening som involverer bryst, triceps og skuldre før phs opptaket. Få henne til å spise hver 3 time med rene matvarer som havregryn, kylling, fisk, ris, grønsaker,proteinpulver osv, samt begynne med kreatin nå. Noe koffein kan forresten også være med på å piffe opp litt.

Men som reaper/mr glutes så fint sa det, hun er egentlig f*cked og burde begynt før. Gjør hun en knall innsats fremover, vil hun likevel øke litt...

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    siden hun har løftet den aktuelle vekten EN gang, altså hennes 1rm, skal det godt gjøres å klare å reppe med den på 3 uker. Får si lykke til Rocky gir mange gode tips.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    hehe, hun er av den typen ja...

Men jeg tror beste måten er at hun spiser nok og riktig, samt trener benk 3 ganger som kan kisen sa (festing i helga utgår også, det må bli 3 uker med kun trening, spising og soving). Kan også være lurt å ikke trene benk dagen før hun skal ta benk på phs, hun bør ha 2-3 dager fri fra trening som involverer bryst, triceps og skuldre før phs opptaket. Få henne til å spise hver 3 time med rene matvarer som havregryn, kylling, fisk, ris, grønsaker,proteinpulver osv, samt begynne med kreatin nå. Noe koffein kan forresten også være med på å piffe opp litt.

Men som reaper/mr glutes så fint sa det, hun er egentlig f*cked og burde begynt før. Gjør hun en knall innsats fremover, vil hun likevel øke litt...

Takk for fint svar! Kanskje jeg må begynne å lage mat til henne, og putte proteiner og kreatin oppi uten at hun vet det.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Tror hun må vente til neste opptak....

Men få kreatinet i hun.

Kanskje hun er reddet hvis hun scorer høyere på svømmingen..

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    siden hun har løftet den aktuelle vekten EN gang, altså hennes 1rm, skal det godt gjøres å klare å reppe med den på 3 uker. Får si lykke til Rocky gir mange gode tips.
    Hm, er det så usannsynlig at hun vil klare det to ganger, f.eks.? Før hun maxet hadde hun jo trent vanlig først. Jeg har liksom tro på at det skal gå, men mulig jeg er urealistisk pga blindende engasjement, hehe.

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Tror hun må vente til neste opptak....

Men få kreatinet i hun.

Kanskje hun er reddet hvis hun scorer høyere på svømmingen..

Det er nettopp det; poengene legges sammen, så selv om hun f.eks. får nest dårligste karakter i benken, kan hun ta det igjen andre steder. Men det er uansett viktig å få gjort det best mulig på alle testene.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hm, er det så usannsynlig at hun vil klare det to ganger, f.eks.? Før hun maxet hadde hun jo trent vanlig først. Jeg har liksom tro på at det skal gå, men mulig jeg er urealistisk pga blindende engasjement, hehe.
    Med hard trening og bra kost kan 2-3reps være et mulig mål, kanskje en rep til. Men det er avhengig av så mange faktorer at å tippe blir helt umulig
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av snupp Vis post
    Det er ikke benken som er verst med opptaket. Be henne løpe som et helvete og få opp kondisen. DEN kan nemlig forbedres på tre uker og hun kan få høyere karaktersnitt på det og det vil også hjelpe henne på svømmingen.

Konsentrer dere om å bruke tiden på det som GÅR ANN å forbedre på 3 uker, og det er IKKE å øke i benk hvertfall..

Uansett er det ikke noe vits i å trene med under 35 kg i benk for du må jo klare 35kg. Så tren hvertfall med det (om mulig mer) og se..

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, vi trener som besatte til løpetesten også. Det skal gå bra, vi testet senest i går, faktisk. Fortsetter med testing i tillegg til vanlig løpetrening frem til opptak (med unntak av 3-4 hviledager rett før).

Takk.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Det er nettopp det; poengene legges sammen, så selv om hun f.eks. får nest dårligste karakter i benken, kan hun ta det igjen andre steder. Men det er uansett viktig å få gjort det best mulig på alle testene.
    Gi faen i benken,hun har ikke sjangs der.

Ta svømming eller kondisjonsøvelser,der kan hun sikkert øke raskere,og derifra få høyest muilg sum.

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Gi faen i benken,hun har ikke sjangs der.

Ta svømming eller kondisjonsøvelser,der kan hun sikkert øke raskere,og derifra få høyest muilg sum.
    Vi trener selvfølgelig på alt.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Det er ikke benken som er verst med opptaket. Be henne løpe som et helvete og få opp kondisen. DEN kan nemlig forbedres på tre uker og hun kan få høyere karaktersnitt på det og det vil også hjelpe henne på svømmingen.

Konsentrer dere om å bruke tiden på det som GÅR ANN å forbedre på 3 uker, og det er IKKE å øke i benk hvertfall..

Uansett er det ikke noe vits i å trene med under 35 kg i benk for du må jo klare 35kg. Så tren hvertfall med det (om mulig mer) og se..

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hehe, sant.

Regner med du ikke akkurat slet med benkpressen?
    Hvor mye tok du forresten?

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Nei, jeg slet ikke med det Men jeg slet med svømmingen etter å ha løpt til melkesyren tok meg, så jeg følte jeg lå der og kavet og kome til å drukne. Men det gikk det og.
    Husker ikke hvor mye jeg tok jeg, men det var oppimot 18reps på benken tror jeg.
    Det er verre nå når vi skal makse
    Du har da over 70 i benk du snupp Du er vel nærmere 80. Mangler sikkert bare litt teknikk, for styrken din er det ingenting i veien med
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    vi får se takk for tillitten hvertfall
    Jeg har jo lenge igjen før karakteren blir endelig, men jeg SKAL løfte best i klassen (av jentene hvertfall )
    Kjør 5 og 3 reps Og kjør enere på 90/95% av din 1rm da får du trent teknikk på 1rm løft osv Lykke til videre
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Hva er phs?
    Er det ikke slik med purkehøyskolen at det er inntakskrav, men etter de først er kommet inn så er det bare å la vommen sprike ut og lasse nedpå med mat mens en sitter i sofaen?

Lite vits med inntaks krav om man kan forfalle så mye man vil i etterkant vel.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Når det gjelder benkpressen så er det mye å hente på å øve teknikk også.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Nei, er ikke slik.
    Hvordan er det da?

Er det prøver hvert år for at man skal få beholde sin stilling?

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    på skolen er det tester ca hvert halvår. i tillegg til trening på skolen.
    Når man er ute må man gjennom test for å kunne jobbe ute ja. Vet ikke om det er hvert eller annenhvert år. men du kan ikke jobbe ute med diabetes og hvilepuls på 80 liksom, så derfor har de krav som må oppfylles.
    Det er jo treningsannlegg hos de fleste politistasjoner og det er kurs og trening i arrestasjonsteknikk, så det skal nok gå fint for de fleste
    Er for det meste på politiskolenfilmene de spiser donut og legger ut buksene
    Tja har vært innom politistjasjonen her i stavanger og det er nok av tjukkaser som ser gravide ut på kontorene, men det er vel kansje ikke så nøye med etterforskerene å di som sitter der. Virker som de som jobber ute er mer i form da.

Hva er inntaks kravene for gutter\jenter på skolen da?

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    gutter må ta 60kg i benken 1-18ggr

klarte lett 18x 60kg når jeg var inne...

men jeg var ikke god nok for de

Hadde ikke trent benk på 1år før jeg begynte å trene til phs opptaket,
    så kjøpte klippekort på helsestudio 1 mnd før opptaket. gikk fort å trene seg opp. men benk er jo en tung øvelse for jenter.

må nok ta å gi ekstra gass på løpingen og svømmingen ja. og det er jo et minstekrav. klarer man det. så er det bra nok. intervjuet er MYE heftigere..
    tok meg pga eg likte å kjøre fort. selvom eg ikke har en eneste fartsbot:P

gled deg til opptak mange som må søke flere ganger før de kommer inn..
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Trodde de som var utdannet politi måtte inn til "tester" en gang i året for å klare visse krav som var likestilt med at de var i stand til å gjøre den tjenesten som kan kreves.

Selv var jeg en av de heldige som kom videre til intervju etter de fysiske opptakene men fikk avslag pga "for liten livserfaring" .. trist.. tjenestegjorde som millitærpoliti i bardøfoss og søkte på phs når jeg var 20.. var veldig ivrig til å bli purk.. så jeg anbefaler å forberede seg til intervjuet, det var ikke alltid like lett å svare bra her. de spurde om så mye rart..
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Medlem rolf.H sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    du kan jo prøve å lese litt her:
    http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder