Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Øke i styrke/muskelmasse ned i fettprosent?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24

Øke i styrke/muskelmasse ned i fettprosent?

Som topicen sier har jeg lyst til å gå ned i fettprosent, men forsette å øke i styrke og muskelmasse.
    Er dette formye å spør om ?

Har hørt at man tar lettere opp protein og kreatin vist man tar litt carbs oppi i tilleg, så i de vanlige proteinshakene tar jeg nå 25-30g proteiner, 20g karbs.
    Er dette forlite karbs eller kan jeg forsatt kutte ned litt på karbsa og ha like bra protein og kreatin opptak ?

Etter trening så tar jeg ca 30g proteiner, 60g karbs og 5g kreatin.
    Hørt at man trenger en del karbs rett etter trening, så lurer på om jeg tar forlite eller formye ?

Hvordan er det egentlig med jogging før frokost, hvor høy intensitivitet over hvor lang tid ?
    Og vil dette gå ut over musklene ?

Sånn ca hvor mye carbs bør jeg ta i shaken etter en joggetur ?

Tenkte å gå ned 3-4kg med fett uten at det gikk ut over styrketreninga, vet at denne prosessen sikkert må gå sakte, men er ikke så farlig om det tar 5-6 måneder.

Vet at jeg egentlig må finne ut hvor mye kalorier jeg får i meg osv..
    Spiser for det meste brødskiver med gulost og annet proteinrikt pålegg, men bor forsatt hjemme, så er ikke jeg som lager middagen, så har liten oversikt over hvor mye proteiner, karbohydrater og fett jeg dytter i meg i løpet av middagen.

Håper jeg ikke skrev formye
    Skrev vel heller for lite om kostholdet mitt utenom kosttilskuddet ;<

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Det første jeg ville gjøre er å øke måltidene mine per dag.
    5-6 måltider. Dette er for å unngå uheldig mellommåltid av fastfood sort, og suget på sukker.

Deretter ville jeg planlagt slik at jeg ikke fikk så mye karbohydrater på det siste måltidet før jeg legger meg. Altså mest protein og fett.

I tillegg ville jeg hatt kardio på slutten av hver trening. Spørs hvor ofte du trener.

Å ta en joggetur før frokost hørtes vel bra ut, vanskelig å gjennomføre hver dag. Selv spydde jeg en del om jeg tok i for hardt i om morgenen.

Det er fullt mulig å gå ned 3-4 kg med fett og i tillegg gå opp i muskelmasse. Men dette krever god balanse mellom kosthold og stryketrening.

Antar at siden du spør, betyr det at du gjerne ikke har trent så lenge, og i tillegg ikke har noe særlig strukturert matvaner. Prøv derimot å lage en mer strukturerte mellommåltider(slike du kan kontrollere selv).
    F.eks

Frokost,
    Lunsj,
    Kvelds,
    Nattmat

Kjør i deg en solid frokost, men ikke overdriv med brød. (Veldig godt, men havregryn/grøt passer bedre). Evt egg (kokt, omelett, osv) m en brødskive eller 2(hvis du har tid til det).

Skriv gjerne opp en matplan som du kan tenke deg å følge(utenom middag da).

Da vil jeg tilslutt anbefale deg å være med din mor på shopping, og manipulere henne til å kjøpe økonomipakninger med kylligfilet som dere kan ha til middag(wok, filet, osv). Svin og fisk er også bra, så få henne til å kjøpe dette også. Laksewok er digg. Ørret i ovnen er himmelen.

Hold deg unna hurtigris, og mye sukker. Og for all del ikke spis cornflakes eller sjokopuffs til frokost.

Trening:

Skriv treningslogg, og prøv alltid å øke vektene du trener med per trening. Hold deg til småe økninger, 1.25 kg, og jevne reps.

Hvor lenge har du trent forresten?
    Sist endret av SkRomt; 12-11-06 kl 22:50

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Rettningslinjer for matinntak.

Her er et oppsett på matplan. Og hvis du trenger hjelp med treningen, så må du poste programmet ditt her.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Har trent i litt over ett år nå, det siste halve året har jeg vel spist ca 6-8 måltider vær dag, og har hatt veldig bra progresjon på både styrke og størrelse.
    Det dumme er at i det siste virker det som jeg endelig har klart å tatt igjen forbrenninga.
    Vet hvordan jeg skal spise når jeg bulker, men er i tvil når det gjelder spisinga når man skal gå ned i fett %, men forsette å øke i styrke og muskelmasse.

Hadde også hørt noe om at jogging før frokost kunne gå ut over musklene, så var litt usikker.

Tror jeg i første omgang kommer til å ha kardio på hviledagene og kanskje etter noen av treningene.

Trener fortiden med et 5x5 dual factor program, som går mest på styrkeøkning.
    Er nå i 3 uke, men selfølgelig har jeg vært litt for opptimistisk på benkpressen, og skrev det som jeg klarte 3rm som 5rm, ellers så går det bra med den treninga.

Satser på at jeg ikke trenger å legge om kostholdet, har blitt veldig glad i å stappe i meg mat hele tida
    Spiser foresten så å si nesten bare sunn mat.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Hvis ikke kardio hjelper på å gå ned i fettprosent, da må man ha et striktere kosthold, og senke kcal inntaket. Med andre ord, spis litt mindre per måltid, evt kutt ut et måltid, og ha lengre tid mellom hvert måltid.

Mulig du har noe å hente på å balansere karbo/fett/protein i forhold til når på dagen du spiser. Etter trening/før leggetid/frokost.

Så har jo du muligheten for å tenke på kosttilskudd som green tea, og sesamin/sesamax. (siden du er 18, bør vel du bare tenke på balansert kosthold derimot)

Så lenge du ikke er overvektig ville jeg uansett ikke anbefale å tenke så mye på å gå ned i fettprosent. Heller balanser hva du putter i munnen, og la det skje over tid.

Spiser du mye sukkerinnholdig frokostblandinger/ mye pommes frites, burger king, frosen pizza osv, da har du potensialet til å endre mye på kostholdet ditt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Ja du har nok rett, føler bare at jeg er på vei til å legge på meg litt feil masse.
    Tar ihvertfall å begynner å jogge 2-3 ganger i uka, om ikke annet kommer jeg ihvertfall i bedre form.

Har sikkert en god del å hente på å balansere forholdet mellom karbo/fett/protein , men er ikke så lett når jeg som regel bare har muligheten til å spise brødskiver.
    Er allerede nok krangling i familien angående mitt høye forbruk av mat og om jeg går over til dyrere og mer riktig mat er det nok ikke lenge før de truer med å kaste meg ut, eller kan hende så setter de hengelås på matskapene eller noe annet like dumt

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    havregryn istedenfor brød? Er vel ikke så dyrt det i forhold til brød. Må vel være billigere.

Skriv opp en matoversikt over en typisk dag for deg:

Eksempel:
    ---------------------

Frokost:
    4brødskiver med gulost
    1 glass juice

Lunch:

4brødskiver med nugatti/makrell i tomat/tunfisk

----------------------
    Osv.

Så kan du skrive opp treningsplanen din også, så er jeg sikker på at flere på forumet er med på å hjelpe deg i ditt mål på å gå ned i fettprosent.
    Sist endret av SkRomt; 13-11-06 kl 22:06

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    netopp dette cla skal være et vidundermiddel for, lavere fettprosent og samtidig bygge muskelmasse
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    netopp dette cla skal være et vidundermiddel for, lavere fettprosent og samtidig bygge muskelmasse
    Hehehe.. vil ikke påstå at det er et vidunder middel akkurat
    forøvrig er vel dette vanskelig å kombinere.. Men er man veldig tålmodig med tanke på fettreduksjonen (og går ned over veldig lang tid) så skal det vel i teorien gå..

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    havregryn istedenfor brød? Er vel ikke så dyrt det i forhold til brød. Må vel være billigere.

Skriv opp en matoversikt over en typisk dag for deg:

Eksempel:
    ---------------------

Frokost:
    4brødskiver med gulost
    1 glass juice

Lunch:

4brødskiver med nugatti/makrell i tomat/tunfisk

----------------------
    Osv.

Så kan du skrive opp treningsplanen din også, så er jeg sikker på at flere på forumet er med på å hjelpe deg i ditt mål på å gå ned i fettprosent.
    Nugatti på brødskivene når du vil ned i fettprosent faller for sin egen urimlighet..

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Vel skal ikke se bort ifra at han spiser nugatti. Ville kun at han skulle skrive nøyaktig ned en typisk dag for han selv. Ikke hva han vil at vi skal høre. Vet det er noen få som liker å smøre på skivene, det de tror vi liker å høre. Siden jeg var en av dem før

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    Vel skal ikke se bort ifra at han spiser nugatti. Ville kun at han skulle skrive nøyaktig ned en typisk dag for han selv. Ikke hva han vil at vi skal høre. Vet det er noen få som liker å smøre på skivene, det de tror vi liker å høre. Siden jeg var en av dem før
    Okey.. sånn sett.. missforstod jeg da.. trodde du ville han skulle spise brødskiver med nugatti.. hehe

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Ja burde vel fjernet nugatti delen, nå har jeg drevet 20 stykker til å stikke hodet nedi nugatti boksen

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    24
    Såklart, havregryn ligger vel i ca samme prisklassen som brød, men er ikke alltid vi har melk hjemme.

Ok skal vi se, en typisk dag for meg er:
    Går mye i gulost, har ca 3 skiver med gulost på hver skiver.
    Har vi ikke ost spiser jeg ett eller annet kjøttpålegg.

Frokost: Har så å si ikke matlyst på morgenen
    1 skive med gulost
    Proteinshake med 30g proteiner, og 20g carb.

Lunsj: Spiser så å si ihvert eneste friminut på skolen
    ca 8-12 skiver med gulost.

Trener rett etter skolen, tar meg en shake med ca 30g proteiner, 20g carb og 5g kreatin.
    Så tar jeg å trener, vet at mange sier at det ikke er så lurt å ta en shake rett før trening, men orker ikke å ta det på skolen og har ikke merket noe negativt med det.

Etter trening tar jeg meg en ny shake med ca 30g proteiner, 20g carb og 5g kreatin.

Er som regel ferdig i 5-halv 6 tida. (trener litt for lite intensivt for å si det sånn)

Så går jeg hjem å spiser middag, vist det viser seg at det er lenge til middag så tar jeg meg 2-3 skiver.
    Varierer veldig hva vi har til middag, men er sjeldent junkfood, hadde lasagne i dag, vet ikke hvilken kategori det går under.
    Litt usikker på hvor mye jeg spiser
    ca 400g kanskje, varier litt med hvor sulten jeg er og om mamma har laget nok mat

Etter ca 30 min begynner jeg å bli litt små sulten igjen, spiser ca 2-4 skiver, mens jeg sitter foran dataen, eller gjør noe lignende.
    Pleier å spise sakte under disse måltidene, bruker ca 10-20 min fordi jeg er lite fokusert på spisinga.

20-40 min etterpå dette måltidet lager jeg meg 2-4 skiver igjen, og spiser like sakte.
    ca 5 min etter dette tar jeg en shake med 30g proteiner og 20g carb.
    klokka er da som regel 19-20:00

20 min etterpå spiser jeg enda flere skiver 2-4, spiser også disse sakte.

Sånn som dette forsetter jeg til klokka er rundt 2200-2300, da pleier jeg ikke å spise mer.
    Så legger jeg meg ca 00:30 og bruker ca 1 time på å sovne

Håper det ikke ble for rotete.

Er foresten så vant til å spise skiver nå at nesten ikke merker at jeg spiser det.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    gulost er ikke så bra som pålegg hvis du skal ned i fettprosent.

Makrell i tomat er nok myeee bedre. Eller ta med deg salat og prottis shake.

Prøv å skaff deg en jobb så du kan kjøpe litt av maten din selv

Ville definitivt forbedre frokosten. Da bør du få litt mer karbo i deg.

Men jeg må stikke nå, så andre vil nok peke ut mye mer
    Sist endret av SkRomt; 14-11-06 kl 17:03

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Synes kanskje det vart litt voldsomt med skiver og gulost. Du har iallefall en del kcal å forbetre på dette punktet.

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    bytt til grovere brød, spis noe annet enn bare gulost, hvertfall når du skal ned i fettprosent! tunfisk, kyllingfilet, makrell i tomat, cottage cheese(bruker å spise til lunsj), grilla kylling er namnam mat som er bra for deg. Gulosten har ca. 50/50 med fett og proteiner, du bør ligge på 80/20 på de fleste måltider generellt hvis du vil ned i fettprosent.

Spis mer til frokost, dagens viktigste måltid. Hvis du ikke er sulten på morgenen så stå opp litt tidligere å gå deg en tur. Vent med kardiøkten først senere på dagen, ta heller en 40min gåtur isteden for før frokost. Før du spiser maten, og kanskje vil finne ut av hvor mange kcal du hiver innpå står det faktisk næringsinnhold på de fleste matvarer,inkludert gulosten du spiser

Tenkte på det samme som deg i fjor, gå ned i fettprosent og øke i muskelmasse, starta med cla,pyruelan osv, endte med at jeg gikk ned fra 75kg-66,5kg fra januar til midten av juli.. trente meste parten boksing og annen kardiotrening, men følte at jeg mistet mye styrke allikevel. Nå ligger jeg på 80kg, trener like mye kardio + annen styrke som før, uansett vektøkning har jeg like herlig sixpack som jeg hadde i sommer hvis ikke bedre, så mottoet mitt er ikke kutt ned på kcal for fort, lå en stund på 2000kcal, sinnsykt, jah..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.