Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Okei gutta, slik er greiene :)

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26

Okei gutta, slik er greiene :)

Jeg var med å så en håndballkamp med søsteren min på 15 år .. De spillte mot et lag som var 1 år eldre, og jeg har ikke sett på maken så de ble eid i d fysiske...

Jeg tenkte derfor at jeg kunne hjelpe med å lage et treningsprogram til søstra mi og kanskje noen venniner... Har en del utstyr hjemme osv.

De er jenter og 15 år så de kan ikke løfte så tunge vekter så jeg tenkte noe som

knebøy
    sann medisinball ( kaste i forskjellige retninger )
    Armhevninger

Løping osv får de på treningen fra før så d er ikke noe stress =)

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sikker på at dette ikke er et sjekketriks for venninene til søs da .

I tillegg til det du nevner synes jeg det også hadde vært en fordel å trene forebyggende mot hovedskadene i håndball allerede nå; dvs. leddbånd i knær og overbelastning i albuer og skuldre. Utover det du har foreslått kan det derfor settes fokus på følgende (det er mitt forslag, ikke noen fasit):
    Fokus på viktigheten av å varme opp før trening og kamp.
    Fokus på viktigheten av å tøye forsiktig ut etter trening - særlig i forhold til albuer og skuldre.
    Trening ankler og knær: Balansere på balansebrett.
    Håndledd og albue: Håndleddscurl/extension med lette vekter og mange reps.
    Skulder: Sidehev og fronthev men lette vekter og mange reps.
    Som vekter trenger man ikke mer enn en litersflaske med vann eller noe annet som ikke er for tungt.

Lette litt på Håndballforbundets hjemmeside for å finne litt tips om skadeforebyggng, men fant ingen ting konkret, bare ref til undersøkelser, foredrag osv som dette: http://www.handball.no/p1.asp?p=5888
    Synes det nesten er useriøst at forbundet ikke har gjort materiale på skadeforebygging lett og allment tilgjengelig på hjemmesidene tatt i betrektning hvor mye skader som det er i håndballen.

Det var mine tips.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Tusen takk for råd Nei, d var jeg som tenkte at jeg sku mekke noe.. Håndball er jo en litt røff sport å d blir en del bryting..

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    svømming er bra trening, både styrke og kondisjon, samtidig er det skånsomt for kroppen. Få dem til å svømme 2 ganger i uka, gjerne 10x100m med 30sec pause på 70-80% innsats. Ellers ville jeg kjørt i gang et helkroppsprog for dem, anbefaler å starte på treningscenter isteden for å trene hjemme der man kan pådra seg unødvendige skader ved å ta øvelser feil.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Lær dem noen enkle, diskre fotsweeps.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Lol, ja hadde tatt seg ut Neimen gutta, sann seriøst så tenkte jeg på sann medisin ball trening osv.. Vet ikke helt om jeg tør å lage noe som helst Men tenker hvis d blir noe blir d mange reps osv... Får se hva som skjer takk for tips og jeg tar gjerne imot flere ^^

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.