Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Økning - spise rent eller ikke?

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Økning - spise rent eller ikke?

Problemstilling: Reduseres økningene i styrke ved å spise rent (lite fett, kun trege karbs)?

Tanke: Sukker fører til insulinutskillelse og med for lite fett så roer kroppen ned litt på egenproduksjon av testo.

Bakgrunn: Småtrent litt her og der før jeg begynte seriøst for ca. 1 år siden. Har økt greit siden den gang, men spes. de første 3-4 mnd. Gradvis ble jeg flinkere og flinkere til å spise "bra". Spiser nå ca. 180-260 gr protein, 3-450 gr karbo og 50-100 gr fett.

Situasjon nå: Jeg føler ikke at jeg øker i størrelse i det hele tatt, og marginalt i styrke. Jeg går hele tiden rundt og beregner kcal inntak og prosentregner energifordeling i hodet og spiser absurde og kjedelige måltider for å ha "korrekt" næringsbalanse.

Jeg føler at jeg økte mest når jeg brukte Cellmax type produkt (kreatin + masse lettfordøyelig karbo) etter trening og fikk voldsomme svingninger i blodsukkeret. Inntreffer dette kraftig så kan jeg spise kanskje 500-600 gr kjøtt og masse ris og saus, så blir jeg så sulten etter bare 1 time at jeg kan spise nytt måltid som nesten er like stort. Synes ikke jeg legger på meg noe særlig av dette fettmessig men føler at jeg øker best. Når jeg spiser rent så skjer det lite av dette, noe som sikkert er helsemessig bra, men er tross alt i muskelbransjen.

Det samme merker jeg når jeg drikker/spiser ferdiglagede shakes som man får kjøpt på treningsstudioer osv. Da svinger blodsukkeret og jeg blir fort sulten igjen.

Er dette insulin som "moser" næring inn i musklene?

Spørsmålet er hva jeg skal gjøre fremover. Har mest lyst til å ha marginalt lavere fettprosent, men er også lei av at størrelsen ikke endrer seg særlig.

Forøvrig synes jeg nesten det virker som om jeg får mer ut av volumtrening med ganske høy intensitet enn HIT (dc lignende) treningen jeg gjør nå.

Noen som har peiling på dette, eller erfaring? Medisinskfaglige innspill er mest interessant
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    FAST-DIGESTING CARBS
    Fast-digesting carbs hit the bloodstream rapidly. They're especially helpful right after training. That's when you need to replenish your muscles with glycogen ASAP. Plus, fast-digesting carbs really kick up the release of insulin. Higher levels of insulin after training reverse the catabolic (muscle-wasting) state created by hard training. Whether you're dieting or adding muscle mass, it's a good idea to consume fast-digesting carbs postworkout. During diets, consume fewer of these simple carbs.

http://www.flexonline.com.au/254.html

Synes liksom ikke en pakke rosiner eller to har noen effekt på meg. Må kraftigere saker til
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2006
    Samme driten med meg. Viss jeg kun spiser trege carbs og umettet fett så øker jeg ikkje eller får det energi kicket som jeg får viss jeg spiser alt jeg kommer over som bacon, sauser, grandi, burger osv... får i meg mye mer mat da også

Fettprosenten er ikkje noe å si på heller, den blir ikkje høy uansett

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    The Insulin basically force-feeds the muscles with the excess sugar, which they don't like. The amount of sugar being "let in" into the muscles depends on the level of insulin released, which in turn is determined by the insulin receptors in the muscles themselves. Think of it as a dude who listens to how hard Mr.Insulin knocks on the door to determine how wide he should open the door. Another feature of Insulin is that it is highly anabolic - it's a good friend and ally if you're an ectomorph trying to gain some mass (with moderation though, I should say. No insane 100%-sugar diets please!).

http://www.bodybuilding.com/fun/matt55.htm

Dessverre står det videre i artikkelen at dette stenger av fettforbrenninga og starter fettlagringen også
    Sist endret av Mitlømp; 28-05-06 kl 13:26

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.