Problemstilling: Reduseres økningene i styrke ved å spise rent (lite fett, kun trege karbs)?
Tanke: Sukker fører til insulinutskillelse og med for lite fett så roer kroppen ned litt på egenproduksjon av testo.
Bakgrunn: Småtrent litt her og der før jeg begynte seriøst for ca. 1 år siden. Har økt greit siden den gang, men spes. de første 3-4 mnd. Gradvis ble jeg flinkere og flinkere til å spise "bra". Spiser nå ca. 180-260 gr protein, 3-450 gr karbo og 50-100 gr fett.
Situasjon nå: Jeg føler ikke at jeg øker i størrelse i det hele tatt, og marginalt i styrke. Jeg går hele tiden rundt og beregner kcal inntak og prosentregner energifordeling i hodet og spiser absurde og kjedelige måltider for å ha "korrekt" næringsbalanse.
Jeg føler at jeg økte mest når jeg brukte Cellmax type produkt (kreatin + masse lettfordøyelig karbo) etter trening og fikk voldsomme svingninger i blodsukkeret. Inntreffer dette kraftig så kan jeg spise kanskje 500-600 gr kjøtt og masse ris og saus, så blir jeg så sulten etter bare 1 time at jeg kan spise nytt måltid som nesten er like stort. Synes ikke jeg legger på meg noe særlig av dette fettmessig men føler at jeg øker best. Når jeg spiser rent så skjer det lite av dette, noe som sikkert er helsemessig bra, men er tross alt i muskelbransjen.
Det samme merker jeg når jeg drikker/spiser ferdiglagede shakes som man får kjøpt på treningsstudioer osv. Da svinger blodsukkeret og jeg blir fort sulten igjen.
Er dette insulin som "moser" næring inn i musklene?
Spørsmålet er hva jeg skal gjøre fremover. Har mest lyst til å ha marginalt lavere fettprosent, men er også lei av at størrelsen ikke endrer seg særlig.
Forøvrig synes jeg nesten det virker som om jeg får mer ut av volumtrening med ganske høy intensitet enn HIT (dc lignende) treningen jeg gjør nå.
Noen som har peiling på dette, eller erfaring? Medisinskfaglige innspill er mest interessant![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat