Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Olympiatoppen

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Olympiatoppen

http://www.dagbladet.no/dinside/2005...mote_id=437482

Svarer på spørsmål fra 1000 fredag 15.07.2005!

Sign med nicket fra FP så ser vi om noen her får svar på spørsmålene sine!

Jeg har stilt spørsmål om:

* 1 eller flere sett for maksimal produktiv trening?
    * Hvorfor de anbefaler plyometrisk trening?
    * Om det er repetisjonsantallet eller belastningtiden som er viktig?

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Spurte om:
    -Kreatin
    -Proteiner
    -Treningssplitter og lengde.

SCP

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg spurte et spørsmål, men jeg tror det klikka. Det kom en blank skjerm etter jeg trykka på "send inn", tror dere det kom igjennom?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    FAEN! Hvordan gjenoppretter jeg det som blir visket ut etter jeg trykker på "tilbake"?

GridIron Barbell

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    ctrl+z mener du..?
    Pain is only an illusion we create to keep us in distance to growing past the future..

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Painless
    ctrl+z mener du..?
    Ctrl+z er å angre, er det ikke det da? Uansett så skrev jeg inn på nytt og det samme skjedde... Hmmm

GridIron Barbell

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Skal vi legge inn et spørsmål om ett emne som har blitt udødeliggjort her. Tenker da på noe om kreatinsprøyter.
    Kunne signert det med Børge Fagerli, eller han Oppheim fyren ifra iform.no

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Det var ikke mye spennende vi fikk vite

Hei

Heisann, jeg har litt problemer med litt overvektig mage, sider rompe og lår. (de vanlige problemene som mange har)
    Jeg lurte på om du hadde noen gode råd for hvordan jeg kan få strammet opp, og det her som jeg har problemer med

Innsendt av: Christine
    Hei Christine
    For å gå ned i kroppsvekt bør du legge opp til lystbetont utholdenhetstrening. Intensiteten bør være lav og du bør trene fra 30-90 minutter. Du bør ikke trene hardere enn at du er motivert til å trene samme økt neste dag. Styrketrening i tillegg er bare en fordel.
    Lykke til

Pella og Mathias

kjøre helt ut

er det bra at en peser seg helt ut i f.eks benk, nesten slik at en ikke klarer å løfte egne armer etterpå?
    Innsendt av: bingo
    Hei Bingo
    Innimellom kan det være lurt å ta seg helt ut, men ikke på hver trening. Kroppsbyggere trener ofte slik.

Pella og Mathias

studio eller ikke

hei!
    er man nødt til å "pumpe" på studio for å trene opp figuren og bli sterk? enkelte ganger kan d rett og slett bli for mye vekter...har dere noen gode forslag til alternativ trening, hvor en kanskje kan trene kondisjon i samme slengen?
    Innsendt av: Espen
    Hei Espen
    I et helsestudio er det lagt godt til rette for styrketrening. Dette er selvfølgelig den mest effektive form for slik trening. Vi har også gitt eksempler på øvelser du kan trene hjemme: Se programmet på Dagbladets nettsider.

Pella og Mathias

Brystkasse

Hei !
    Hva burde jeg gjøre for å få brystkassa til Brad Pitt? Funker push-ups, eller har du noen andre og bedre øvelser på lur?
    Innsendt av: Man-boobs
    Hei Man-boobs
    Synes du kassa til Brad er mål? Sannsynligvis har han trent mye benkpress. Push-ups kan også fungere, men da er det kanskje nødvendig å plassere beina høyere og plassere hendene på forhøyninger (f.eks. 2 klosser) for å gjøre øvelsen tyngre.

Pella og Mathias

Hei!
    Jeg har har oppdaget at man løfter (presser) mer i benkpress hvis man har krum rygg, og hjelper til med ryggen når jeg presser oppover. Kan dette være skadelig for ryggen? Blir man sterkere ved å bruke denne teknikken ( benk med bøy)?

Mvh
    Gorm Bernhard.
    Innsendt av: Gorm B.E.A
    Hei Gorm
    Du løfter mer fordi distansen du løfter stanga reduseres og fordi brystmusklene jobber i sin mest effektive bane. Samtidig vil risikoen for ryggskade øke .

Pella og Mathias

trening uten vekttap

hei.. jeg vil gjerne bli bedre i form, og faa litt muskler. jeg har ikke lett for aa legge paa meg, og holder meg ganske stabil paa vekta. men jeg vil gjerne trene mosjon og styrke, men ikke tape noe vekt. da blir jeg altfor tynn.. noen gode raad hadde vaert toppers.. hilsen silje.
    Innsendt av: silje Evanger
    Hei Silje
    Hvis du ønsker å være i generelt god form og spesielt hvis du ikke vil gå ned i vekt bør styrke være en naturlig del av treningen. Det er umulig for oss å sette opp et program siden vi ikke kjenner deg, men sørg for å trene regelmessig. Trenger du hjelp for å sette opp et treningsprogram bør du kontakte ditt lokale treningsstudio.
    Stå på!

Pella og Mathias

har et belte rundt magen. vil ha det vekk. hva skal jeg gjøre??
    Jeg tipper det har med kosthold og alt det der men drit i det. hvordan skal jeg løpe???
    Innsendt av: tenk ikke på det...
    Hei
    Det høres ut som om du allerede er godt i gang. Når det gjelder muskelvekst er det hardt arbeid over tid som gjelder. Ser at du trener med få reps. Det hadde kanskje vært lurt å variere treningen mer (6-12 reps pr serie).
    Lykke til

Pella og Mathias

Jo-jo trening

Hei

Jeg er vel en av den millionen som trener litt sporadisk. Har alltid planer om å få trent minst en til to dager i uka, men det går ofte noen uker imellom hver økt. Styrketrening er litt tiltak noen ganger.

Har dere noen tips til å gjøre styrketreningen mer interessant?
    Innsendt av: Mann-33
    Hei
    Resultatene av styrketreningen burde vel være god nok grunn til å trene regelmessig. Det viktigste er kontinuitet. Det er også viktig å ikke være for ambisiøs i starten, men starte med et program som ikke tar for lang tid. Har du noen du kan trene sammen med?

Pella og Mathias

Bli sterkere

Jeg trente vekter for et par år siden. Klarte 72 kilo på benkpress, men klarte aldri å forbedre det. Selv om jeg trente ganske mye, både styrke og kondisjon, så ble jeg aldri "sterkere" Hvorfor?
    Innsendt av: Alex
    Det er selvfølgelig vanskelig å svare eksakt på hvorfor når vi ikke kjenner til hva du har trent. Det kan være fordi du ikke har trent med høy nok belastning osv. Det kan også være fordi du har trent mye utholdenhet, som vil gå ut over styrken.
    Ofte blir man stående lenge på et platå, før man plutselig tar et steg videre.
    Stå på.

Pella og Mathias

Sit-Ups

Hei, hva er dn beste måten å få best ut av treningen når du tar sit-ups? Høye Føtter eller Føttene nede på bakken?
    Innsendt av: Vegard Sundgot
    Tradisjonell sit-ups er desverre ikke den beste øvelsen for magen. Hvis du ser på programmet vi har laget for Dagbladet vil du se en sit-ups variant med fokus på stabiliseringskontroll som utført riktig vil gi bedre effekt. Se også artikkelen vi har skrevet om vaskebrett.

Pella og Mathias

Langrenn

Hva vil dere gi meg som tips til langrennstyrketrening??

Hva er supersets?? Jeg bør trene maks 5reps??

Innsendt av: Morten Ask
    Bruk øvelser for spesifikk muskulatur: Hang-ups, roøvelser, tricepøvelser og bråsterk for overkroppen. Varianter (1-bens og 2-bens) av knebøy, step-up, utfall etc.
    Supersets er det å trene 2 øvelser på samme eller nærliggende muskelgrupper samtidig.
    5 reps er fint for å øke maksimalstyrke, men du bør nok trene med flere reps i andre perioder.

Pella og Mathias

raske forandringer

Hvordan bør du trene styrke dersom du vil se forandringer etter kortest mulig tid?
    Innsendt av: Andreas
    Hei Andreas
    Vi regner med du tenker trening for å øke volumet på muskler. Tren regelmessig 1-2 ganger pr muskelgruppe pr uke. Belastning rundt 70-80% av maks (det meste du klarer å løfte 1 gang) og med 6-12 reps pr serie. Husk at kosthold er viktig for optimal muskelvekst.

Pella og Mathias

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Kunne vel ikke svare på mitt engang, sikkert. Maken til drittspørsmål og kvasisvar skal man lete lenge etter. Hvorfor velge ut de letteste spørsmålene? Faen..

Sitat Opprinnelig skrevet av innsender
    Hva er supersets?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pella og Mathias
    Supersets er det å trene 2 øvelser på samme eller nærliggende muskelgrupper samtidig.
    Genial forklaring Hadde de ekstremt dårlig tid eller?

GridIron Barbell

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det der var nesten flaut. Hvorfor kan de ikke prøve i det minste å svare på de litt bedre spørsmålene? Ja-jaa...

"Hei !
    Hva burde jeg gjøre for å få brystkassa til Brad Pitt?"

Skikkelig interessante spørsmål.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Man svarer på det enkleste, og med færrest mulig bokstaver. Slik er det stort sett for alle helseguruer eller treningsguruer på vg/dagbladet, uansett om de er professorer eller hva de er. Når man leser svarene deres får man nærmest inntrykk av at at de er en førsteårsstudent innen hva de ønsker å bli.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Lignende tråder

1. Tech Nutrition's nye Pyruburn
    By Aspartam in forum Kosthold
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 28-11-04, 12:16

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.