Jeg har tenkt å legge inn et par av denne for å trene underarmene litt også fordi jeg trenger mer fylde der
http://www.exrx.net/WeightExercises/...verseCurl.html
Skal jeg bruke rett stang eller preacher curl stang ( slik med ca 20% vinkel)?
Jeg har tenkt å legge inn et par av denne for å trene underarmene litt også fordi jeg trenger mer fylde der
http://www.exrx.net/WeightExercises/...verseCurl.html
Skal jeg bruke rett stang eller preacher curl stang ( slik med ca 20% vinkel)?
Bruke ez-bare'en!
Etter min erfaring er stangen med vinkel best for handleddet. Har sjølv brukt rett stang en periode, men måtte slutten med denne. Handleddet tålte det rett og slett ikkje. Bruker nå omvendt curl i vaier, og har gode resultater med den...handleddet holder også!
Ez-baren skal være mer snill for håndleddene. Men visst håndleddene dine er like rare som mine, så føles det som om Ez-baren gjør ting verre. Jeg holder meg til rett stang selv.
Jeg foretrekker rett stang og kjører gjerne lette vekter
Jeg synes den øvelsen river bedre hvis du setter deg i en preacher benk![]()
Ingen som har underarmene liggende på låra, og bare løfter med håndleddet?
men er ønsket grove underarmer så tror jeg nok øvelser som markløft og andre ryggøvelser bygger like mye underarmer som disse isolasjonsøvelsene.'Personlig så trener jeg aldri underarmer , skal jeg kjøre den hardt nok til at de skal vokse så blir det bare betente sener og dritt.
Sant nok jeg har helt klart best pump i underarmene etter mark. Jeg hakke vært så utrolig nøye på å kjøre isolasjons øvelser på underarmene, men etter jeg begynte med det har de vokst en del.
Merkelig nok så vokser de mest når jeg ikke har dame![]()
Problemet kommer når ryggen blir sterkere enn underarmene, så du må begrense vekta for å kunne klare å holde stanga. Takke seg til drareimer da.
Der kan eg melde meg på...enten armene eller beina som sier stopp i markløften ja...nesten aldri ryggen...alltid litt tipping fremover eller bakover o.l.
Kjipt, fordi da må du ned 10 kg...![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
NK eller andre som kjører rett stang for underarmer innimellom.Opprinnelig skrevet av NK
Hvordan utføre korrekt.. Mellomrom armer?, Heise til hake eller hals? Pause på toppen?
Takk!
Hold overarmene tett inntill sidene, og curl opp til ca. hakehøyde.
Å kjøre chins hengende fra en rett stang og med underhåndsgrep belaster underarmene mye også. Blir veldig støl der når jeg en gang i blant kjører denne øvelsen.
Hvis du stopper i brysthøyde unngår du "hvileperioden" som kommer på toppen. Ikke umulig du kjenner det bedre da.
Opprinnelig skrevet av Knut1
Det som er mest behagelig seff.
Personlig foretrekker jeg rett stang.
Er ikke stanga det kommer ann på, men utførelsen.. !pumping:
Får trent den bra ved markløft. men drareimer er gode å ha etter som ryggen tar mer![]()
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
Når jeg kjører omvendt stangcurl så beveger jeg også i håndleddene samtidig, dvs. det blir en "blanding" av omvendt stangcurl og omvendt underarmscurl. Synes det tar bedre på underarmene da.
Forøvrig bruker jeg rett stang med ca. skulderbredt grep. Og ved å IKKE skyve albuene framover i slutten av bevegelsen unngår man effektivt muligheten for å "slappe av" på toppen. Heller prøv å dra albuene etpar cm bakover i mot slutten av bevegelsen![]()
-Tummen