Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Ønsker større armer... NK,TS, andre veteraner?

Medlem
    Ble medlem
    12-2003

Ønsker større armer... NK,TS, andre veteraner?

Har aldri hatt spess store armer og det er de musklene jeg sliter mest med å få størrelse på. Har trent regelmessig i mange år, men armene vokser ikke nok. har også byttet div program de siste åra.

trener slik som dette nå for tiden. Ser det greit ut, og jeg bør gi det mer tid? Eller bør jeg legge på av rep,sett eller bytte øvelser. Ønsker svar fra noen som har trenet lenge.

Biceps
    3 sett. biceps curl med hantel 10-10-8rep.
    4 sett. biceps curl med preacher curl stang (den med krøll) 10-10-8-8 rep.

Triceps:
    3sett. scullcrusher senke ned til pannen og opp. 10-10-8rep
    4-5sett. preacher curl bak nakke 10-10-8-8rep(http://www.exrx.net/WeightExercises/.../BBTriExt.html)

Grei arm trening??

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Det beste jeg har gjort for størrelsen på armenene mine, er å begynne med DC. Onkel Biceps har ikke noe annet valg enn å vokse, når man curler tiere på 22-24 kg.
    http://www.dingsekongen.no

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Knut1
    Grei arm trening??
    Kommer an på hvordan du trener rygg, bryst og skuldre. Nøkkelen til store biceps ligger i ryggtreningen. For å få store triceps, må du bli sterk i pressøvelser for bryst og skuldre. Kutt heller ned på isolasjonsøvelsene.

H

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Hei.

Jeg trener ikke så mye, men jeg spiller opp til 3-4 timer gitar om dagen, og jeg har ganske store biceps og triceps.

Kansje du skal starte med musikk?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av kunai
    Hei.

Jeg trener ikke så mye, men jeg spiller opp til 3-4 timer gitar om dagen, og jeg har ganske store biceps og triceps.

Kansje du skal starte med musikk?

Ja de fleste byggere med store armer har fått det fra gitar spillingen!

Tror nok du har gjort noe riktig treningsmessig eller mest sannsynlig vært heldig med genene.

NiC
    NiC er aktiv nå
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    hahaha...

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    Det beste jeg har gjort for størrelsen på armenene mine, er å begynne med DC. Onkel Biceps har ikke noe annet valg enn å vokse, når man curler tiere på 22-24 kg.
    Jeg signer den... DC riktig utført får alt til å vokse.

TEAM BODYTECH

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Gener meg her og der.
    Ingen i familien er store i musklaturen.

De gangene jeg trener starter jeg først med 3-4km på romaskina så litt benkpress (50-60kg) så et par øvelser med manualer, rygg og situps.

Kan heller ikke ta for mange kg. det hindrer gitar-spillinga.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av kunai
    Gener meg her og der.
    Ingen i familien er store i musklaturen.

De gangene jeg trener starter jeg først med 3-4km på romaskina så litt benkpress (50-60kg) så et par øvelser med manualer, rygg og situps.

Kan heller ikke ta for mange kg. det hindrer gitar-spillinga.

Hvordan hindrer de gitar spillingen at du løfter for mye?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Blir utrolig stiv i fingrene etter det.
    Klarer ikke like raske solo-løp da. Men det har ikke hatt noe og si for meg.

Jeg synes jeg får den treninga jeg burde få.

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    haha.. seriøst?? gitar ja, det første jeg tenkte var at det var en syk spøk, men jaja..

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg er vel ikke den rette til å spørre når det gjelder armer men jeg kan jo si at min beste framgang fikk jeg ved å endre teknikk på øvelser jeg allerede hadde trent i flere år, samtidig vil jeg si at curl med rett stang og grep bredere enn skulderbredt er en øvelse jeg synes godt om.

den siste perioden armene vokste noe så trente jeg nesten ikke armer i det hele tatt , de bare vokste av rygg og skulder/bryst trening *shrugs*

Mine armer vokser ihvertfall ikke av 5-6reps trening , det må litt høyere reps til om jeg skal trene de direkte.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean01
    haha.. seriøst?? gitar ja, det første jeg tenkte var at det var en syk spøk, men jaja..
    En syk spøk?

Vell, det er ganske krevende for begge armer, underarm og overarm og spille gitar, værtfall viss en spiller litt mere ekstrem musikk. Sjekk ut Jason Becker og Yngwie Malmsteen så skjønner du hva jeg mener.

Medlem KS2004 sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    spiller du mye data eller runker hore mye så får du driiit store underarmer. trust me!

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    ja der er for lite sett og repps der . jeg ligger på biceps 16 sett variert i repps og på tri 16 sett v repps, fungerer meget bra for meg ja. du for prøve litt mer sett og repps.

Medlem laserman sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av mr.x
    ja der er for lite sett og repps der . jeg ligger på biceps 16 sett variert i repps og på tri 16 sett v repps, fungerer meget bra for meg ja. du for prøve litt mer sett og repps.
    Da trener du ikke hardt nok gutt.

Seriøst?
    16 sett på biceps og triceps?

Knut1, nøkkelen er å gjøre den minste mengden trening som du trenger for å vokse og derretter trene det så ofte som mulig med progresjon uten og overtrene. Men i de aller fleste tilfellene er det nok dietten det er noe galt med. Spiser du nok? Nok protein? Nok søvn?

Egentlig trenger du ikke mer en ett sett bare du kjører hardt nok (12-15 reps til failure) . Tren med lang negativ fase og ikke bytt øvelser, kjør heller øvelsen helt til du ikke klarer og øke mer. Tren progressivt med litt mer vekt eller noen flere reps hver trening.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Noen tips;

1. Bytt mellom øvelser slik at du hele tiden sjokkerer kroppen.

2. Bytt mellom smalt og bredt grep for å trene de to bicepshodene (smalt tar den ytterst og omvendt).

3. Rett stang curl og EZ-stang curl bør utføres slik at du fører albuene LITT fremover når du hever stanga (uten å heve skuldrene) og forsøke å treffe i hakegropa med stanga uten at du kommer så nærme at du mister kontakten med biceps. Vanskelig å forklare denne teknikken. Poenget er at med litt utoverføring uten heving med skuldrene og full kontakt med biceps hele tiden (spenn i musklen) så vil du nok få mer ut av øvelsen. Det er også viktig at du ikke bruker så tunge vekter at du begynner å kaste med ryggen eller heve skuldrene. Still deg opp mot en vegg og kjør biceps, på den måten merker du om du begynner å kaste med ryggen eller heve skuldrene.

4. Bruk f.eks spider curl over skråbenk og sittende curl over flatbenk i crossover stativ. Sistnevnte er helt sinnsyk bra for isolasjon av biceps og den fungerer slik at du setter en benk på tvers midt i crossover stativet og fester en pushdown stang nederst i den ene siden på crossoverstativet (kan jo feste oppe og nede i de fleste crossovere). Sett deg godt under benken og hvil armene pa benken, få noen til å strekke pushdown stangen til deg og len deg så langt bakover at armene ligger rett med benken og begynn å curl. Dra pushdown stanga helt opp til nesegropa og ikke tillat den å komme til det punktet hvor kontakten mellom biceps slipper, altså ha alltid spenn i biceps. Om du gjør dette foran et speil vil du se hvordan biceps topper seg perfekt hver gang du gjør en repetisjon. Det kan også være en ide å bytte mellom smalt grep og bredt grep for å trene hele biceps. Når du kommer skikkelig inn i øvelsen kan du også gjøre denne øvelsen med en arm om gangen ved å bruke crossover håndtakene. Det finnes også mange andre superbra øvelser for biceps men jeg klarer rett og slett ikke å forklare dem her. Håper du forstod noe av det jeg beskrev ???

Når det gjelder belastning og biceps så er jeg mest for å bruke en belastning man klarer å håndtere, altså en belastning hvor man ikke må kaste med ryggen eller heve skuldrene. Det er bedre med kontakt enn tyngde når man trener biceps. Har selv sett svære kroppsbyggere trene med 10 og 12 kgs hantler med FULL kontakt fremfor 30-40 kgs hantler med juks.

Lykke til
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    Må si meg enig, Biceps får virkelig fart her

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Større armer
    By kris in forum Trening