Jeg vil gjerne opp i vekt!
Jeg er:
Alder: 15år
Høyde: 182cm
Vekt: 53kg
Har noen noe forslag til treningsprogram får å gå opp i vekt. Trene 3 ganger i uken hadde vært fint. Alle tips og forslag tas hjertelig imot!![]()
Jeg vil gjerne opp i vekt!
Jeg er:
Alder: 15år
Høyde: 182cm
Vekt: 53kg
Har noen noe forslag til treningsprogram får å gå opp i vekt. Trene 3 ganger i uken hadde vært fint. Alle tips og forslag tas hjertelig imot!![]()
Forresten, noen som har noen tips til virkelig god treningsmusikk?

Du trener deg ikke opp i vekt, du spiser deg opp i vekt. Så enkelt er det.
Enklere sagt enn gjort![]()
Bruk musikk som du liker. Helst med litt fart i![]()
Hva slags musikk bruker du da? Har litt problemer med å finne noe med passe fart i, liker det meste![]()
For tiden går det i Pantera på trening.
Som andre sier, du spiser deg opp i vekt.
Første steg, les disse artiklene grundig:
Nybegynnerartikkel om makronæringsstoffer
Viktigheten med proteiner i dietten din!
Rettningslinjer for matinntak.
Etter det er gjort har du en basic kunnskap om hva du skal gjøre i matveien. Så over til trening. Her skal du få et godt fullkropps vekttreningsprogram:
Oppvarming: 5-10min roing i maskin
3 sett Benpress i maskin
2 sett Kabelnedtrekk foran med stang
2 sett Kabelroing (sittende)
1 sett Rygghev
3 sett Benkpress
3 sett Skulderpress (sittende) med hantler eller i maskin
(1 sett Triceps kabelpushdown med stang) - hvis du har tid/gidder
(1 sett Biceps armcurl med hantler) - hvis du har tid/gidder
2 sett Hengende/Liggende benhev for mage
2 sett Situps
Uttøying: 5 min lett/moderat uttøying
***Alle sett har utgangspunkt i 12 repitisjoner, altså ha såpass tunge vekter at du klarer 11-13 repitisjoner,klarer du mer er det for lett og klarer du mindre er det for tunge vekter.
***Dette treningsprogrammet trener du 2-3 ganger uken, med minst 1 hviledag mellom hver økt, eksempelvis trening på mandag,onsdag,fredag og fri resten
Så har du kanskje tenkt litt på kosttilskudd også, så jeg kan gi litt tips der når jeg nå først er igang,slik at du slipper å bli lurt av alskens produkter som lover gull og grønne skoger. Du trenger 3 basis tilskudd:
1. proteinpulver
2.Multivitamin&mineral (uten jern) , ikke noe rimi produkt
3.Essensielle fettsyrer, som f.eks tran,olivenolje,rapsolje
(4. Kreatin)
Du som sikkert har vanskeligheter for å legge på deg kan også trenge et "mass gainer" pulver.
Utenom dette trenger du forsåvdt ikke flere tilskudd, maten er fortsatt viktigst.
Gode tilskudd finner du her: www.norkost.no
Treningsmusikktips: Silverstein, Senses Fail, October fall, Taking back sunday, Funeral for a friend, 2pac,dmx,onyx. Disse er goood shit!
Så nå fikk du litt å lese på, bruk helga til å sette deg inn i det og start friskt på mandag, god helg!![]()
Sist endret av wannabeROCKY; 30-09-05 kl 14:50
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
takk...kunne ikke vært mer takknemlig! dette blir en fin helg![]()
Noen som vet om en øvelse man kan gjøre isteden for benpress? en som bruker de samme musklene ca? takk![]()
Knebøy.Opprinnelig skrevet av Ståle
Men det er viktig at du gjør den riktig for å unngå skader. Så skal du bruke knebøy bør du få en treningsinstruktør på helsestudioet til å vise deg utførelsen. Det var derfor jeg mente at benpress var beste øvelsen for deg som nybegynner, er ikke fullt så lett å pådra seg skader av benpress.
Du kan forøvrig sjekke ut denne siden, står mye bra der, bl.a videosnutter av hvordan du skal utføre øvelsene,hvilke muskler som blir brukt osv.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
takk for linken![]()
takk, takk!hvis jeg trener mandag, onsdag og fredag. Tar en shake à 60g etter trening hver av de dagene. er det lurt av meg å ta en shake à 30g de dagene jeg ikke trener (tirsdag, torsdag og lørdag), eller er det unødvendig? på forhånd takk!
![]()
*Det er når du trener at du bryter ned/ødelegger musklene.Opprinnelig skrevet av Ståle
*Det er når du hviler at musklene bygger seg opp igjen.
Så du bør ha like mye protein hver dag, uansett om det er fridag eller treningsdag.
Kutt ned den 60g shaken etter trening til 2 shaker a 30g. Det holder å ta en 30g shake rett etter trening (sammen med 1-2 banan eller 1-2 små esker rosiner), så tar du heller den andre 30g halvdelen til kvelds eller på et annet valgfritt tidspunkt.
takk for alle råd!![]()

Når du sier opp i vekt.
Hva er viktigst da mere muskler eller muskler og fett ?
Begge deler!
Føler at jeg har fått mange gode råd som har vært mitt i blinkennoen som vet hvordan jeg får fjernet tråden?
Hvorfor fjerne den?Opprinnelig skrevet av Ståle
![]()
Du skal ikke fjerne den, nå ligger den som hjelp for andre som er i samme situasjon som deg.Opprinnelig skrevet av Ståle
![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Okey, burde gå fremoverda.
Jojo...men det virker litt dumt da![]()
startet å spise bra og trene med programmet idagføltes bra
![]()

Og det skal du gjøre fremover også, så kommer resultatene underveis![]()
jess. Får håpe det...
morgenvekten idag var helt ned på 50kg...vi får se hva den er om noen uker![]()

Tar år bli kraftigIkke mye muskler man teoretisk kan legge på ser per år..
Nå, ikke si det. Som nybegynner kan du gaine fryktelig mye de første årene dersom man er villig til å spise og trene bra. Her på forumet er f.eks Forecloseradream et levende bevis på akkurat det.Opprinnelig skrevet av hildrum
For de som har trent i mangfoldige år og allerede gainet en god del muskler blir det vanskeligere og vanskeligere å pakke på seg mer muskler i store mengder per år.