Nå trener jeg 3 ganger i uka.
1. Rygg, bakside ben, legger
2. Bryst, skuldre, biceps
3. Bein,triceps
Hvordan ville du anbefalt å delt opp kroppen over 4 dager ?

Nå trener jeg 3 ganger i uka.
1. Rygg, bakside ben, legger
2. Bryst, skuldre, biceps
3. Bein,triceps
Hvordan ville du anbefalt å delt opp kroppen over 4 dager ?
dag 1: Bryst/triceps
dag 2: Bein
dag 3: Rygg/biceps
dag 4: Skuldre/legger

greit my master men da er mitt nye oppleggOpprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()

nå havna vist dette tema på feil plass ...
Men
Hvor mange sett regner dere per kropps del ?
Har hørt tallet 9?
kjører 9 nå med 6 reps.
Også har folkt sakt til meg at det kan værre lurt å bare bytte ut noen øvelser i det nye programmet slik at det rulerer, ikke alle øvelse blir nye.
Også er det noen som snakker om lett uke ? bær jeg kjøre en lett uke mellom programmer ?
Varier på det, kjør med repetisjoner mellom 8-12 og 3-12 sett, kommer an på størrelsen på muskelgruppen.
Personlig ville jeg ikke anbefalt denne splitten og det pga av en ting! Skuldrene dine blir mer eller mindre trent 3 ganger i uka, og det kan føre til overtrening! Overtrente skuldre som er fylt av melkesyre gjør at resten av treninga på de andre kroppsdelene kommer til å gå dårlig! Kan godt tenkes at dine skuldre tåler å bli trent indirekte og direkte tre ganger i uka, mine gjør ikke det!Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Ville delt opp slik:
Dag 1: Bryst/skuldre/triceps
Dag 2: Bakside lår/legger/mage
Dag 3: Rygg/biceps
Dag 4: Framside lår/(legger?)/intervall cardio
Noe sånt kanskje???
DU kan trygt følge splitten min Hildrum. Du har ikke holdt på lenge nok til at du vil få problemer med overtrening. Og det vil ikke ha noe for seg for deg å dele opp beina ennå, da du antageligvis ikke har helt oppnådd den fulle muskelkontakten som kommer etter en god del år med trening.
¨dag1: bryst\skuldre
dag 2: rygg\mage
dag3: fri
dag4: bein\mage
dag5: biceps\triceps
kjør 3 set og 3 øvelser pr muskelgruppe. Varier antall reps, selv bruker jeg 1 uke med 6-10 og en uke med 4-5.
Konkurrerende utøver i Athletic fitness.
13 plass nm 2004
15 plass stavanger open 2004
fremtidige mål:
topp 10 nm 2006
Jeg har personlig denne varianten på nåværende tidspunkt:
Dag 1: Bryst/skuldre
Dag 2: Rygg/mage
Dag 3: Armer
Dag 4: Bein/mage
Dag 5: Fri
Dag 1: osv...
Funker bra for meg i hvertfall. Trener da 5-6 ganger i uken, og det passer meg utmerket.
Stå på.