Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Oppvarming, isloering og reps

doe
    doe er ikke aktiv
    Medlem doe sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29

Oppvarming, isloering og reps

Har lenge tenkt på å begynne med DC og har nå trent DC i to uker. Dette tror jeg er tingen . Föles på en helt annen måte enn isolerings övelser. Föler en mere pump i musklene, enn utmattelse som fölge av isolering.

Vel, spörsmål:

1. Hvor hardt kjörer dere för det siste settet (det settet som skal slå det rep antallet eller kiloene fra forrige gang)? Jeg har begynt generell oppvarming i ro maskin og lett rygg. Til nå har jeg kjört generell oppvarming til jeg får pump i musklaturen, men har stoppet 3-5 rep för jeg når maks. Venter 1-2 min för jeg begynner på siste settet og holder på til jeg dör...
    Er dette noenlunde i stil med resten av dere som trener DC?

2. Kommer til å savne en del av isoleringsövelsene. Hender det at dere kombinerer?

3. Föler også at 10-12 reps er meste laget. Trenger av og til å ta 1 RM eller 5 RM, bare for å teste og virkelig löfte tungt. Hvordan kombinerer dere dette i DC?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    1. Nei, jeg kjører 5 minutter generell oppvarmin på sykkel. så kjører jeg 3+4 spesifikke set med oppvarming før hver øvelse. men går aldri for pump eller nesten failure. jeg bare varmer opp. Dvs siste settet er 1 rep på 5-10kg mindre en jeg skal trene med.

2. Nei

3. Følger programmet 100%, ellers så er det ikke DC lengre.

doe
    doe er ikke aktiv
    Medlem doe sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    OK. Höres ut som bra måte å varme opp på. Så hvis jeg forstår deg riktig, så trener du aldri med pump i musklene? Höres rart ut, men men...

Lett oppvarming, 1 sett, så hjem. Er dette fordi belastingen er så stor over tid at man ikke får restituert seg nok, dersom man kjörer med pump?

Er vant til å kjöre sett + dropsett. Dette blir helt anderledes. Kan ikke se noen fordeler med å ikke trene med pump. Noen som har svar? Har lest hovedinnleggene om DC her og forstår det slik at man kan kjöre to sett med kort pause mellom. Husker ikke hva dere kaller det. Ett sett til failure, pustepause så et sett til med samme vekter...

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Pump er bare blod og vann som samler seg i muskelen, der har ingen innflytelse på muskelvekst eller styrkevekst.

DC bruker restpauser og static hold. kanskje du skulle lese hele hovedtråden her på forumet for mer utdypende informasjon om DC.

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Enig med MrMuscle i alt han skriver.

Du trenger ikke å trene for pump for å bli større og sterkere. Selv får jeg nesten ingen pumpfølelse på DC, mens jeg blir pumpet så det holder på et tradisjonelt splitt-program. Likevel vokser jeg bedre på DC enn på splitt-program.

11-15 reps rest paused*2 kan f. eks. være 6+3+2=11 reps, og det er tuuungt nok skal jeg love deg. Blir som å trene på 6RM.

Ellers trenger du å lese mer om DC, f. eks. på www.intensemuscle.com - the dogg pound.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

doe
    doe er ikke aktiv
    Medlem doe sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Utrykte meg litt dårlig kanskje. Det var restpause jeg mente. Kunne bare ikke huske hva det het i farta. Er self enig med det med pump. Det jeg mente var at det gir kanskje en indikasjon på at musklene blir trent hardt nok hvis dere skjönner hva jeg mener...

Jeg får bra pump og er helt gåen etter trening med DC, var på ingen måte det jeg mente. Föler bare at kanskje ett sett til failure er litt lite, når det er fult mulig å ta et til med mindre vekter (dropset). Men mener ikke å si at dette er bedre enn DC! Så da er det vel for restitusjonen at man bare trener ett sett til failure...

Skal pröve DC for fullt nå og se hvordan det er... og da mener jeg å fölge prinsippene helt ut! Ville bare ha klarhet.

Så:
    Er det virkelig ingen her som kjörer DC som tar 5 eller färre RM for av og til for å virkelig löfte tungt?? Mener ikke å legge dette inn som en rutine for all del. Men har du en veldig god dag, hender det ikke at dere lesser på med plater og virkelig drar til. Det er jo halve morroa med å trene. Se at kroppen takler det! Er bare det at de inleggene jeg har lest her så virker dere veldig strikte, både med tanke på reps og rene isoleringsövelser... Avviker dere aldri, just for the fun!

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av doe
    Er det virkelig ingen her som kjörer DC som tar 5 eller färre RM for av og til for å virkelig löfte tungt?? Mener ikke å legge dette inn som en rutine for all del. Men har du en veldig god dag, hender det ikke at dere lesser på med plater og virkelig drar til. Det er jo halve morroa med å trene. Se at kroppen takler det! Er bare det at de inleggene jeg har lest her så virker dere veldig strikte, både med tanke på reps og rene isoleringsövelser... Avviker dere aldri, just for the fun!
    Hender jeg maxer en gang iblant - i cruisingen, hehe. (Men det er ikke helt etter boka altså...)

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv er jeg ikke sterk, så jeg har aldri hatt noe glede av maxløft
    Så nei, jeg aviker aldri, det er ikke i min natur, jeg følger ting til punkt og prikke. Visst jeg ikek syns det virker, jeg da finner jeg på noe annet.

Lignende tråder

1. Ørsting på vei...
    By Ørsting in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 2226
    Nyeste innlegg: 08-11-10, 21:36
  2. Kolesterol og fett...
    By Choppe in forum Artikler
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 04-09-08, 09:21
  3. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 15-07-05, 10:15
  4. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm