har noen peiling på det?
har noen peiling på det?
søk på forumet, fins evig mye om d:P
Kjøp en fettprosentmålerklype, finnes på noen apotek og også på noen nettsjapper.
Fett%klype som du får på alle apotek, eller hos fastlegen din.

Hva betyr ossen??![]()
hvordan..Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
har aldri fått somla meg til å kjøpe klyper... hva koster sånne?
push harder - lift more
198 kroner på www.tn.no
Jeg kjøpte meg en badevekt på lefdal i dag som både viser vekt og fettprosent. Herligheten kostet 899 kroner. Bilder av den kan du se HER
Er du fornøyd med badevekta?
Har du sjekket oppgitt fettprosent mot det du finner med ei fettklype? Lurer på å anskaffe ei slik vekt selv, tungvint med fettklype synes jeg. Enklere å bare hoppe på badevekta. Men jeg lurer på nøyaktigheten til noe slikt, at det bare blir en sånn BMI-beregning som sier du er for tjukk utfra alder, høyde og vekt.
Vell....jeg kan ikke komme med noen konkret anbefaling da (ennå). Den skal prøves først. Ifølge manualen måtte den ha "ro og hvile" i et døgn i romtemp. før man prøvde den for første gang. Men etter å ha lest bruksanvisningen så har jeg forventninger.Opprinnelig skrevet av ruffe
Den eneste referansen jeg har er en vekt ute i Nordsjøen. Den vekta stoler jeg helt klart mindre på (den uti havet altså) da den har blitt herpa ei stund av et utall mennesker. Som de sier i maualen. "skal du ha fettprosenten helt nøyaktig, må du oppsøke professjonell hjelp. Det denne derimot gjør, er å gjør en like nøyaktig måling hver gang, og du har muligheten til å se forandring i din fettprosent"
Synes det låter bra jeg![]()
Tja, ingen av apotekene i byen har dem. Bestilte på nett til slutt. 198+gebyrer.Opprinnelig skrevet av Warmachine
Problemet med slike vekter er (ofte) at de ikke klarer å skille mellom vann og fett. Håper din klarer detOpprinnelig skrevet av Nebula
![]()
Ja det er ikke greit å si egentlig (om den klarer det eller ikke). Men jeg vil kunne se forandringen etter hvert. Det er vell det viktigste. Å se at ting enten går opp eller ned, og at det du gjør funker/ikke funker.Opprinnelig skrevet av KillHim.no
Hør med de som jobber der hvor du trener
Venter i spenning, er dette noe å investere i?Nebula: Vell....jeg kan ikke komme med noen konkret anbefaling da (ennå). Den skal prøves først.
:: sb ::
Hmmm....vell....for å si det sånn, så byttet jeg vekta inn pga repeterbarheten ikke var helt tilfredstillende. Følte at jeg måtte ta ca 5 målinger hver gang, for å finne den mest stabile verdien. Vekta viser målinger som er opptill 1,1 % forskjellig. Og når vekta har en feilmargin på 1% i tillegg (ref:manual), så betyr det at målingene kan være opptil 2,1 % feil.Opprinnelig skrevet av ruffe
I mitt tilfelle er det ca 1,76 kg, noe jeg syntes var alt for mye! Så derfor tok jeg vekta tilbake i håp om at det var akkurat den vekta jeg hadde fått som var litt dårlig produsert. Så jeg henta penga mine (899,-) og dro på elkjøp og kjøpte den samme vekta på nytt for 699,-![]()
Så jeg vil ikke anbefale vekta (ennå), og får ikke prøvd den nye før om 14 dager. Vekta er "grei nok", men ikke av de beste jeg har prøvd......