Jeg har litt problemer med å få trena skuldrene skikkelig.
Trenger noen tips til gode øvelser jeg kan kjøre..
Jeg har litt problemer med å få trena skuldrene skikkelig.
Trenger noen tips til gode øvelser jeg kan kjøre..
daniel. prøv på sidehev. en skulder av gangen. så kan du prøve den 'curve'-maskina, hvor du sitter å drar de håndtakene bakover i skulder høyde, også kan du prøve hantelpress (finn en possisjon som passer).
Kjør militærpress først Tungt, deretter side hev. Bakside, vis du ikkje kjører det med f.eks rygg.
arnold press bruker jeg nå.. den syns jeg er konge!
I kneel only to God , I don't see him here
Nå har ikke jeg akkurat verdens råeste skuldre, men jeg kjører følgende:
Hantelpress
Sidehev (med en og en arm)
Fremoverbøyd sidehev
Shrugs
Sidehev i kabel
Shrugs er jo kongeøvelse!![]()
Jeg synes det holder i massevis med militærpress og eventuelt sidehev.
Bakside skuldre får du trent hvis du feks kjører foroverbøydroing eller lignende.
Uteliv, inneliv eller underliv?
Jupp, men det gjør jeg ikke, foroverbøyd roing æltså. Men kanskje liggende kryssdrag river litt der og?
Ja skrev jo eller lignende, jeg synes de fleste foroverbøyde roøvelser tar bra på skuldrene.
Men hvis man ser på baksideskuldre som et problem område vil jeg si det er en fordel å fokusere ekstra på dette området med litt isolasjons øvelser...
Ta en stang og press den over hodet opp og ned igjen.
Så veldig mere trenger du egentlig ikke å gjøre for skuldrene.
Kjenner du det ikke godt i skuldrene etter en ordentlig økt med stanga uansett hva man nå kaller øvelsen så har du da et problem med å få kontakt med muskelen du trener og da er det dermed mer et teknikkproblem enn et type øvelse problem.
Sidehev og fremoverbøyd sidehev før militærpress og pressbaknakke.
Sidehev gjort riktig kan du kjøre flere ganger uken.
En egen skulder-dag kan være en tanke,
xr
:)
Hel enig med mr.X her, har man en skikkelig problem-muskel så burde man ta en egen dag for denne muskelen. Men det kommer jo også ann på hvordan du har trenet den før. har du feks øst på med set så kan jo du prøve som Nk sier(keep it simple).
hmm, hvorfor ta skulderhev på en og en arm?
Mener du får mer igjen av å ta begge opp samtidig...og se deg i speilet så de kommer noenlunde på linje.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Kjører ofte 1-2sett sidehev på andre dager (såfremt at jeg ikke trente skuldrene i forveien). Kjører 1 tungt + 1 dropset på skulderdagen og 1 tungt på 2-3andre dager i uken. Har alltid hatt skuldre som min beste kroppsdel utifra mitt eget syn.
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Jeg bruker sidehev og nakke press og kjører 1-2 sett på hver øvelse. Fant ut av at det funka veldig bra. Kjørte front hev før men syntes ikke den tok veldig godt.
takk for hjelpen![]()
2-3set militærpress i uka, minst 1 til failure med god teknikk.
!!!!Opprinnelig skrevet av overd0se
bump
http://www.thearnoldfans.com/bodybuilding/shoulders.htm
Enda et bilde:
![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
3 sett militærpress, 2 sett hantelpress, 3 sett sidehev (rel. lette vekter, men "gjør det tungt", ta sakte). for bakside skuldre : "roing" fra nedtrekkstativ. vet ikke navne på denne øvelsen men den tar godt=)
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.
3 sett militærpress (uten ryggstøtte)Opprinnelig skrevet av ZtateX
3 sett arnoldpress (med ryggstøtte)
3 sett fronthev (en-og-en arm)
og tilslutt 2-3 sett sidehev (evt samtidig)
(synes dette funker helt ålreit jeg)
min skulder dag starter etter oppvarming slik
skulderpress i smithmaskin
skulderpress med hantler
arnold press
sidehev med kabler
avlsutter økta med "shrugs"
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jeg bruker disse øvelsene:
*Gorillapress i smith/hantler
*Sidehev med hantler/kabel/maskin
*Liggende kabelcrossover for bakre skuldre
*Shrugs, hvis jeg gidder.
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Sånn her ser min nakke/skulderdag ut..
4 Set, Skulderpress med hantler eller militærpress
^ Kjører knalltungt med relativt lange pauser.
3 Set, Front-hev med kabel. (Kjør dropset på det siste settet)
3 Set, Side-hev med hantler (Kjør dropset på det siste settet)
^ Kjører veldig korte pauser og lette vekter.
3 Set Shrugs
3 Set Stående roing.
^ Kjører så tungt jeg kan.. Korte pauser
Dette høres antageligvis veldig mye ut, men det tar meg som regel under en time
å gå igjennom dette. Og skuldra mine har vokst til å bli en av mine beste kroppsdeler.
Bigkay