Trenger noen øvelser som tar bra på ''latsa''! Forslag?
Tar bred nedtrekk nå.
Trenger noen øvelser som tar bra på ''latsa''! Forslag?
Tar bred nedtrekk nå.
keo
Det er vel stort sett ulike nedtrekksøvelser som tar best på lats, alternativt også pullover http://www.exrx.net/WeightExercises/...BPullover.html. Hvilke nedtrekksøvelser man bruker tror jeg ikke har spesielt mye betydning, men for variasjonens del kan man jo variere litt mellom bredt og smalt grep og mellom ulike maskiner.
I tillegg vil også generelle ryggøvelser også hjelpe på med å dytte ut vingene. Her er det ulike ro-øvelser som fungerer bra. Jeg liker fremoverbøyd stangroing fordi det her også aktiveres mange andre muskler. I tillegg er også markløft viktig for å bygge en stor og sterk rygg.
Takk, altitude.
Hollywood: jeg jobber med saken, men for tiden strever jeg med å få til 2 stk med skulderbredt grep, så jeg venter litt med bredt grep der, gitt.ingle:
Man tar best på lats med bredt grep, ikke sant?
keo
foroverbøyd roing i alle varianter.
Clausthaler....
Hva med kabelroing a? Jeg stiller inn høyden på den slik at jeg føler det bra i lat'sa.. Men tørr ikke trene så hardt lat'sa, begynner å se uproposjonalt ut med resten av meg![]()
<3Fitnessfrøken<3
Ja, det er det ingen fare for for min del ihvertfall.Opprinnelig skrevet av wankstarr
![]()
Har du en illustrasjon av kabelroing?
keo
Jeg liker roøvelser godt, særlig fordi hele ryggen blir aktivisert. Fokuserer derfor mest på dette når jeg trener ryggen. Nedtrekk/chins isolerer lats mer og gir mindre aktivisering på resten av ryggmusklene. Det er hvertfall min erfaring og mening.Opprinnelig skrevet av wankstarr
Sittende kabelroing som jeg snakket om, og noen andre øvelser finner du her:Opprinnelig skrevet av *keo*
http://www.iform.no/pub/art.php?id=283
<3Fitnessfrøken<3
Svaret her er enkelt.
Tren masse eks: chins bredere en skulderbredde,Nedtrekk bredere enn skulderbredde.
2 pri. blir bred roing med stang
bred roing i cabel.
smalt nedtrekk i kabel.
Ok, men hvorfor bredt grep ellers, men smalt grep i kabel-nedtrekk?
keo
Bredt overhåndsgrep vil rekruttere mer muskelfibre i lats en i biceps.Opprinnelig skrevet av *keo*
Smalt underhåndsgrep vil gi en bedre strekk i lats selv om biceps vil bli brukt mer. En god blanding er alltid godt.
Ok, visste ikke det var snakk om underhåndsgrep på kabelroing.Opprinnelig skrevet av MrMuscle
keo