Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Øvelser som dekker ALLE magens punkter?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    21

Øvelser som dekker ALLE magens punkter?

Jeg satt og så på "Anatomi" kartet, og så det var flere muskler i magen enn jeg hadde sett for meg. Uansett, poenget mitt:

Hvilke øvelser dekker hele magen? Og hvilke muskler er viktigst?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Zerchersquats
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Zerchersquats
    Ka er det?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av Robbs Vis post
    Jeg satt og så på "Anatomi" kartet, og så det var flere muskler i magen enn jeg hadde sett for meg. Uansett, poenget mitt:

Hvilke øvelser dekker hele magen? Og hvilke muskler er viktigst?
    Høye beinløft hengende i chinsstanga - ingen over, ingen ved siden.
    Beina så høyt opp en kommer! Etterhvert greier du fint å få fotbladene godt over stanga - da snakker vi magejobbing!
    NORKOST - yammi!!!!

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    Høye beinløft hengende i chinsstanga - ingen over, ingen ved siden.
    Beina så høyt opp en kommer! Etterhvert greier du fint å få fotbladene godt over stanga - da snakker vi magejobbing!
    Har ikke den øvelsen fått mye kritikk for å hovedsaklig trene hofteleddsbøyerne?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Fra hengende bein til 90 graders vinkel jobber hoftebøyerene mest, men derfra og opp til taket jobber magen godt Knall øvelse! Den sammen med "planken" er en fin kombinasjon

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Har ikke den øvelsen fått mye kritikk for å hovedsaklig trene hofteleddsbøyerne?
    Dersom en henger helt død med overkroppen og bare hever beina til de er paralellt med gulvet slik mange gjør, så er det klart at hofteleddsbøyerne i stor grad brukes - i tillegg får nok øvre del av magen mindre belastning enn ønskelig. Fordelene kommer først når en går godt over det punktet med beina slik at en må krumme ryggen for å komme høyere.

Min måte å gjøre den på er å holde supinert grep, og bruke hele kroppen for å komme så langt opp som mulig. Den stangen jeg benytter er festet en halvmeter eller så fra taket, og de svarte sålene på skoene har laget flotte spor i det taket . Går en så høyt, så MÅ magen jobbe optimalt. Om en i tillegg får litt trening på hofteleddsbøyere, biceps skuldre, rygg etc er mer å anse som en bonus enn en ulempe i mine øyne!
    Det er en svært tung og krevende øvelse, og med min vekt er 8-12 repper pr sett plenty - slikt blir det mer ruter av enn 15-20 crunches

Det går selvfølgelig fint ann å få fantastisk magemuskulatur av andre øvelser også, men dette er en av de få jeg har vært borti der en virklig kjenner at en har brukt hele mageregionen godt når en er ferdig med treninga.
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Stripie postet poenget mitt mens jeg satt og skreiv svaret mitt gitt.......
    NORKOST - yammi!!!!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Er Høye Benløft en øvelse hvor mykhet spiller inn?

Eller er det bare å kjøre til man klarer å få beina høyt? På mitt gym er det en sånn greie man lener ryggen til og har armene oppå. Et slags sete. Pleier å utføre øvelsen på det setet. Lønner det seg å bare henge i stanga istedet?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baldrick Vis post
    Er Høye Benløft en øvelse hvor mykhet spiller inn?

Eller er det bare å kjøre til man klarer å få beina høyt? På mitt gym er det en sånn greie man lener ryggen til og har armene oppå. Et slags sete. Pleier å utføre øvelsen på det setet. Lønner det seg å bare henge i stanga istedet?
    Mykheten har nok ikke noen betydning

Min mening er at det er bedre å kjøre den hengende. En vil koble inn en del støttemuskulatur da, men en får en friere utførelse som jeg mener er fordelaktig. Dessuten fordrer det større fokus på den negative fasen når en henger etter hendene - ellers får en raskt en voldsom pendelbevegelse, og det skal en jo unngå
    Sist endret av tricepsman; 31-07-07 kl 10:09
    NORKOST - yammi!!!!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg kjører selv hengende beinhev slik. Problemet er at ingen studioer har ennå hengt chins stangen høy nok til at jeg kan henge uten å ta nedi bakken. Eneste gang jeg har sett det var når jeg trente på Pro Gym Drammen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2007
    Alder
    44
    Alle mageøvelser tar alle magens deler. Du kan ikke isolere en enkelt del av magen. Du KAN legge LITT mer fokus på øvre eller nedre del av den rette magemuskel, eller du kan legge litt mer vekt på de skrå bukmuskler ved f.eks å brukesideløft, men alle magens deler er med i større eller mindre grad uansett øvelse. Bruk hodet og kjenn etter hvor du kjenner det, så vet du hvor fokuset er.

Og hva skulle være poenget med å trene enkeltdeler av magen? Kan du tenke deg noen som helst situasjon der du bare bruker en av magemusklene;-)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.