Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Overanalysering

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32

Exclamation Overanalysering

OVERANALYSERING
    av Doggcrapp, oversatt av ambiguous
    © FITNESSPRAT

Jeg ønsker her å skrive om et mønster jeg har observert hos folk jeg trener. De siste to årene har jeg trente ganske så mange på nett, og før det en god del personlig. Jeg har lagt merke til det samme fenomenet; måten klientenes hjerner fungerer på. Når folk forespør meg om å bli trent så er det typisk at de som har høy ”arbeidsmoral” og har tro på et system (om så mitt, westside, 5x5 osv) slik at de jobber og jobber hardt innen dette systemet er de største av de som kommer med forespørsler. Dette er kroppsbyggerne du ser ”på gata”. Store karer som du ser at trener, det finnes ingen tvil om at de er kroppsbyggere/styrkeløftere.

På den andre siden har jeg fått mange forespørsler fra folk som har trent i 5-10 år, og du kunne aldri ha gjettet at de løftet vekter så fremt de ikke insisterer på å fortelle deg om det (og mange gjør akkurat det –LOL). Det felles personlighetstrekket til de fleste av de sistnevnte er at DE OVERTENKER, OVERANALYSERER. De tviler på seg selv, gjør endringer hele tiden, dette programmet denne måneden, et annet program neste måned, og et program fra Flex Magazine den tredje måneden. HVORDAN I HELVETE KAN DU VITE HVA SOM FUNGERER HVIS DU ENDRER DET HVER BIDIGE MÅNED??

Jeg har vist TPC (oversetter: medeier av trueprotein) noen av disse e-mailene på jobb, og han klarte ikke fatte og begripe hvor omfattende dette fenomenet er. I løpet av de siste månedene har jeg hatt et par forespørsler fra karer som har trent i 5-10 år, og når man ser bildene deres så skjønner man at de ville ha dummet seg ut om de faktisk fortalte folk at de drev med kroppsbygging. Begge disse to karene sender meg e-mail hvor de snakker om å stramme biceps på toppen av bicepscurl, de bekymrer seg opp og ned om static holds, ”burde jeg stramme lillefingeren innover for å få en bedre sammentrekning på min omvendte curl?”, ”burde underarmen være parallell med jordas akse på bunnen av en skulderpress?” (du tar poenget). Jeg klikka på en kar, og angret etterpå, men han gjentok hele tiden ”ja, men måten jeg er vant til å gjøre det er…” og ”ja, men jeg har alltid gjort det slik.” Svaret mitt var ”ok, men hvorfor ser du helt jævlig ut hvis din gamle metode funka så bra?”

Ingen vil noen gang få vite hvem folkene bak disse eksemplene var, fordi det er min sak, men jeg vil at de skal lese dette og få det klart for seg! Hvis du dobler, tredobler eller firedobler treningsvektene dine med god og trygg teknikk i løpet av de neste årene, så vil du (med riktig kosthold) kunne doble eller tredoble din nåværende muskelmasse. Hvis du har tenkt å sitte der og overanalysere dette som om det var rakettforskning (og det er det ikke, samme hva mange sier) og bekymre deg om ting som ikke kommer til å bety kilo på kilo med muskelmasse, så kan du skylde på deg selv når du aldri kommer dit du ønsker å nå. Kommer du til å være en lykkelig mann når du er 50 år og ser tilbake mens du tenker: ”Oi dæven, jeg tabba meg ut, jeg klarte aldri å se ut som en kroppsbygger, jeg klarte aldri å oppnå mine mål, jeg klarte aldri å bli dramatisk mye større, og nå er sjansen borte…jeg er for gammel til å ta igjen det tapte” – fordi det er hit mange av dere er på vei hvis dere ikke får skrudd hodet deres på plass.

Jeg legger skylden på mange av muskelmagasinene, som inneholder mange artikler skrevet på vegne av (og ikke av) pro-byggere, samt soloartikler av folk som er 74kg og som aldri klarte å gjøre store forandringer i sin egen fysikk. De prøver å fremstille vektløfting som en stor vanskelig vitenskap (og de hoster opp artiklene sine overfylt med åttestavelsesord mens de leter gjennom synonymordboka for å finne ord som får dem til å fremstå som ekstremt intelligente). For å ta en kjapp tur tilbake til ”Cycles for pennies”: Det absolutt sterkeste du kan bli på samtlige øvelser, sammen med matinntak for å spise deg opp til den nye muskulaturen vil gjøre at du klarer å nå din kropps genetiske grense for muskelmasse.

Har du lyst til å ha noe å bekymre deg for? Bekymre deg for treningsloggboka. Bekymre deg om å unngå skader. Bekymre deg om å ikke gå glipp av måltider. Bekymre deg om på et eller annet vis å bli så sterk som det er absolutt mulig for deg å bli. Jeg snakker ikke om 1RM her. Jeg snakker 9-15 repetisjoner rest-paused. Et monster. En menneskelig gaffeltruck. Jeg føler at jeg trengte dette innlegget for å slippe ut litt damp, fordi TPC så meg forbanna i dag på jobb etter at jeg hadde sittet og svart på e-mails som: ”Dante, burde jeg prøve å isolere den øvre delen av brystmuskelen og holde muskelen strammet på toppen av løftet i fem sekunder?” Hvis du har trent mange år uten å ha lagt på deg noe særlig med muskelmasse så er det siste du trenger å bekymre deg over å holde muskelen strammet – FÅ DEN JÆVLA VEKTA OPP OG SLÅ TRENINGSLOGGBOKA MED STORE VEKTHOPP OPPOVER (og da vil både du og jeg være lykkelige).
    Sist endret av ambiguous; 20-06-05 kl 17:10
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Husk at nå kan dere "legge føringer" på språkbruken min i oversettelsene av DC fremover, så er dere uenig i "måten" jeg skriver på, let me know soon. Jeg har bevisst valgt å bruke det som av enkelte karakteriseres som "stygge ord", om dette kræsjer med forumets regler eller lesernes flest normer/verdier, så kan jeg endre det. Vær nådig med språkbruken min her, dette ble gjort på under 30 minutter!

PS: Vet ærlig talt om DC selv vil bli begeistret for dette om han finner det ut...ssssh! engelen
    Sist endret av ambiguous; 17-06-05 kl 16:53

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Jeg synes du på en søt måte klarer å balansere og tilpasse språkbruken i forhold til de sarteste av oss. Men det er kraftig nok til at vi skjønner poenget.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    genialt, Ambiguous! Kan ikke gi deg karma enda, men det kommer!

Bare si ifra om du trenger hjelp til å oversette, jeg har tid til overs og det er ganske mange artikler som bare venter på å bli norsk.

Btw, vet at Doggcrapp ikke vet hva det er, men kunne du bruke avsnitt og linjeskift? Er litt vanskelig å lese slik det er nå - Alt blir en eneste stor suppe med visdomsord.

Edit: Der ja, vakkert!
    Sist endret av Yngwie; 17-06-05 kl 17:16

Superior newbie Nudz sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST
    genialt, Ambiguous! Kan ikke gi deg karma enda, men det kommer!

Kan ikke gi deg karma endå??

Kjempe bra, you know your dc..
    God, the greatest mack of them all
    ©

Break out of your comfort zone!

Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    ops kan mod slette denne...
    ©

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    "Jeg legger skylden for dette på mange av muskelmagasinene. Mange artikler der er skrevet på vegne av (og ikke av) pro-byggere eller er soloartikler av folk som er 74kg og som aldri klarte å gjøre store forandringer i sin egen fysikk."

..Kanskje slik...?:

"Jeg legger skylden på mange av muskelmagasinene, som inneholder mange artikler skrevet på vegne av (og ikke av) pro-byggere, samt soloartikler av folk som er 74kg og som aldri klarte å gjøre store forandringer i sin egen fysikk."

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST
    "Jeg legger skylden for dette på mange av muskelmagasinene. Mange artikler der er skrevet på vegne av (og ikke av) pro-byggere eller er soloartikler av folk som er 74kg og som aldri klarte å gjøre store forandringer i sin egen fysikk."

..Kanskje slik...?:

"Jeg legger skylden på mange av muskelmagasinene, som inneholder mange artikler skrevet på vegne av (og ikke av) pro-byggere, samt soloartikler av folk som er 74kg og som aldri klarte å gjøre store forandringer i sin egen fysikk."
    Enig, oppdatering utført.

Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Hva er rykte til? eller Karma som det kalles?
    Lyst på karma..

Edit: jeg har jo ryktepoeng karma..
    hvor mange får man pr trykk?
    Ånei jeg fikk rødt karma det var ikke noe gøy..
    Sist endret av Nudz; 19-06-05 kl 20:14
    ©

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.