Lurer på om det er noen som har et bra opplegg på biceps og triceps. Har trent litt under ett år, men føler som sikkert mange andre at overarmene ikke er store nok.. Hørt om noe som heter "bicepspyramide", er dette noe som funker bra?
Lurer på om det er noen som har et bra opplegg på biceps og triceps. Har trent litt under ett år, men føler som sikkert mange andre at overarmene ikke er store nok.. Hørt om noe som heter "bicepspyramide", er dette noe som funker bra?
<3Fitnessfrøken<3
Hvordan trener du de nå da?
Trener for det meste med manualer.. varmer opp først med 8kg. Så tar jeg 14x12kg. så 10x14kg, så 8x16kg, så 4x18kg. (på hver hånd). Tror det er hammer curl øvelser jeg gjør. Tar også noe lignende hammer curl, bare at jeg vrir hånden..(husker ikke hva det heter..)
trener også noe med sånn nedtrekks maskin...
<3Fitnessfrøken<3
Hadde jeg vert deg ville jeg økt anntall sett til 6-8 stk...
Feks:
Stående Curl m/stang (3greps) 3sett
Precher Curl manual 2-3 sett
Hammer curl 2-3sett
Noe jeg har erfart siden jeg begynte å trene er å bytte litt på øvelser for å sjokkere musklene.
Man sjokkerer ikke musklene ved å bytte øvelser.
Nå har du egentlig bare et arbeidssett. Øk til flere. Kjør mindre oppvarming.
Hvordan ser resten av programmet ut? Er de sliten etter at du har trent rygg?
----HVOR ER TRICEPS ØVELSENE DINE ??
som du kanskje vet, så er triceps størsteparten av overarmen.
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
klart du sjokerer musklene ved å bytte øvelser. Du treffer da fra forskjllige vinkler, å gjør andre bevegelser.....
For å diskutere så må vi kanskje si hva vi definerer som å sjokkere musklene.
Jeg kaller det å sjokke en muskel, hvis jeg gir den uvandt belastning. Og da prater vi enorm belastning. Da sjokkerer man musklen. Den er ikke vandt med en slik vekt.
En muskel vet ikke forskjell på øvelsene.
Har veldig liten tro på at hvis man f.eks lar benkpress stanga gå 2cm opp vil sjokkere noe som helst, annet enn at den treffer litt annerledes, noe som kan gjøre deg litt lengre støl, siden du ikke har trent i den vinklen før.
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
hehe..sorry glemte å si triceps øvelsene.. Problemet er at jeg ikke vet hva det heter. Sitter på en skrå benk, har smalt grep på stanga og løfter den fra bak hodet og opp.. Bruker å varme opp med 15kilos stang, så øker jeg til 22,5kg.. så tar jeg tre sett på 25kg..av og til tar jeg en avsluttende gang med 30kg.. ellers bruker jeg og ta sånn at man har den ene foten litt lengre frem enn den andre, og trekker ned en stang på et apparat med smalt grep. Her tar jeg 2 sett med 22,5kg og 2 sett med 30kg.. utenom dette trenes triceps på maskiner som er for flere muskel grupper som f.eks bryst og triceps, eller skuldre og triceps.. Hardway: hvis det var meg du spurte om jeg ble sliten i ryggen, så blir jeg sjelden det..
<3Fitnessfrøken<3
Og hva er precher curl?
<3Fitnessfrøken<3
Her ser du Preacher curl...
http://www.exrx.net/WeightExercises/...acherCurl.html
Trener du bare hammercurl?
Dette er jeg helt enig i, og det oppnår man ved å bytte øvelser.Opprinnelig skrevet av Hardway
Hvis man til vanlig trener nedpress i kabel, så er belastningen tyngst når vinkelen i albuen er i 90 grader.. Dvs. mitt i bevegelsesbanen.. ( vektarm prinsipp )
Hvis man deretter, etter en liten stund, bytter ut nedpress med kickback, så er belastningen tyngst når man har utstrekt arm (full konsentrisk kontraksjon), og minst belastning ( null belastning ) når armen er i samme stilling som i nedpress..
Dette vil gi et sjokk, da belastningen for muskelen er helt annerledes...
IMHO
- Sep
Men hvis han vil ha masse i overarmen er vel øvelser som smal benk, franskpress, dips og omvent grep smal benk de beste på tricepen og på bicep er det stang curl, skrå hantel curl og hantel curl..
en kan ikke holde på med forme øvelser som konsentrasjons curl og kickback når en skal ha masse...
Vil man ha masse, så bør man egentlig trene muskelen fra alle vinkler. Men det kan man begynne med når man har fått litt erfaring under beltet.Opprinnelig skrevet av Big Boy
Masse = metabolsk stress = høy rep.
Styrke = mekanisk stress = lav rep.
Generelt sett. Men når masse øker, da øker jo også styrken, så dette flyter veldig inn i hverandre.
Er generelt sett store øvelser som gir bra masse, som du nevner. Men er man avansert ( mye erfaring ) kan man begynne å angripe fra forskjellige vinkler.
- Sep
Er enig med Badboy her.. Og synes du bør lese dette utdraget fra boka brawn.
Skrå hantel curl? Dvs at man holder armen ut?