Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Overarmene

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25

Question Overarmene

Lurer på om det er noen som har et bra opplegg på biceps og triceps. Har trent litt under ett år, men føler som sikkert mange andre at overarmene ikke er store nok.. Hørt om noe som heter "bicepspyramide", er dette noe som funker bra?
    <3Fitnessfrøken<3

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Hvordan trener du de nå da?

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Trener for det meste med manualer.. varmer opp først med 8kg. Så tar jeg 14x12kg. så 10x14kg, så 8x16kg, så 4x18kg. (på hver hånd). Tror det er hammer curl øvelser jeg gjør. Tar også noe lignende hammer curl, bare at jeg vrir hånden..(husker ikke hva det heter..)
    trener også noe med sånn nedtrekks maskin...
    <3Fitnessfrøken<3

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Hadde jeg vert deg ville jeg økt anntall sett til 6-8 stk...

Feks:
    Stående Curl m/stang (3greps) 3sett
    Precher Curl manual 2-3 sett
    Hammer curl 2-3sett

Noe jeg har erfart siden jeg begynte å trene er å bytte litt på øvelser for å sjokkere musklene.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Man sjokkerer ikke musklene ved å bytte øvelser.

Nå har du egentlig bare et arbeidssett. Øk til flere. Kjør mindre oppvarming.

Hvordan ser resten av programmet ut? Er de sliten etter at du har trent rygg?

----HVOR ER TRICEPS ØVELSENE DINE ??

som du kanskje vet, så er triceps størsteparten av overarmen.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    klart du sjokerer musklene ved å bytte øvelser. Du treffer da fra forskjllige vinkler, å gjør andre bevegelser.....

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    For å diskutere så må vi kanskje si hva vi definerer som å sjokkere musklene.

Jeg kaller det å sjokke en muskel, hvis jeg gir den uvandt belastning. Og da prater vi enorm belastning. Da sjokkerer man musklen. Den er ikke vandt med en slik vekt.

En muskel vet ikke forskjell på øvelsene.

Har veldig liten tro på at hvis man f.eks lar benkpress stanga gå 2cm opp vil sjokkere noe som helst, annet enn at den treffer litt annerledes, noe som kan gjøre deg litt lengre støl, siden du ikke har trent i den vinklen før.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    hehe..sorry glemte å si triceps øvelsene.. Problemet er at jeg ikke vet hva det heter. Sitter på en skrå benk, har smalt grep på stanga og løfter den fra bak hodet og opp.. Bruker å varme opp med 15kilos stang, så øker jeg til 22,5kg.. så tar jeg tre sett på 25kg..av og til tar jeg en avsluttende gang med 30kg.. ellers bruker jeg og ta sånn at man har den ene foten litt lengre frem enn den andre, og trekker ned en stang på et apparat med smalt grep. Her tar jeg 2 sett med 22,5kg og 2 sett med 30kg.. utenom dette trenes triceps på maskiner som er for flere muskel grupper som f.eks bryst og triceps, eller skuldre og triceps.. Hardway: hvis det var meg du spurte om jeg ble sliten i ryggen, så blir jeg sjelden det..
    <3Fitnessfrøken<3

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Og hva er precher curl?
    <3Fitnessfrøken<3

Banned
    Ble medlem
    03-2004

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Trener du bare hammercurl?

Ferie Septimus sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway
    For å diskutere så må vi kanskje si hva vi definerer som å sjokkere musklene.

Jeg kaller det å sjokke en muskel, hvis jeg gir den uvandt belastning. Og da prater vi enorm belastning. Da sjokkerer man musklen. Den er ikke vandt med en slik vekt.
    Dette er jeg helt enig i, og det oppnår man ved å bytte øvelser.

Hvis man til vanlig trener nedpress i kabel, så er belastningen tyngst når vinkelen i albuen er i 90 grader.. Dvs. mitt i bevegelsesbanen.. ( vektarm prinsipp )

Hvis man deretter, etter en liten stund, bytter ut nedpress med kickback, så er belastningen tyngst når man har utstrekt arm (full konsentrisk kontraksjon), og minst belastning ( null belastning ) når armen er i samme stilling som i nedpress..

Dette vil gi et sjokk, da belastningen for muskelen er helt annerledes...

IMHO

- Sep

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Men hvis han vil ha masse i overarmen er vel øvelser som smal benk, franskpress, dips og omvent grep smal benk de beste på tricepen og på bicep er det stang curl, skrå hantel curl og hantel curl..

en kan ikke holde på med forme øvelser som konsentrasjons curl og kickback når en skal ha masse...

TEAM BODYTECH

Ferie Septimus sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Men hvis han vil ha masse i overarmen er vel øvelser som smal benk, franskpress, dips og omvent grep smal benk de beste på tricepen og på bicep er det stang curl, skrå hantel curl og hantel curl..

en kan ikke holde på med forme øvelser som konsentrasjons curl og kickback når en skal ha masse...
    Vil man ha masse, så bør man egentlig trene muskelen fra alle vinkler. Men det kan man begynne med når man har fått litt erfaring under beltet.

Masse = metabolsk stress = høy rep.
    Styrke = mekanisk stress = lav rep.

Generelt sett. Men når masse øker, da øker jo også styrken, så dette flyter veldig inn i hverandre.

Er generelt sett store øvelser som gir bra masse, som du nevner. Men er man avansert ( mye erfaring ) kan man begynne å angripe fra forskjellige vinkler.

- Sep

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Er enig med Badboy her.. Og synes du bør lese dette utdraget fra boka brawn.
    Vedlagte filer Vedlagte filer

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Skrå hantel curl? Dvs at man holder armen ut?

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Er enig med Badboy her.. Og synes du bør lese dette utdraget fra boka brawn.
    Hmmm... EG heter no Big Boy :flame:

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Skrå hantel curl? Dvs at man holder armen ut?
    Hantel Curl liggende på en skrå benk

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Septimus
    Vil man ha masse, så bør man egentlig trene muskelen fra alle vinkler. Men det kan man begynne med når man har fått litt erfaring under beltet.

Masse = metabolsk stress = høy rep.
    Styrke = mekanisk stress = lav rep.

Generelt sett. Men når masse øker, da øker jo også styrken, så dette flyter veldig inn i hverandre.

Er generelt sett store øvelser som gir bra masse, som du nevner. Men er man avansert ( mye erfaring ) kan man begynne å angripe fra forskjellige vinkler.

- Sep
    En trenger ikke det det er nok med en øvelse per økt men en bør bytte øvelse fra gang til gang for og ikke stangere og holde både muskel- og styrkevekst på et høyt nivå, dvs øke med minimum en rep per gang...
    (hentet fra DC)

TEAM BODYTECH

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.