Hvordan vet man om man har overtrent?
Hvordan vet man om man har overtrent?
schåål
Hva mener du med har overtrent?
Overtrening er mer en tilstand man er i, mna kan bli overtrent av for mye trening. Symptomene på dette er bla
der
- utmattet
- får ikke sove
- grinete
- vondt her og
-Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-
Det er et spørsmål jeg ivertfal vil svare ja på uten tvil.
Hvis man ikke vet hvordan det er å være overtrent, hvordan skal man da vite at man er det om man blir det.
Har litt erfaring med overtrening selv, men på et tidspunkt viste jeg ikke engang at overtrening var noe man kunne gjøre.
Når man spiser for dårlig ,hviler for dårlig,og trener mer enn det kroppen har av energi ,overskudd og næring så blir man noen ganger overtrent .
Nedsatt immunforsvar, tretthet etc ,etc . Man skal ikke presse for hardt!
Man gjør noe galt hvis man mistenker overtrening og at man er sliten og ikke pigg.
Ta en pause og juster alt du tror kan være galt hvis du mistenker ovetrening
Nå kan ikke dette være tilfelle for deg enda vil jeg tro ,men generelt så er det dette jeg vet om problemstillingen.
Mat av byggerkvalitet med plenty vitamin/mineral og en riktig fordeling av næringstoffer og hvile + en bra fordelig av økter skal sikre at man ikke overtrenes.![]()
Litt rotetete formulert ,men håper det holder .
Sindre hvis du synes nå at det er tungt så har det noe med at du skrev du vil trene 5 dager i uken og fortsatt spiser Nugatti og fjasemat ,men det gjør du vel ikke?![]()