Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: øvre del av triceps

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

øvre del av triceps

hvordan kan man trene den delen av triceps som ligger opp mot skuldra.
    Skulle gjerne fått fram et skille mellom triceps og skulder der... regner med at det går litt på baksiden av skuldrene også?

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Push down med tau. Og dips over to benker med vekter på som oppvarming.

Prøv det du! :P

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    overhead extension med stang ellr manual og smal benk dreper alle hodene!

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Smalbenk er en oppvarmingsøvelse for triceps, den isolerer ikke, og er altfor generell. Vedkommende ville treffe øverste del av triceps... :-?

overhead extension er en kanonøvelse. Kan dessverre ikke sjøl, da jeg er så stiv at det er helt for jævlig.....får ikke albuene over hodet om jeg selv får hjelp! :P

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Hvordan er overhead extension?
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

XxL
    XxL er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html
    A good friend will bail you out of jail
    A best friend will be sitting next to you saying "that was fuc*ing awesome!!!"

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Anbefaler såkalte "scott extensions", var vel sikkert godeste larry scott som satte navn på dem.

Det er tricepspress med tau i fra øverste trinse hvor man utfører et såkalt "innkast".Skjønner? hehe Superset denne med strakarms pushdowns og du er støl i ei uke etterpå.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Smal benk er en "generell" øvelse? Det er en såkalt "mass builder". Du skal IKKE bare kjøre isolasjonsøvelser. Visst du ikke mener det er en god triceps øvelse så kjører du den ikke rett.

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Han spurte om en isolasjons øvelse da mrmuscle i og med at han ville treffe øverst på triceps....

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er ikke behov for isolasjons øvelse for å treffe der.
    Bedre å bruke store massive øvelser mest mulig.
    Og ikke begynne med isolasjonsøvelser før massen er der.

Medlem
    Ble medlem
    07-2002
    Egentlig, så kommer det vel mest ann på hvor mye masse man har for å kunne se skillet mellom deltoid og tri best mulig. Ville nok bare prøvd og bygge mer og deffe etter hvert, så kommer det. Smal benk er en genial øvelse for masse på tri samt smal dips med vekt.

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Mr Muscle: Han spør etter en øvelse som tar mest mulig på en spesifik del av triceps, det har han fått noen eksempler på nå.

Man kan si at det i utgangspunktet ikke er behov for noen isolasjonsøvelse for å treffe den spesifike delen av muskelen, men hvis utøveren føler for å prøve å treffe denne muskelen mest mulig så la ham for all del gjøre d

Som du også har sagt tidligere så må man prøve og feile, ingen er like. Kanskje fungerer det for han,kanskje ikke. I allefall vil han lære av det. Jeg mener vi må passe oss for å være for konsekvente med å si at det som virker for oss virker for alle. Det finnes ikke noe fasit svar. Har sett noen bygge ufattelige triceps uten å trene dem direkte mens andre har slitt livet av seg med dips,extensions og det ene og det andre uten å være i nærheten.

:8)

Angående smal benk, så har jeg 100 andre øvelser jeg vil velge som base til triceps fremfor den.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Smal benk i smith er goooo øvelse for min triceps

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Enig med det du sier Hightower. Men utifra mine erfaringer så kan jeg si at visst jeg kunne begynt på nytt, så ville ikke jeg begynt med isolasjons øvelser på slike små muskler før jeg hadde trent i 5-6 år. Hadde konsentrert meg om store flerleddsøvelser.

Men desverre så kan man ikke skru tiden tilbake.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2003
    min favorittøvelse for å bygge masse på triceps er nedpress, den tar godt på hele muskelen, alle tre hodene.
    Blood & Guts

Medlem siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    31
    I tillegg til å bygge triceps, og biceps, må u bygge delta, spesielt ytre gir deg det skillet du er ute etter...men for all del, tren også fremre og bakre delta..
    -Smil til hantlene, og hantlene smiler til deg! :)

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hightower
    Anbefaler såkalte "scott extensions", var vel sikkert godeste larry scott som satte navn på dem.

Det er tricepspress med tau i fra øverste trinse hvor man utfører et såkalt "innkast".Skjønner? hehe Superset denne med strakarms pushdowns og du er støl i ei uke etterpå.
    Testa de ut på forrige tricepsøkt. kjente det godt, på der og da, og dagen etter

tenker jeg hiver inn denne øvelsen på mitt neste program, som jeg begynner med i neste uke.

Super øvelse!!

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    dips er flott
    push harder - lift more

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    min favorittøvelse for å bygge masse på triceps er nedpress, den tar godt på hele muskelen, alle tre hodene.
    word.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.