Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Øvrebryst

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2002

Øvrebryst

Jeg tenkte å kjøre decline å dips på bryst i dag..men jeg vet ikke hvor mange sett jeg burde ha? Hva andre øvelser burde jeg ha? å hvor mange sett?satser mest på øvre bryst..har lyst att kassa skal gå likt me skuldrene..irriterer meg noe sinnsykt att skuldrene stikker lengre ut en kassa :x

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    3x10 ?

Medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Noen må nå kunne hjelpa personen da
    Trenger også og få brystkassen meir utover på øvredelen av bryste
    forward!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Antall sett og øvelser er jo basert på person til person, energi lagre osv..

Foreslår:

Stående kabelflyes: 3x10
    Skråbenk hantler: 3x10
    Declinded smith: 3x10
    Liggende flyes hantler: 2x10

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    vil ikke akkurat anbefale han skråbenk hantler når han har problemer med utstående skuldre i forhold til bryst, det vil bare gjøre det verre

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Diezel
    vil ikke akkurat anbefale han skråbenk hantler når han har problemer med utstående skuldre i forhold til bryst, det vil bare gjøre det verre
    Klem skulderene/bladene godt sammen bak på benken, og jeg ser ingen problemer i dette :P :P

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Forslag:
    Decline benk (smith eller fristang) 4 x 10
    Dips 4 x 10
    Cable crossovers 2 x 10
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Trur eg går får gunnar sitt forslag
    forward!

Medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Decline Benk er det benkpress, men du ligger nedover? me beina på det øverste punkte ?

Omvendt av skråbenk?
    forward!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Øhhh ja..

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBDeclineBenchPress.html

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Tusen takk=) Tror jeg satser på Gunnar sitt forslag!=)

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Brystet er to muskler. Pectoralis minor og Pectoralis major. Pectoralis Major er den muskelen en trener (mest), når en trener bryst. Pectoralis musklen består av to hoder. Pectoralis Major Clavicular strekker seg i fra sitt muskel feste på Claviclebenet (Kragebenet) og bort til det andre muskel feste, rett under skulderen. Og Pectoralis Major Sternal strekker seg i sitt feste på Sternumbenet og strekker seg til det samme festet rett under skulderen. Litt vanskelig å forklare, men prøv å forestille deg det.

Jeg er av den oppfattningen at begge hodenen blir trent like mye ved f.eks. en benkpress øvelse. Men om en skal issolere det øverste hodet (om mulig), så ville jeg nok prøvd flyes på skråbenk, og fokusert mentalt på å bruke det øverste hodet. Om det virker, aner jeg ikke!

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    husker gunnar sa at det ikke var noe som hette øvre del og nedre del av brystet, men det må være feil for hvis du fks ser på en krabbe variant av en most musculare så ser du fks på franco at han har et tydelig skille mellom øvre og nedre bryst.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html

LES!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Deviant - Jeg er også ganske enig i det Gunnar sier om at brystet bare er en muskel, men den har nå en gang disse to hodene. Du har rett i det at en tydelig kan se skillet hos Franco. Men jeg tror dette er litt genetisk bestemt egentlig. Men du kan vel kanskje sammenlikne det med magemusklene. Selv om du har en sixpack, så har du ikke 6 muskler. Om du skjønner? Tren benkpress og basisøvelser som dekker hele brystet, da kommer du best ut av det.

Forecloser - Den siden der er top notch, men jeg er ikke så sikker på om en skal sluke alt rått.* Det ser kanskje pent ut på papiret, at ved å trene incline bench så vil en trene det øverste hodet av bryst muskelen. Men jeg tror nok den vil bruke anterior-deltoideus en del mer enn ved vanelig benk.

Men husk det B, Tric og dem sier. At det ikke er nødvendig å penpusse på masse som ikke er der. Det skjønte jeg alt for sent. :-)

* sluk heller ikke alt jeg sier rått.. (-;

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    Deviant - Jeg er også ganske enig i det Gunnar sier om at brystet bare er en muskel, men den har nå en gang disse to hodene. Du har rett i det at en tydelig kan se skillet hos Franco. Men jeg tror dette er litt genetisk bestemt egentlig. Men du kan vel kanskje sammenlikne det med magemusklene. Selv om du har en sixpack, så har du ikke 6 muskler. Om du skjønner? Tren benkpress og basisøvelser som dekker hele brystet, da kommer du best ut av det.

Forecloser - Den siden der er top notch, men jeg er ikke så sikker på om en skal sluke alt rått.* Det ser kanskje pent ut på papiret, at ved å trene incline bench så vil en trene det øverste hodet av bryst muskelen. Men jeg tror nok den vil bruke anterior-deltoideus en del mer enn ved vanelig benk.

Men husk det B, Tric og dem sier. At det ikke er nødvendig å penpusse på masse som ikke er der. Det skjønte jeg alt for sent. :-)

* sluk heller ikke alt jeg sier rått.. (-;

Hehe, utfører du øvelser korrekt skal det ta best på det hodet den hører til. Nå er jeg ingen ekspert på dette, så ta det med en klype salt

Uansett, du har helt rett i at man skal ikke spesifisere på masse som ikke er der, du kan fint greie å trene 4-5år uten å tenke så mye på det.. bare sørg for å variere i banen ( flat, skrå, omvent ) for variantens faktor.

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Øhh gutter, nå tuller dere her - jeg har aldri sagt at det ikke finnes noen øvre del av brystmuskelen! For det gjør det selvsagt, det kan jo alle se. Jeg sier bare at du kan ikke isolere denne fra resten av brystet, og du vil IKKE trene den øvre delen bedre ved å kjøre skrå øvelser. Heller motsatt, decline funker bedre for øvre bryst. Ved å trene pec minor KAN man skape litt ekstra kosmetisk effekt i øvre brystparti, men denne er relativt vanskelig å trene, og du gjør det ihvertfall ikke gjennom pressøvelser.
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    da har jeg misforstått. sorry

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    min erfaring er at dips KNUSER fremre skuldre.. men det er nok en utførelses sak..

xr
    :)

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    hehe
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.