Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: På tredemølla idag....

Medlem Skvaldre sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    35

På tredemølla idag....

Etter ei knall økt med vekter idag, hoppa jeg på tredemølla og tenkte å bruke 20 minutter på å svi av litt fett. Jeg var rimelig sliten etter tung vektrening og etter 5 minutters småjogging kjente jeg meg helt tom for energi - så jeg tenkte "jaja - får prøve 5 minutter til så gir jeg meg. Men når jeg nærmet med 10 minutter så sa det pang og jeg hadde dødsmye energi og fikk nesten lyst til å doble farta. Endte med å jogge i 30 min. Hva skjedde egentlig - gikk jeg tom for karbohydrater(glygogen?) som energi og begynte å brenne fett - og plutselig hadde kroppen masse tilgjengelig brensel? Kjentes ut som jeg kunne løpe et par maraton på rappen...

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Skvaldre
    Hva skjedde egentlig - gikk jeg tom for karbohydrater(glygogen?) som energi og begynte å brenne fett - og plutselig hadde kroppen masse tilgjengelig brensel? ...
    Nei. Vet ikke.
    http://www.dingsekongen.no

Medlem levrone sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    27
    Kanskje det mentale ?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2005
    kanskje den begynte å brenne muskler?

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av muskelbunt
    Utdyp gjerne hvorfor du tror den kansje begynte å brenne muskler. Og hvilken innvirkning dette i såfall skulle ha på trøkken.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Medlem Skvaldre sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av muskelbunt

Hva er riktig - brenner kroppen fett eller muskler ved kardio etter vektløfting? Håper og tror den brenner mest fett !Hva mener dere lærde her?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Har så vidt jeg har registret vært diskutert på noen andre forum siste dagene, hvor blant annet mrmuscle hadde noen innlegg og konklusjonen der var att det var bare positivt med 20-45 min kardio etter styrken.. Selv kjører jeg det hvis jeg ikke har morgenkardio.
    Merker også selv at jeg etter slow start får mere å gi utover i kardioøkten. når jeg sykler å så starter jeg med 75-80 rpm og synes det er mer en nok, men øker automatisk til opp i mot 95-105 rpm på slutten av halvtimen og synes det er lettere selv om jeg har samme belasting..

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Skvaldre
    Hva er riktig - brenner kroppen fett eller muskler ved kardio etter vektløfting? Håper og tror den brenner mest fett !Hva mener dere lærde her?
    Det kommer jo an på både intensitet og hvordan det står til med muskelglykogenet ditt. Kjører du høy intensitet med tomme glykogenlagre vil kroppen skille ut kortisol og brenne muskler for å få energi til å gjennomføre aktiviteten. Kjører du derimot lav intensitet vil kroppen til å begynne med bruke fra glykogenlagrene (om det er noe der) for så å gå over til å brenne fett siden intensiteten er såpass lav og man trenger ikke energien så kjapt som man gjør ved høy intensitet.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2005
    tror muskler forbrennes enklere enn fett

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Om du brenner karbohydrat eller fett kommer ann på intensiteten i den kardiovaskulære treningen. Høy intensitet = Karbohydrat brenning, Lav intensitet(over lengre tid) = Fett brenning.
    Styrketrening er høy intensitet dvs du brenner karbohydrat, derfor er det viktig å fylle på igjen med raske karb etter en styrkeøkt.
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Coleman. Dersom man kjører lav intensitet så brenner man i hovedsak fett før karbo. Men så er det jo ikke enten eller, du bruker jo litt av begge.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    du forbrenner fett med middels inntensitet etter trening, men ikke hold på for lenge eller kjør for hardt.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Men dere som gjør kardio rett etter en styrkeøkt, venter dere med pwo drinken til etter kardioen?
    Jeg mener, det er jo en grunn til at man skal kjøre på med raske karbs RETT etter styrketrening..
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg tar den etterpå, men det er egentlig bare fordi jeg ikke gidder gå i garderoben, og tror ikke det har så veldig mye å si på mitt nivå..

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg kjører så si alltid styrketreningen etter kardio (dvs sparring eller annet kampsport/selvforsvarstrening).
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman
    Det kommer jo an på både intensitet og hvordan det står til med muskelglykogenet ditt. Kjører du høy intensitet med tomme glykogenlagre vil kroppen skille ut kortisol og brenne muskler for å få energi til å gjennomføre aktiviteten. Kjører du derimot lav intensitet vil kroppen til å begynne med bruke fra glykogenlagrene (om det er noe der) for så å gå over til å brenne fett siden intensiteten er såpass lav og man trenger ikke energien så kjapt som man gjør ved høy intensitet.
    Høy intensitet uten glykogen er strengt tatt umulig. Uansett vil ikke glykogenlagrene være i nærheten av å være tomme etter kun en trening.
    http://www.dingsekongen.no

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Trikset hvis man skal tømme glykogenlagrene er mange sett, korte pauser, og mange repetisjoner. Det er også viktig å ikke presse sentralnervesystemet for mye ved å kjøre opp i mot failure. Ved å trene slik vil man heller ikke bryte ned for mye muskelmasse og effekten av kardiotreningen din vil da øke (bedre fettmobilisering/oksidering)
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Det skal litt til for å "tømme" glykogenlagrene i kroppen.. Da skal du trene hardt.

Lignende tråder

1. Svar: 22
    Nyeste innlegg: 28-03-07, 21:16
  2. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  3. Tomt, må ha nytt!
    By Calibra in forum Kosttilskudd
    Svar: 86
    Nyeste innlegg: 06-09-04, 14:46