Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Paranoid?

MN
    MN er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2007

Paranoid?

Hei

Jeg har et ganske stort problem.

Litt av min bakgrunn først til hvorfor jeg føler dette.

jeg trene masse oppimot et og et halvt år siden, jeg trente og trente og fikk masse muskler, og mange av mine venner kalte med "boleren"(utrykk)

Men så kom en sesong der jeg absolutt fikk avsmak på trening siden jeg skulle begynne å ta skole serriøst, jeg la på meg kraftig, jeg bare lå i sengen og gjorde lekser samt spiste konituerlig.

Jeg la på meg så det sang, ingen skjønte hvorfor jeg kunne gå opp så mye i vekt siden jeg ikke spiste så altfor mye, men de viste jo jeg bare lå og spiste en del men ikke av det usunde.

Så jeg gikk opp 20-23 kg det er ganske mye.

Men så har jeg begynt å trene igjen, går inn 110% for riktig kost og masse kardio + en del vekter, trener 5-6 ganger i uken for jeg vil ha disse kg jeg la på meg vekk før neste sommer.

Men nå har jeg trent i 3 uker og jeg kjenner bare jeg får bedre energi men ikke at magen går ned. Jeg har begynt å tenke om jeg kan ha en slags sykdom som gjør at jeg bare gradvis stiger i vekt(?) Kansje jg er paranoid men det er iallefall det jeg føler. mine spørsmål er:

Er det musklene som er blitt omdannet til fett som gjør den ekstreme kgøkningen?
    Bør jeg ta meg en tur til legen for å sjekke opp i om alt er som det skal?

Er det noen som helst slags "vidundermiddel" som gjør at forbrenningen går kraftig opp så kg kan renne av?

Skal jeg bare fortsette å trene beinardt for å se om det virkelig fungerer?

Som dere sikkert kan lese er jeg temmelig nervøs for dette.

Håper noen kan gi noe konstruktiv tilbakemelding.

Takker på forhånd
    Ski

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Du bør fortsette å trene hardt og spise rett. Under veis vil du se at du får muskler tilbake fortere og enklere enn du blir kvitt fettet. Regn med at du bruker like lang (eller lenger) tid på å bli kvitt magen, som det du brukte på å få den.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

MN
    MN er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh Vis post
    Du bør fortsette å trene hardt og spise rett. Under veis vil du se at du får muskler tilbake fortere og enklere enn du blir kvitt fettet. Regn med at du bruker like lang (eller lenger) tid på å bli kvitt magen, som det du brukte på å få den.
    Ja. Skal gjøre dette. Men så faktisk nettopp nå fikk jeg tips av en kompis om at jeg bør ta noe som heter "Sesamin"

Noen som vet noe om dette?

Jeg har iallefall begynt å ta bilder av meg selv, så jeg kan sammenligne meg med forkjellige måneder.
    Ski

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sesamin

Sesamin er god sort og hjelper litt.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av MN Vis post
    Hei
    Jeg la på meg så det sang, ingen skjønte hvorfor jeg kunne gå opp så mye i vekt siden jeg ikke spiste så altfor mye, men de viste jo jeg bare lå og spiste en del men ikke av det usunde.
    Man blir gjerne feitere om man spiser for lite. Om du har spist riktig er det rimelig å anta at det var muskelvekst! Good for you!

Sitat Opprinnelig skrevet av MN Vis post
    Er det musklene som er blitt omdannet til fett som gjør den ekstreme kgøkningen?
    Muskelceller kan ikke bli til fettceller, like lite som beinmasse kan bli til hjernevev.
    Forøvrig veier muskler mer enn fett. Kanskje du rett og slett har bygget muskel?

MN
    MN er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Man blir gjerne feitere om man spiser for lite. Om du har spist riktig er det rimelig å anta at det var muskelvekst! Good for you!

Muskelceller kan ikke bli til fettceller, like lite som beinmasse kan bli til hjernevev.
    Forøvrig veier muskler mer enn fett. Kanskje du rett og slett har bygget muskel?
    Ja er noe av det jeg og tror, for jeg er ikke så tykk som dere sikkert har et inntrykk av nå. Og jeg har en unormal BMI på 38 og det kan ikke stemme i forhold til størrelsen min rett og slett. Jeg har litt mage men ikke på langt ifra så stor som mange av de andre kompisene mine, som har BMI ned i 29 o.s.v så blir forvirret.

Men så BMI kan ta feil? siden legen sa jeg hadde kraftig beinbygging og jeg ikke skulle ta BMI serriøs siden jeg har en del muskler som veier mye mer enn det "valpefettet" jeg har på meg nå
    Ski

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    BMI har helt rett, men den sier ikke noe annet enn vekt i forhold til høyde. Jeg for min del trener nå for å bli kvitt fett uten at BMI skal gå ned mer enn høyst nødvendig.
    --tjeh

Lord of the living dead Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Kast vekten å bruk kun målband. Går du ned i cm rundt magen er det som regel positivt. Før brukte jeg å veie meg hver dag. Kan ikke si att det kom noe positivt utav det. Bedre å følge med på magemål osv da!

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Fy flate for en teit tittel du hadde på denne tråden

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Støtter forslaget målebånd. Vekt er irrelevant når det gjelder variasjoner på en kg eller to. Mål heller et par faste steder, som feks rundt overarmen og midjen over navlen.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    BMI er waste for oss om trener med vekter! Selv har jeg for øyeblikket en BMI på over 32, og har kanskje 6% kroppsfett - og det er maagert, til tross for at det i følge tabellene indikerer ekstrem fedme......

Det er greit å bruke vekta en gang hver fjortende dag eller så for å få en indikasjon på om det går i rett retning, men ikke heng deg opp i den. vekt er sa mangt - ikke bare fett!
    Ha kontroll på matinntaket, og spis sunt og godt, så kommer det til å skje mye det neste året!
    NORKOST - yammi!!!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.