Har lusket rundt på forumet her en tid nå, og har lært veldig mye og fått mange gode tips. Har trenet på Elixia i ca 10 mnd nå og har blitt helt hektet. Vi er to venninner som trener sammen, og målet er å gå ned en del kilo samt stramme opp kroppene våre. Vi trener alt fra 3-5 dager i uken, med vekter og tredemølle/sykle/ro maskin og en del turer i skog og mark. Vi er 31 og 32 år. 168 cm og 176, 96,5 kg(gått ned 9 kg) og 78 kg (gått ned 12 kg) Ingen av oss er spesielt flinke i matveien, men vi prøver. Begge har også begynt med proteiner pulver som tilskudd.
For ca en uke siden fikk vi satt opp et nytt treningsprogram da vi var rimelig lei av det gamle, samt at vi syns det så litt spennende ut med frivekter. En veileder på senteret satte det opp for oss. Det er et 3 splitts program og etter første gjennom kjøring syns vi det virket veldig greit. Setter opp programmet her og håper på litt tilbake meldinger fra dere. Flott om dere vil si hva dere syns og om dette er et program for jenter som gjerne vil gå ned i vekt, men som også vil gjerne ha litt muskler og strammere kropp.
Dag 1 Bein og skulder![]()
Pute ( Kun venninnen min som gjør den, da hun har veldig dårlige kne)
Bein Press 15*3 ( Kun meg som gjør den)
Innside lår 15-12-10
Utside lår 15-15-12
Stå tåhev på pute (Venninnen min )
Sittepress 10-12 *3
Sidehev 15*2-3
Omv. Pechdeck 12*2-3
Mage
Dag 2 Rygg og bic.![]()
Nedtrekk til nakken 15-10-8
Sittende roing 8-12 2+2 (2 forskjellige grep)
Nedtrekk m V grep 12-15 * 1-2
Niagonal løft 15*3
Ryggløft på ball
Rettstang Curl 6-8 *2
Hantel Curl 8-12*2
Mage og korsrygg
Dag 3 bryst + triceps![]()
Skrå brystpress m/hantler 6-8 *3
Brystpress 6-10 * 2
Dips 6-10 * 2-3
Triceps nedtrekk 8*3
En hands tripress m/manual 12-20 *1-12
Mage
Vi har alltid en dag hvile mellom hver av splittene, og trener vi da er det kun kardio på de dagene. Vi varmer alltid opp med å sykle eller å gå fra 10-20 min, og avslutter alltid hver vekt økt med minimum 30 min sykkel eller tredemølle![]()
Leste litt er i stad om nedtrekk til nakken, og ble litt utsikker på om jeg vil fortsette med den øvelsen. Likte bedre nedtrekk hvor du sitter med ryggen inntil apparatet og drar ned (enten i smalt grep eller bred grep, vet ikke helt hva det apparatet heter)
Ble langt det her, men håper noen kan ta seg tid til å lese og komme med tilbakemeldinger..

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat