Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Passer dette for oss?

Kliss nytt medlem Jenny sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37

Passer dette for oss?

Har lusket rundt på forumet her en tid nå, og har lært veldig mye og fått mange gode tips. Har trenet på Elixia i ca 10 mnd nå og har blitt helt hektet. Vi er to venninner som trener sammen, og målet er å gå ned en del kilo samt stramme opp kroppene våre. Vi trener alt fra 3-5 dager i uken, med vekter og tredemølle/sykle/ro maskin og en del turer i skog og mark. Vi er 31 og 32 år. 168 cm og 176, 96,5 kg(gått ned 9 kg) og 78 kg (gått ned 12 kg) Ingen av oss er spesielt flinke i matveien, men vi prøver. Begge har også begynt med proteiner pulver som tilskudd.

For ca en uke siden fikk vi satt opp et nytt treningsprogram da vi var rimelig lei av det gamle, samt at vi syns det så litt spennende ut med frivekter. En veileder på senteret satte det opp for oss. Det er et 3 splitts program og etter første gjennom kjøring syns vi det virket veldig greit. Setter opp programmet her og håper på litt tilbake meldinger fra dere. Flott om dere vil si hva dere syns og om dette er et program for jenter som gjerne vil gå ned i vekt, men som også vil gjerne ha litt muskler og strammere kropp.

Dag 1 Bein og skulder

Pute ( Kun venninnen min som gjør den, da hun har veldig dårlige kne)
    Bein Press 15*3 ( Kun meg som gjør den)
    Innside lår 15-12-10
    Utside lår 15-15-12
    Stå tåhev på pute (Venninnen min )

Sittepress 10-12 *3
    Sidehev 15*2-3
    Omv. Pechdeck 12*2-3

Mage

Dag 2 Rygg og bic.

Nedtrekk til nakken 15-10-8
    Sittende roing 8-12 2+2 (2 forskjellige grep)
    Nedtrekk m V grep 12-15 * 1-2
    Niagonal løft 15*3
    Ryggløft på ball

Rettstang Curl 6-8 *2
    Hantel Curl 8-12*2

Mage og korsrygg

Dag 3 bryst + triceps

Skrå brystpress m/hantler 6-8 *3
    Brystpress 6-10 * 2
    Dips 6-10 * 2-3

Triceps nedtrekk 8*3
    En hands tripress m/manual 12-20 *1-12

Mage

Vi har alltid en dag hvile mellom hver av splittene, og trener vi da er det kun kardio på de dagene. Vi varmer alltid opp med å sykle eller å gå fra 10-20 min, og avslutter alltid hver vekt økt med minimum 30 min sykkel eller tredemølle

Leste litt er i stad om nedtrekk til nakken, og ble litt utsikker på om jeg vil fortsette med den øvelsen. Likte bedre nedtrekk hvor du sitter med ryggen inntil apparatet og drar ned (enten i smalt grep eller bred grep, vet ikke helt hva det apparatet heter)

Ble langt det her, men håper noen kan ta seg tid til å lese og komme med tilbakemeldinger..
    :newbie:

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Ser fint ut dette , personlig ville jeg trent mave kun på dag 1 og 3 men det er smak og behag da.
    Du kan gjerne bytte nedtrekk bak nakke med bred stang med å trekke ned foran til haka i stedet ,altså samme verktøy men litt annen vinkel.

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Har tenkt litt på det med magen, at det er kanskje er litt mye. Stort sett trener vi 20*3 på gulvet i en sånn "bøyle ting", og skulle egentlig variert litt mer,men har ikke gjort det etter vi begynte med 3 splitten. Før kjørte vi også side mage musklene i et apparat.

Takk for tilbake meldingen

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Skal også prøve nedtrekk som du foreslo.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Prøv å varier veldigt på øvelsene på magen, forskjellige øvelser fra dag til dag for å treffe muskelene fra forskjellige vinkler. Jeg liker veldig godt beinhev, fordi jeg føler den tar bra på nedre del av magemusklene. Vanskelig å treffe det området
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Må prøve å bli flinkere til å variere øvelsene for magen. Har vært litt sløv der.Og beinhev liker jeg for da kjenner jeg virkelig at det tar i nedre del av magen.

Hvis vi fortsetter og trene magen alle 3 dagene, hvor mange forskjellige mage øvelser bør vi gjøre hver gang+ 1-2?

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jenny
    Må prøve å bli flinkere til å variere øvelsene for magen. Har vært litt sløv der.Og beinhev liker jeg for da kjenner jeg virkelig at det tar i nedre del av magen.

Hvis vi fortsetter og trene magen alle 3 dagene, hvor mange forskjellige mage øvelser bør vi gjøre hver gang+ 1-2?
    Jeg har alltid holdt meg til 2 dager i uka men det er jo helt individuelt hvordan man vil trene. Jeg pleier gjøre 2 øverlser med 4 sett på hver.

Du trener magen på så mangen andre øvelser også, du strammer magen til når du tar øvelser og dette vil også trene opp magemusklene.

Husk progresjon på hver trening, prøv å presse deg litt ekstra\ta på litt mer vekt for hver trening så får du best resultater.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Takk for tilbakemeldingen. Mandag går vi i gang med 2. uken av det nye programmet, og håper jeg/vi ikke blir støle som forrige uke...(men litt får vi tåle også...)

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Takk for tilbakemeldingen. Mandag går vi i gang med 2. uken av det nye programmet, og håper jeg/vi ikke blir støle som forrige uke...(men litt får vi tåle også...)
    Presser du deg hardt så blir du støl så det er jo ett bra tegn stølheten vil avta etterhvert som kroppen tilpasser seg treninga

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Bare sånn helt på siden linjen, men ofte når personer har en muskelgruppe de synes henger etter fokusere de ekstra på den og ender med at den blir mindre (overtrening).
    Ha det i bakhode. Ting tar tid.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    hei,

ville kuttet øvelsene for utsiden og innside lår. de musklene får nok trening gjennom benpress. (da brukes de musklene mer statisk)

kosten er viktigere enn trening for å gå ned. Tror heller ikke dere trenger proteintilskudd hvis dere spiser proteinrik mat ellers

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ser fint ut, men jeg ville ikke hatt med utisde og innside makinene, også kalt ja/nei øvelsene. Bytt de heller ut med utfall og bakside lår.

Ellers henger jeg med på resten, dra til haken istedefor nakken på roing.

Varm opp 10 minutter og legg heller til de andre 10 minuttene på slutten for en lengre fettforbrenningsøkt.

Kan du ikke fortelle oss sånn ca hvordan en dag ser ut kostmessig?

Superior newbie Choppe sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Ser fint ut, men jeg ville ikke hatt med utisde og innside makinene, også kalt ja/nei øvelsene. Bytt de heller ut med utfall og bakside lår.

Ellers henger jeg med på resten, dra til haken istedefor nakken på roing.

Varm opp 10 minutter og legg heller til de andre 10 minuttene på slutten for en lengre fettforbrenningsøkt.

Kan du ikke fortelle oss sånn ca hvordan en dag ser ut kostmessig?
    Det begynner å ta form nå - muligens en liten ting når det gjelder lår / rumpe.

Prøv å tren KNEBØY! Antageligsvis den beste øvelsen for lår / rumpe.
    Også: kjør UTFALL! Det er en fantastisk øvelse for lår (bakside/rumpe).

Alternativt til utfall kan være STRAK MARKLØFT.
    Dette er også en flott øvelse for bakside lår / rumpe.
    Tips: bøyer du deg ekstra langt bak i øvre posisjon tar den mer på korsrygg.

De 3 ovennevte øvelser en bedre fettforbrennende effekt en f.eks. ja/nei øvelsene.

Du kan variere mellom knebøy og benpress.
    Annenhver gang for eksempel...

Det forutsettes at benpress utføres riktig.
    Jeg har sett mange dårlige utførelser av benpress,
    der man nesten ikke bøyer i knea og / eller svinger opp med rumpa i nedre possisjon...
    Au-au!
    "La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
    Hippokrates

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Takk for fine tilbakemeldinger..

Det er bare meg som tar benpressen(i en sånn maskin) Venninnen min kan ikke ta den pga dårlige kne.Derfor kan hun ikke ta noe særlig andre øvelser for ben heller.Men innside og utside lår har fungert. Og jeg har også likt de øvelsene for jeg føler at lårene mine har blitt så dvaske etter at jeg har gått ned litt.. Spesielt på utsiden. Utfall og bakside lår vet jeg ikke hvordan jeg tar, men det kan jeg spørre om på treningen i morgen.. Men jeg tror ikke dette er noen øvelser for venninnen min. Men takk for tipsene.. Skjønner jo også at vi ikke kan ha like øvelser hele veien men at det må tilpasses den enkelte..

Kosten ja, det er et kapittel for seg selv.. he he.. Har lest og lært mye om det. Men derfra til å følge det 100 % er et stykke igjen..

En normal dag for meg (så sant jeg ikke jobber kvelden eller natta)

Frokost i 7-8 tiden. 2 knekkebrø (ryvita) med skinke,tomat og agurk

Lunch 11-12 Stor sett det samme som frokost, eller to brødskiver med pålegg.. (leverpostei, makrell i tomat,skinke, ost)

Spiser gjerne 1 eple eller 2 i løpet av formiddagen også.

Etter trening ca 4-5 tiden protein shake eller rett hjem til middag.
    Middag består som regel i kylling m grønnsaker og litt ris, fisk og litt ris, eller karbonadedeig m litt ris..

Men jeg jobber mye skift og snur døgnet ofte, så det går mye i salat på jobben om kveldene, natten spiser jeg skjeldent..Hender litt frukt eller yoghurt.

Det hender jeg tar en protein shake i løpet av dagen, hvis jeg føler at jeg har spist lite..

I helgene er jeg nok ikke så flink, skeier gjerne ut litt på fredag eller lørdag..men ikke hele helgen.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Hvilket Elixia-senter trener du på?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Trener i Porsgrunn..Holder du til i traktene her?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Trener i Porsgrunn..Holder du til i traktene her?
    Nei, Elixia Lambertseter her.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

fhc
    fhc er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Når det gjelder kosten din synes jeg du får i deg litt for lite proteiner. Alle måltidene skal være balanserte, dvs inneholde proteiner, fett og karbohydrater.

Noen kostholdstips som jeg har funnet nyttig finner du her

Kostholdsoppsett i teori og praksis

Lykke til videre med både trening og kosthold. Det virker som dere har kommet veldig godt i gang og har gode rutiner.

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Vet jeg burde vært mye flinkere med kostholdet, og føler at jeg har blitt det også, selv om det er et stykke igjen! Men syns framgangen fra et til maks 2 måltider om dagen før til nå å spise 3-5 er stor bedring.

Takk for linken, har litt å lese på der..

Medlem cron sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    36
    Hei
    Tenker litt på dette med kosten din...synes egentlig du spiser for lite.2 knekkebrød er veldig lite og tilsvarer egentlig bare en skive.Jeg har selv slanket meg 15 kilo de siste 3 mnd og spiser ivertfall 4 knekkebrød til frokost og lunch(wasa fiber pluss).Når man slanker seg er det utrolig viktig å faktisk spise nok mat.....Ville og kuttet ut proteinshaker foreløpig og heller konsentrere meg om kosten og at den blir riktig og sunnest mulig.Velg grove produkter....hva ris angår så er det ikke hips om haps hvilken sort du velger...den beste risen er villris og basmati...unngå hurtigkokt ris,sjasmin og grøtris.Stek all mat i rapsolje eller andre sunne plante oljer og ikke i margarin...men dette er sikkert ting du allerede vet.Men jeg ville i første rekke spist mer til frokost og lunch.....2 kjempe viktige måltider:-)) Lykke til med slankingen.

Hilsen Tone

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Takk Tone, kan nok være enig i det med frokost og lunch at jeg bør spise litt mere der,men blir faktisk veldig mett av det. Men skal prøve å øke litt mere. Nå blir det kanskje ikke så stort fokus rundt slankingen lenger(da jeg testet postiv på graviditets testen i går) Men har planer om å være veldig flink, og ikke legge noe særlig på meg de neste 9 mnd men kanskje fortsette å gå ned sakte og rolig...

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hehe gratulerer med bolle i ovnen.
    Pass på å spis sunt og godt så den lille får en pangstart på livet!

Medlem cron sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    36
    GRATTIS så mye ...mye spennende i vente nå Nå mer enn noen sinne er det viktig å spise riktig og ikke glem kosttilskudd som folat og omega 3 blant annet.Nyt disse mnd for du får dem aldri tilbake...er det ditt første?Jeg nøt dem ALT FOR GODT og slet i mange år med de ekstra kiloene hehehe...guttungen er 4,5år og først nå er kiloene borte hehehe.Hadde kick på is og japp og det la seg som et traktorhjul rundt magen. Ikke slutt å tren...du kan unngå mye med å styrke koppen din...blant annet bekkenløsning.

LYKKE TIL

Tone

Ble medlem
    04-2005
    Alder
    37
    Hjertelig takk Det er min første.Har både folat og omega 3 i huset, så jeg knasker i vei. Skal fortsette og trene,snakket med en treningsveileder i går, og det eneste jeg trang å endre på var ja/nei øvelsene, de måtte jeg kutte ut! Men jeg har fortsatt andre ben øvelsen så det går nok bra. Samt at jeg skulle konsentrene meg om å trene side mage i stedet for den rette mage muskelen...

Kostholdet blir også selfølgelig bedret nå, har jo ikke noe valg. Samt jeg har en storesøster som ikke la på seg før siste mnd i svangeskapet,så jeg har litt å leve opp til der...(kan jo ikke være dårligere en henne.. he heh e)

Lignende tråder

1. CKD - Cyclical ketogenic Diet
    By admin in forum Dietter
    Svar: 148
    Nyeste innlegg: 03-11-10, 23:13
  2. blodtypediett?
    By Kloster in forum Kosthold
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 09-03-08, 21:03
  3. Ser dette bra ut?
    By crypted in forum Trening